14 Reacties

3 jaar geleden
Wat zal jij geschrokken zijn! Een epileptische aanval is niet niks.
Krijg je ze in je slaap of als je wakker bent?
Ik weet niet heftig jou aanvallen zijn? En voel je m aankomen?
Zelf heb ik sinds een jaar of 8 epilepsie, en ben er toen ook erg van geschrokken. Al ben ik wel van mening dat het met medicijnen onder controle is te houden, en dat er ergere dingen zijn.
Ik voel mijn aanvallen aankomen en heb dan nog tijd om mijn man te roepen, als hij thuis is, of om eventueel een baby neer te leggen. Mijn aanvallen duren ook niet lang. Binnen een minuut ben ik weer bij.

3 jaar geleden
Hi Michelle, wat zal je geschrokken zijn! Ik heb ook één keer in de zoveel jaar een epileptische aanval waarvan de aanleiding nog steeds niet bekend is. Ik heb destijds een folder ontvangen van het ziekenhuis over hoe om te gaan met het hebben van epilepsie en een baby. Hier staan belangrijke punten in beschreven waar je op moet letten zoals het in bad doen van de baby. Misschien kun je ook een soortgelijke folder opvragen in het ziekenhuis. Ik wens je veel sterkte en hoop dat de stomme aanvallen wegblijven!

3 jaar geleden
Hee,
Wat vervelend! Ik heb zelf ook epilepsie. Zware aanvallen maar ook lichte abcanses. De zware aanvallen zijn met medicatie onder controle. De lichte heb ik dagelijks met name als ik slecht slaap. Nu met de kleine is het inderdaad even pittig maar vooral letten op veiligheid dan komt alles goed 🙂

3 jaar geleden
Oeh dat is schrikken inderdaad! Ik heb ook epilepsie en mijn moeder ook, wij hebben allebei dat we het voelen aankomen. Eerst voel ik al dat ik niet helemaal fit ben en voor een aanval heb ik altijd een aura, dan zie ik een soort kleuren aan de rand van mijn gezichtsveld en weet ik dat ik mijn baby moet neerleggen/hulp moet roepen.
Een aura kan zich op verschillende manieren uiten dus misschien als je terugdenkt aan je aanvallen dat je ook iets kan ontdekken!

3 jaar geleden
Hey Michelle, wat ontzettend naar he! Ik heb het ook mijn eerste aanval gehad toen ik 26 weken zwanger was en een maand geleden mijn 2de aanval gehad. Ik moet je bekennen ik vind het ook dood eng met de kleine meid ben ook heel bang dat ik het krijg als ik haar vast heb. Ik voel het totaal niet aankomen en ben in een keer weg en heb 2 keer een hele heftige gehad ben 2 keer met de ambulance opgehaald waar ik niks meer van weet. Ik herken me heel erg in jou. Ik heb nu medicatie 2 keer per dag en hoop dat dat gaat helpen. Moet over een half jaar terug komen ben benieuwd.

3 jaar geleden
Hey ik heb het al sinds eind basisschool
Ik zit aan de medicijnen en dat gaat goed deze mocht ii ook slikken tijdens mijn zwangerschap.
In principe zoals ik het ervaar heeft mijn omgeving er meer last van dan ik.
Ik voel altijd wel als me epelepsie in de weg zit ik neem dan een extra dosis.
Ik heb zowel de grote aanvallen als de kleintjes de zogenaamde absences.
Ik mag in principe alles ik werk gewoon en rijd gewoon auto maar dit komt alleen maar doordat ik medicijnen slik.

3 jaar geleden
Wat je trouwens kan doen voor jezelf is een SOS ketting kopen als je dan veiliger voelt ik heb hem vroeger ook gedragen

3 jaar geleden
Reactie op Abc123×÷
Wat zal jij geschrokken zijn! Een epileptische aanval is niet niks.
Krijg ...
Ik heb er tot nu toe 2 gehad in mijn slaap. Beide wel een grote aanval. Ik heb nu ook medicatie gekregen hoop het hiermee te onderdrukken is. Heb jij ondanks de medicatie nog wel aanvallen?

3 jaar geleden
Reactie op lisa325
Hey Michelle, wat ontzettend naar he! Ik heb het ook mijn eerste aanval geh ...
Ja heel naar…het vertrouwen in je lichaam is weg en dat is super eng met de kleine erbij. Oh jeetje…2 keer met een ambulance opgehaald, heftig! Ik heb ook 2 zware aanvallen gehad, de eerste keer ook met een ambulance opgehaald. Ik weet er ook echt niks meer van. Ik heb (gelukkig) beide aanvallen in de nacht gehad waardoor de kleine er geen last van had. Vanaf vandaag ook begonnen met medicatie, hopen dat het zowel bij jou als mij weg blijft😘🍀

3 jaar geleden
Reactie op NaomiBerends
Hi Michelle, wat zal je geschrokken zijn! Ik heb ook één keer in de zoveel ...
Ik ga zeker nog even na vraag doen over de folder, altijd handig wat extra informatie

3 jaar geleden
Hey ik heb het al sinds eind basisschool
Ik zit aan de medicijnen en dat g ...
Wat fijn dat je de epilepsie onder controle hebt door de medicatie. Hier precies het zelfde, vind het zo sneu voor mijn partner. Ook mijn ouders waren hier vannacht om te helpen en die zijn ook erg geschrokken.

3 jaar geleden
Oeh dat is schrikken inderdaad! Ik heb ook epilepsie en mijn moeder ook, wi ...
Aan de ene kant wel fijn dat je het voelt aankomen dan heb je nog tijd om iets te doen. Ik heb beide aanvallen snachts gehad en dus echt niks door gehad. Pas de volgende ochtend als ik weer hele bij ben besef ik wat er is gebeurd en dan nog is het heel onwerkelijk

3 jaar geleden
Reactie op Yara🫶🏻
Hee, ik heb ook abcanses. Zijn bij jou de aanvallen van abcances nog dageli ...
In stressvolle periodes of als ik iets meemaak wat ik spannend vindt komen ze achter elkaar dan houdt me medicijnen het gewoon niet.
Met de zwangerschap had ik er sowieso best veel last van.
Maar nu begint me lichaam weer beetje normaal te worden en heb ik ze niet dagelijks.
Ik gebruik zelf Keppra 2000mg per dag. Dus ik zit wel vrij hoog in medicatie maar heb het wel nodig daardoor hou ik het onder controle