22 Reacties

4 jaar geleden

Pff ik lees mee hoor😪

4 jaar geleden

Ik heb al 32 weken maagzuur en eindelijk de oplossing! Omeprazol gewoon bij de drogist te verkrijgen

4 jaar geleden

Ik heb de hele tijd Gaviscon genomen. Tabletten en zo van die zakjes. Dat is het enige dat helpt..

4 jaar geleden

Ik kreeg van mijn verloskundige de tip elke avond voor t slapen gaan een bakje vanillevla. Ik neem dat met een klein beetje gaviscon maar zonder verlicht het ook echt al! Hopelijk heb je hier wat aan

4 jaar geleden

Ik heb ook echt last van maagzuur. Gewoon niet normaal meer bij alles wat ik eet. Vaak ook gewoon in de nacht. Rennie helpt voor ff zoals je zegt. Word er gek van

4 jaar geleden

Ik gebruik al sinds week 10 van m’n zwangerschap 2x 20 mg omeprazol (Daarnaast wel ook nog andere medicatie tegen het braken). Maar geen last van maagzuur! Als ik het vergeet merk ik het echt meteen. Is ook gewoon bij de drogist te verkrijgen, alleen staat er dan 1 tablet (20 mg) per dag. Mocht dat niet werken kan je in overleg met huisarts/gynaecoloog dus zelfs nog verhogen.

4 jaar geleden

Ik gebruik via de huisarts 2x 20 mg omeprazol nu al de halve zwangerschap. Werkt veel beter.

4 jaar geleden

Thanks meiden! Ik ga morgen eens omeprazol halen mag je dit gewoon al die weken blijven slikken? Gaviscon werkt helaas bij mij ook maar heel kort. En word steeds minder. Vla voor het eten idd ook al geprobeerd maar helaas. Het werkt iig wel om pas na 30min te drinken na het eten. Dat scheelt al heel veel anders komt alles er meteen uit 🙈 Hopelijk werkt omeprazol 🤞

4 jaar geleden

Ik heb ook sinds mn eerste trimester omeprazol van de huisarts! 40mg elke dag! En dat is veilig maar meer mocht niet. Kan echt niet meer zonder🤕

4 jaar geleden

Ik heb deze net gehaald! Is deze goed? Ze vertelde me namelijk bij de kassa dat ik hem niet mag nemen zonder toestemming van dokter of verloskundige..

4 jaar geleden

Reactie op HuisVolLiefde

Ik heb deze net gehaald! Is deze goed? Ze vertelde me namelijk bij de kassa ...
Met deze ben ik begonnen ja! Nu heb ik andere gekregen van de apotheek omdat ik het op recept van de gynaecoloog heb en het dan niet zelf hoef te betalen. Mijn gynaecoloog gaf aan dat deze helemaal prima is hoor! Je kan altijd voor de zekerheid natuurlijk even overleggen met de huisarts/verloskundige. Ik weet natuurlijk niet of deze medicatie in een bepaalde situatie een bepaalde bijwerking kan hebben. En daarnaast zijn ze volgens mij best duur! Dus zeker als het werk een recept vragen. Ik krijg nu potjes waar er 60 in zitten.

4 jaar geleden

Ik kreeg als tip vla. Dat helpt bij mij heel goed. Het verkoeld en verzacht je keel. Ook het zuur gaat weg

4 jaar geleden

Reactie op Mwdegroot

Ik heb al 32 weken maagzuur en eindelijk de oplossing! Omeprazol gewoon bij ...
Ja hier nog een, en dit pilletje werkt perfect

4 jaar geleden

Eerste zwangerschap ook doosjes vol Rennies gegeten wat niets hielp, uiteindelijk op aanraden van vriendin gestart met omeprasol eerst 10 Mg dit werkte wel Iets maar niet genoeg, toen met 20 Mg gestart en dit werkt echt top! Gewoon te koop bij die grenze of drogist. Heb toen der tijd eerst bij eigen apotheek bevraag gedaan en omeprasol mag je tijdens zwangerschap gewoon gebruiken ! Nu zwanger van de 2e en eerste wat ik in huis heb gehaald… na 8 weken kreeg ik Al weer last van brandend maagzuur, Is omeprasol, elke ochtend 1 tabletje en nergens geen last van🍀

4 jaar geleden

Reactie op Hertje

Met deze ben ik begonnen ja! Nu heb ik andere gekregen van de apotheek omda ...
Super bedankt! En je mag deze ook gewoon gebruiken tot einde zwangerschap dan neem ik aan? Helaas hoorde ik al dat dit via de huisarts niet vergoed word wellicht is dit dan alleen als je bij de gynaecoloog loopt.

4 jaar geleden

Reactie op HuisVolLiefde

Super bedankt! En je mag deze ook gewoon gebruiken tot einde zwangerschap d ...
Het wordt bij de huisarts alleen vergoed bij langdurig gebruik! Ik zou dat aan de apotheek aangeven ook, dan hoef je ook niet zelf te betalen en wordt het vergoed

4 jaar geleden

O super Dankje ga ik dat even navragen! Nog 1 vraagje ik heb vaak in de ochtend zoveel maagzuur/gal dat ik dan moet spugen. Wat is het beste in de ochtend of in de avond een pilletje nemen?

4 jaar geleden

Ik had ook van alles geprobeerd wat te verkrijgen was bij de drogist. Uiteindelijk kreeg ik omeprazol van de huisarts. Nouu.. dat is dus mijn prins op het witte paard geworden. Sindsdien heb ik geen last meer.

4 jaar geleden

Reactie op HuisVolLiefde

Ik heb deze net gehaald! Is deze goed? Ze vertelde me namelijk bij de kassa ...
Mag gewoon

4 jaar geleden

Reactie op HuisVolLiefde

Super bedankt! En je mag deze ook gewoon gebruiken tot einde zwangerschap d ...
Ik ben hiermee begonnen toen ik 14 weken was en mag het tot het einde door gebruiken. Apotheek zei ook dat het niet vergoed werd, maar dat wordt het bij mij wel! Toen ik verhuisde naar een hele andere plaats en een nieuwe gynaecoloog moest, heeft de huisarts het ook voorgeschreven een keer en dat werd ook vergoed. Nou ben ik al wel door m’n eigen risico heen en je hebt ook een eigen bijdrage voor medicatie volgens mij. Maar ik heb zoveel onderzoeken, medicatie en ziekenhuisopnames gehad in m’n zwangerschap dat ik daar allemaal we doorheen ben.