3 Reacties

3 jaar geleden

Ik zat in de agrarische sector. Ben op veel plekken geweest en vond het altijd prachtig! Nu weer een nieuw land en ben weer in de agrarische sector aan het werk gegaan. Ik merk voor het eerst dat ik er niet echt meer zoveel plezier uithaal. Ik zie gevaren en wil eigenlijk gewoon lekker thuis zijn. Het ging ook niet zo top, dus hebben besloten dat ik niet meer werk en mn man weer fulltime doet. Je bent dus niet de enige ;) hier ook nog steeds borstvoeding en het is zeker pittig ook de nachten af en toe

3 jaar geleden

Hier juist het tegenovergestelde. Ik vond mijn werk altijd al heel leuk, maar het is nu echt mijn moment om even geen mama te zijn, te kletsen met collega’s over andere dingen dan baby’s. Ik haal heel veel voldoening uit mijn werk en het heeft juist een extra dimensie en diepgang gegeven sinds ik zelf moeder ben (ik ben regiebehandelaar en kind- en jeugdpsycholoog in de jeugd ggz). Ik ben van 36 naar 32 gegaan en zou het liefst weer 36 uur gaan werken, maar hecht ook heel veel waarde aan de dag met mijn dochter en beide gaat niet haha.

3 jaar geleden

Ik herken het wel een beetje, al vond ik mijn baan zelf niet per se stom, vooral alles eromheen; dat je erheen moet, dat je manager van alles van je wil, haha, bij mij bleef ook iedereen maar zeggen dat ik zo weinig werkte door ouderschapsverlof (dan voel je je ook echt niet gewaardeerd). Ik heb dan ook een nieuwe baan gezocht, dicht bij huis (fietsafstand) en lekker flexibel wanneer ik werk. Dus ik kan prima in het weekend of 's avonds nog iets doen, zodat ik nooit hele lange werkdagen heb en veel thuis kan zijn met mijn zoontje. Het is misschien een beetje gedoe om een nieuwe baan te zoeken, maar voor mij heeft het wel een heleboel opgelost.