9 Reacties

4 jaar geleden

Waar lijkt de pijn het meeste op? Bandenpijn (voelde bij mij als het pijnlijk bijna schurend uitrekken van de spier van mn navel tot mn rib), of alsof er een voetje lekker tegen je rib schopt of daar "knel" zit?

4 jaar geleden

Ik heb ook last van een inwendige blauwe plek. Een rib of mijn middenrif waarschijnlijk. Wat bij mij wel helpt (of toch even) is warmte… een kersenpitkussentje bv.

4 jaar geleden

Reactie op SVK1986

Waar lijkt de pijn het meeste op? Bandenpijn (voelde bij mij als het pijnli ...
Op bandenpijn lijkt het niet. Echt alsof er een blauwe plek zit (maar je ziet er niets aan en het zit niet dik of zo). Heel soms durft de kleine eens hoog te schoppen en die pijn dus te verergeren, maar haar voetjes liggen quasi altijd rechts in mijn buik, wat nu ook duidelijk het geval is. Het is echt telkens als ik lang neerlig.

4 jaar geleden

Reactie op Kim Dhooge

Ik heb ook last van een inwendige blauwe plek. Een rib of mijn middenrif wa ...
Dat zal ik ook eens proberen! Al vrees ik dat een kersenpitje de pijn enkel wat tijdelijk zal kunnen verzachten.

4 jaar geleden

Reactie op fleetwoodmam

Dat zal ik ook eens proberen! Al vrees ik dat een kersenpitje de pijn enkel ...
Dat klopt…. Het is bij mij ook tijdelijk. Maar kan echt deugd doen. Heb enkel die stekende pijn als ik op die zij lig. Vooral in de zetel, want we hebben wel een harde zetel. Daarom kies ik vaak mijn andere zij. In bed minder last van, is zachter. Maar ook al is een kersenpitkussentje een tijdelijke oplossing, het doet deugd en als je wakker schiet, kan je het misschien opnieuw doen. Dan lig je misschien iets minder lang wakker? Laat ons hopen. Succes!

4 jaar geleden

Reactie op Kim Dhooge

Dat klopt…. Het is bij mij ook tijdelijk. Maar kan echt deugd doen. Heb enk ...
Bedankt voor de tip alvast! Ik lig ook meer op mijn rechterzij nu omdat links liggen het meest voor die pijn zorgt.

4 jaar geleden

Ik ben een tijdje terug (toen rond de 28 weken zwanger), 's nachts wakker geworden met helse pijn achter mn ribben. Voelde als een heftige aanhoudende kramp en het ziekenhuis bleek dit een afgeknelde galblaas te zijn.. Een galsteen ontwikkeld dus! Ging na 24 uur beter. Blijkbaar is het ontwikkelen van galstenen een vrij bekende zwangerschapskwaal. Wellicht zit jouw galblaas bij jou soms ook in de knel door je groeiende baarmoeder?

4 jaar geleden

Reactie op Vera v Dijk-vd Berg

Ik ben een tijdje terug (toen rond de 28 weken zwanger), 's nachts wakker g ...
Oei daar heb ik nog niet over gehoord. Zat die pijn dan in het midden achter je ribben, of aan een zijkant? En ging je toen naar de gynaecoloog met je klachten of wie heb je dan gecontacteerd?

4 jaar geleden

De pijn zat achter mijn ribben, maar iets rechts van het midden. Ik schatte zelf in dat het niet iets voor mijn verloskundige was, dus ik heb de huisartsenpost gebeld en werd toen gevraagd om naar het ziekenhuis te komen.