18 Reacties

3 jaar geleden

Ik houd hier ook niet van Hollandse pot. Maar eet wel veel groente in mijn gerechten. Ik geef alles gewoon wat wij ook eten maar haal er voor hem een schep uit voor ik er, zout,suiker, honing of pittige kruiden aan toevoeg voor onszelf. De rest van de kruiden eet hij gewoon mee. En tot nu toe eet hij dit beter dan de saaie Hollandse pot🙃

3 jaar geleden

De gevulde paprika ging er bij mijn zoontje prima in😁 ik geef hem alleen een potje als ik iets maak met bijv veel zout of peper er in

3 jaar geleden

Wij geven ook gewoon pasta, rijst, couscous, linzen, bonen etc. We eten vegetarisch en niet veel Hollandse pot. Zoals al gezegd is: sauzen maak ik zelf en dan zoutloos voor onze zoon. Je kan echt bijna alles geven, dus ga lekker experimenteren (download de app Solid starts voor meer info)

3 jaar geleden

Staafmixer werkt heel goed voor niet standaard eten die gebruiken wij veel voor pasta, ovenschotels etc

3 jaar geleden

Reactie op JuffrouwE

Wij geven ook gewoon pasta, rijst, couscous, linzen, bonen etc. We eten veg ...
Precies dit doen wij ook!

3 jaar geleden

Wij eten nooit aardappelen groente en vlees en dochter eet 9/10 x mee met wat wij eten. Al zij het aangepast. Bijvoorbeeld, wij aten pasta met champignons en room/kaassaus met knoflook, basilicum en sinaasappelazijn. Zij krijgt dan de droge pasta en champignons met knoflook. Of wij pokebowl en zij dan wat hapjes rijst, stukje zalm, reepje mango, stuk komkommer. En als het niet echt kan krijgt zij bijvoorbeeld een tomaat in kwarten, een vijg in kwarten en wat rijst, pasta of aardappel als we dat wel hebben.

3 jaar geleden

Dank allemaal! Dit geeft wel hoop :) Ik heb er denk ik ook te moeilijk over gedacht, dus we gaan het gewoon proberen! Eten jullie kindjes al tegelijkertijd met jullie? Ik merk dat ik dat wel graag zou willen, maar echt geen tijd heb om zo vroeg ons eten ook al klaar te hebben. Of maken jullie dat de dag ervoor?

3 jaar geleden

Reactie op ThS1

Dank allemaal! Dit geeft wel hoop :) Ik heb er denk ik ook te moeilijk over ...
Ja, ik kook vaak van tevoren (op een vrije dag). Of gewoon extreem makkelijk dat het binnen 20 minuten op tafel staat. We eten vaak rond 16:45 uur. Als we eters hebben of we willen een keer rustig met z’n tweeën eten, dan eten we een stukje fruit of een rijstwafel ofzo als hij eet en dan als hij op bed eet ons echte avondeten

3 jaar geleden

Reactie op ThS1

Ja ze eet tegelijkertijd met ons eerst krijgt zij een hap en dan eet ik even snel een hap maar we eten hier allemaal tegelijkertijd wel zo gezellig. Vaak rond 18.00 a 18.30 Maar ze eet hier gewoon mee met de pot

3 jaar geleden

Reactie op ThS1

Ja, hier eten we rond 18.15/18.30. Maar ik heb het geluk dat mijn man vaak vroeg begint en dus ook dat hij op tijd thuis is. Hij haalt onze dochter op en kookt dan. Dan eet ze lekker met ons mee, nog even spelen en daarna naar bed. Gaat helemaal goed hier! We vinden het echt een gezellig gezinsmomentje. Ze mag hier ook op de opvang eten (moeten we wel zelf meegeven) maar dat doen we dus bewust niet, zodat het echt een moment samen is.

3 jaar geleden

Wij eten ook niet standaard Hollands, meestal kan ze wel met de pot mee eten. Wij proberen altijd samen te eten, ik begin dan al wel in de middag met koken (ik werk niet buiten de deur).

3 jaar geleden

Ik kook voor onze dochter ook apart. Ik kook mijn eigen eten op het gasfornuis en het eten van onze dochter bereid ik in de babymoov. Met 20min heb ik haar gehele maaltijd op tafel 😊

3 jaar geleden

Hij eet hier gewoon met de pot mee. Alleen bijvoorbeeld gerechten met kaassaus of patat eet hij niet mee. De rest snijd ik in kleine stukjes of prak ik. Eergister at hij rijst met curry massala zonder de rode peper. Gister groentensoep met minder zout bouillon. Woensdag aten wij patat, sla met sate. Hij gebakken aardappelen met sate vlees zonder saus en zelfgemaakte appelmoes als zijn saus. Hij eet bijna altijd hetzelfde alleen aangepast. Eten wij pizza zelf gemaakt. Krijgt hij zelfgemaakte pizza met een geroosterd broodje als bodem en mozzarella kaas gewoon met mate.

3 jaar geleden

Vandaag pannenkoeken geprobeerd gewoon zonder iets erop ze was er, zo blij mee.

3 jaar geleden

Hij eet hier gewoon met de pot mee. Alleen bijvoorbeeld gerechten met kaass ...
Zo doen wij het ook

3 jaar geleden

Herkenbaar! Wat wij nu doen is koken voor de dag/dagen erna. Dus als we bijvoorbeeld curry eten, koken we de rijst extra (en met minder zout) en curry eerst wat minder gekruid en dat zetten we apart. Dat krijgt ze dan de dag erna, eventueel met losse koude groenten zoals avocado, tomaat of gekookte bloemkool. Wij kunnen namelijk ook pas koken als we thuis zijn en eten vrijwel altijd later dan zij. Maar ik vind het eerlijk gezegd ook best veel gedoe! Dus ik hoop dat ze snel gewoon gaat mee eten😬

3 jaar geleden

Ook hier met de pot mee tenzij het te pittig is. Ze smullen er prima van