8 Reacties
7 maanden geleden
Mijn dochtertje is ook altijd geinteresseerd geweest in borsten in zn algemeen maar vooral die van mij. Ik denk dat dat iets heel natuurlijks is en ik wil er vooral geen schaamte rond creëren. Ik vind het geen probleem als ze aan die van mij zit (zolang ze het zachtjes doet) en vaak als ik mij omkleed of even bloot rondloop vraagt ze of ze er even aan mag voelen (hoewel ze het bij mij ook vaak niet meer vraagt omdat ze weet dat ik het geen probleem vind). Wel maak ik altijd duidelijk dat je zoiets eerst moet vragen of iemand dat ok vindt, dat ze dus toestemming moeten geven omdat het hun lichaam is en dat dat voor iedereen geldt. Ik ben sowieso heel erg van ‘consent’ geven, dus ook als iemand haar kietelt en ze zegt lachend ‘nee’ dan moet die nee gerespecteerd worden en gestopt worden met kietelen (ik zeg dan ‘als je nee zegt dan stop ik, nee is nee!’ En als ze dan wel wil dat ik doorga dan zegt ze ‘ja toch wel…’ maar net zo vaak blijft het dan ook bij een nee).
Dus in dit geval, als jij het gewoon niet prettig vindt dan zou ik zeggen dat je dat niet prettig vindt, dat iedereen dat voor zichzelf moet voelen en bepalen.
En betreft het verschil tussen jongens en meisjes, ik heb een enorme hekel aan gender stereotypering, onvermijdelijk dat ze dit meekrijgt in de samenleving, maar voor mij is een kleur een kleur en staat echt geheel los van gender.
Het verschil tussen een jongen en meisje is dus dat een jongen een penis heeft en een meisje een vulva. That’s it eigenlijk. Als een jongen een jurk aan wil dan zou ik dat echt geen probleem vinden, als een meisje met auto’s wil spelen idem.
7 maanden geleden
Ik zou dit zelf niet prettig vinden. Als mijn dochtertje (3) haar hand op mijn borst legt, verplaats ik de hand altijd. En als mijn zoontje dat over een jaar zou vragen, zou ik zeggen dat dat privé is. Ik zou niet willen dat hij dat bij andere mensen ook gaat vragen. Het is niets seksueels op dit moment en jij hebt geen verkeerde bedoelingen, maar het kan wel goed verkeerd uitpakken als ze denken dat het normaal is om dit aan mensen te vragen.
Maar misschien ben ik er ook wel te preuts in
7 maanden geleden
Ik merk dat ons zoontje er de laatste tijd ook meer interesse in heeft. Ik zeg altijd, kijken mag, maar niet aanraken. En dat gaat prima. Ook een bh vind hij fascinerend 😂. Het is veel nieuwsgierigheid denk ik dan.
Ik merk het even goed als mijn vriend samen met zoontje doucht, dan is hij vaak ook nieuwsgierig wat papa heeft en hij dus zelf ook in kleinere maten heeft.
7 maanden geleden
Ons zoontje vraagt dit soms ook als ik uit de douche kom bijvoorbeeld. Dan leg ik gewoon uit dit zijn mijn borsten/tepel. Maar gewoon niet aankomen. ‘Privé’ of iets in die termen snappen ze nog niet. Gewoon aangeven ‘dit is van mama, kom maar niet aan’ is toch prima?
Ons zoontje heeft mij ook wel eens op het toilet zien zitten terwijl ik ongesteld was. Dus bloed op het wc papier. Gewoon heel luchtig zeggen, mama is ontsteld, dat hebben alle mama’s wel eens en doet geen pijn.
Niet te zwaar aan hangen. Kind zijn ze maar even.
7 maanden geleden
Reactie op babykamer
Ons zoontje vraagt dit soms ook als ik uit de douche kom bijvoorbeeld. Dan ...
Mijn zoontje ziet me ooit ook wel op het toilet zitten als ik ongesteld ben. En dan vraagt hij, moet mama ook een pampertje (maandverbandje). Leuk toch 😂. Gewoon luchtig mee omgaan.
7 maanden geleden
Mijn dochtertje heeft ook een la ge periode gehad dat ze mijn borsten wilde aanraken..en mijn tepel..en er nep aan zuigen..want bij die van haar tante (mijn zus) zit er melk in..en daar drinkt de baby uit..dan was zij de baby..ik liet dan duidelijk zien dat ik geen melk in mijn borsten heb..dus dan kan het niet! Bij mij ziet ze ook altijd mijn bovenlijf bloot wanneer ik snel mijn bh aan doe..
Interesse heeft ze niet meer..omdat ik daar gewoon heel normaal ik ben gebleven..en het niet groter maakte dan het is..