65 Reacties

2 jaar geleden

Ik zou persoonlijk wel liever met het hele gezin op vakantie gaan. Die kids horen er ook bij. Wat vinden zij er van dat ze niet mee gaan op vakantie?

2 jaar geleden

Reactie op Meandu2452

Ik zou persoonlijk wel liever met het hele gezin op vakantie gaan. Die kids ...
Zij vinden het zelf niet zo erg. De kinderen zijn hier om het weekend.

2 jaar geleden

Ik zou er denk ik ook voor kiezen om met alle kinderen op vakantie te gaan. Als ikzelf 3 kinderen zou hebben zou ik ze alledrie meenemen zodat zij niet het gevoel kunnen krijgen er niet helemaal bij te horen.

2 jaar geleden

Ik heb ook een bonusdochter van 11. en een zoontje van 15 maanden. We gaan over 2 weken naar Zwitserland en ze gaat mee. Maar in september gaan wij met zn 3 op vakantie zonder haar. Ik heb er zo mn mening bij dat je ook het gevoel van je eigen gezin wil hebben, met zn 3. en niet altijd met de kinderen van je partner uit een eerdere relatie. Ik ben daat heel eerlijk over, ook tegenover mijn partner. Ik ben gek op der, maar heb ook 'ons' gezin als ze er niet is. Voel je niet schuldig, je zal altijd mebsen hebben die oordelen over wat jij vind. 😘

2 jaar geleden

Oeh, ik vind het wel een gevaarlijke keuze. Sorry voor mijn eerlijke antwoord, maar ik ga het toch opschrijven omdat je de vraag hier stelt. Ik zie in mijn werk (kind en jeugdpsycholoog) veel kinderen uit samengestelde gezinnen. En nieuw kindje bij een nieuwe partner is al enorm heftig; ook al is het niet eerlijk voor de volwassenen, voor kinderen kan dat voelen als afwijzing, niet belangrijk genoeg zijn, niet voldoende zijn. Maar goed, soms loopt het leven zo. Maar deze situatie maakt het wel extra pijnlijk. Er is een nieuwe baby, en zij horen er niet nu bij, ze mogen niet mee. Ik snap de reactie van de ex-partner in dit verhaal dus wel, dit kan (sorry) echt beschadigend zijn. Ook al zeggen de kinderen dat ze het niet erg vinden, dit doen ze vermoedelijk vanuit loyaliteit naar hun vader. Ik zou het besluit daarom echt heroverwegen als ik jullie was. Dat doet overigens niks af aan dat ik ook begrijp waar jouw/jullie behoefte uit voortkomt. Die snap ik ook echt. En ik begrijp het niet wat betreft het geld overigens, dat moeten jullie lekker zelf weten.

2 jaar geleden

Ik ben zelf opgegroeid in een samengesteld gezin en had dit heel oneerlijk gevonden (al had ik dat niet toegegeven waarschijnlijk). Het is bij mij wel een keer gebeurd, maar toen ging ik zelf met de ene ouder op vakantie en de andere ouder ging diezelfde week 'toevallig' ook. Naar de andere kinderen benadrukken dat jullie (ook) een gezin van drie zijn, vind ik heel tricky. Ik hoop dat jullie er goed over nadenken. Die andere punten vind ik wel apart. Waarom zou het erg zijn als jullie geld besteden aan de kinderen?

2 jaar geleden

Wij hebben zelf ook een samengesteld gezin en ik begrijp je keuze tegenover de rest van de meningen hier wel goed. De kinderen van mijn man worden tot over het bot verwend bij hun moeder terwijl wij dit niet kunnen. Zij gaan ook alleen met hun moeder op vakantie en dan gaat mijn zoontje toch ook niet mee. Met andere woorden ik vind 2 keer op vakantie in de zomervakantie teveel en daarom hebben wij besloten dit jaar niet op vakantie te gaan. Wij gaan waarschijnlijk wel een mid-weekje weg met zijn 3en. En de mening dat het oneerlijk is vind ik dus niet helemaal eerlijk want mijn zoontje gaat ook niet 2 keer op vakantie.

2 jaar geleden

Oeh, ik vind het wel een gevaarlijke keuze. Sorry voor mijn eerlijke antwoo ...
Sorry hoor maar ik vind je mening wel heel erg extreem. Je doet net af alsof ze zijn ingeruild voor een ander kind en het kind wat geboren is er helemaal niet mag zijn. Ik vraag me dan ook af hoe je zoiets überhaupt kan zeggen. Alle kinderen zijn gelijk. Maar als deze kinderen 12 van de 14 dagen bij de moeder wonen, is hun gezinssituatie op dit moment toch wel een beetje daar. Dat betekent niet dat ze er niet meer bij horen. En als ze ook al met de moeder op vakantie gaan is het toch prima. Waarom zou er geen afspraak gemaakt kunnen worden dat de kinderen het ene jaar met de moeder op vakantie gaan en het andere jaar met de vader. Dan doe je ze echt niet tekort ofzo en daar beschadig je ze al zeker niet mee. In ruil daarvoor is een dagje dierentuin met de vader toch ook leuk? Ik snap niet waarom kinderen tegenwoordig altijd zo verwend moeten worden. Er zijn kinderen waarbij de ouders nooit geld hebben om op vakantie te gaan en deze kinderen zijn ook niet beschadigd hoor..

2 jaar geleden

Ik denk niet dat het gaat om verwennen of het aantal vakanties dat een kind krijgt. Het gaat er voor die kinderen denk ik meer om dat een vader 3 kinderen heeft en er maar 1 mee neemt op vakantie. Het broertje of zusje ziet papa al elke dag wat hun niet kunnen. Voor een kind kan het dan zeker voelen of ze zijn ingeruild ben ik bang. Ik bekijk het ook als dat ik hierna nog een kind krijg met een andere partner en het kindje wat ik nu heb dan niet mee mag, omdat dat niet zijn kind is, maar het zijn dan wel allemaal mijn kinderen. Ik zou daar dan geen onderscheid in kunnen maken en mijn kinderen allemaal hetzelfde willen geven.

2 jaar geleden

Reactie op Michhh

Ik heb ook een bonusdochter van 11. en een zoontje van 15 maanden. We gaan ...
Ja ik heb dit gevoel dus inderdaad ook. En zo zie ik het ook. Wij gaan uiteindelijk ook echt wel een keer met zijn alle op vakantie. Ik was heel benieuwd naar de meningen hierover. Kan zijn dat ik misschien een beetje kort door de bocht denk en ik uit de reacties wel weer wat beredeneringen kan halen waardoor ik denk oké misschien is het niet handig. Uiteindelijk blijft het mijn eigen keuze natuurlijk maar je kan niet allemaal hetzelfde denken dus ben ik blij met de reacties😊😃. Ik denk er iniedergeval net zo over als jou inderdaad. 🙈

2 jaar geleden

Oeh, ik vind het wel een gevaarlijke keuze. Sorry voor mijn eerlijke antwoo ...
Bij mij mag je altijd eerlijk zijn daar ben ik alleen maar blij mee. Ik vind het fijn om bepaalde beredeneringen te kunnen lezen of inderdaad bepaalde situaties die mensen hebben meegemaakt. Anders had ik ook zeker deze topic niet moeten openen haha. Bedankt voor je eerlijke antwoord. 😃😊

2 jaar geleden

Reactie op Aparaplu

Ik ben zelf opgegroeid in een samengesteld gezin en had dit heel oneerlijk ...
Bedankt voor je eigen verhaal en je eerlijkheid😊😃

2 jaar geleden

Dit blijft lastig, wij zijn ook een samengesteld gezin. In totaal met z’n 8en. Wij kiezen ervoor om in nl op vakantie te gaan, zijn kinderen gaan dan een deel mee en het andere deel vd vakantie mijn kinderen. Zo is het eerlijk verdeeld en niet te druk. Wel jammer dat zijn ex zo tekeer gaat, ik vind persoonlijk dat jij met jullie “nieuwe” gezin ook recht hebben om samen te zijn. Het heet niet voor niets samengesteld gezin wat betekend dat er kinderen uit een eerdere relatie zijn. Dat je ervoor kiest om met je “eigen” gezin op vakantie te gaan vind ik niet meer dan normaal. Ook jij hebt hier recht op. Kinderen uit eerdere relaties zullen zeker altijd mee willen, maar goed. Dat kan toch ook gewoon niet altijd? Financieel bijvoorbeeld. Of gewoon omdat je ook eens samen wilt zijn. Ik begrijp je wel hoor!

2 jaar geleden

Ik ben zelf een kind uit samengestelde gezinnen. Wij waren ook om de week een weekend bij mijn vader en zijn gezin (stiefkinderen, geen halfkinderen). Ik zou het persoonlijk heel naar gevonden hebben als zij zonder mij en mijn zus op vakantie zouden gaan. Je voelt je dan echt buiten het gezin vallen. Hier heeft het dan niet met vakanties te maken, maar andere dingen waardoor ik als kind niet thuis voelde in dat gezin. Dat heeft er toe geleid dat ik geen contact meer heb met mijn vader...

2 jaar geleden

Reactie op Mamavan251

Sorry hoor maar ik vind je mening wel heel erg extreem. Je doet net af also ...
Je begrijpt mijn bericht helemaal verkeerd. Het gaat niet om verwennen of de vakantie an sich. Zie hieronder de reactie van Pribo, zij legt het exact uit zoals ik het bedoel.

2 jaar geleden

Vanuit mijn eigen perspectief: moeder van een bonusdochter van 9 + dochter van 1,5. Wij nemen, als het kan, mijn bonusdochter ALTIJD mee, we doen meerdere trips of vakanties in het jaar. Maar soms KAN het niet anders. Ze is 1 x in de twee weken bij ons en de vakanties verdeeld, maar laat jou met haar vakantie buiten die van m’n partner vallen (werkt ook in het onderwijs, andere regio). Dit betekent dat wij in de herfstvakantie zonder onze bonusdochter gaan. Daar denken we ook niet te diep over na, omdat ze altijd mee MAG, het liefst zelfs, maar soms kan het niet anders. Daarna ben ik het eens met anderen: bij haar moeder en vriend gaat ze ook wel ik weet niet hoe vaak weg. Maar dit blijven wel moeilijke dingen, helemaal voor paps. Maar dit heb je ook met Sinterklaas, kerst, verjaardag etc. Zij krijgt dubbel zo veel cadeaus en feestjes dan mijn dochter. Uiteraard gun je een kindje dit liever niet, maar het is niet zo zwart wit als de meesten hier zeggen. Vind ik 😉

2 jaar geleden

Daarnaast gaat het niet of een kindje wel of niet mee gaat op vakantie, maar om hoe je haar laat zien dat zij net zo veel voor jullie betekent als jullie gezamenlijke dochter. En dat doe je door de dagelijkse dingen. Niet om een vakantie wel of niet

2 jaar geleden

Reactie op Murl92

Vanuit mijn eigen perspectief: moeder van een bonusdochter van 9 + dochter ...
Bedankt voor je reactie😊 het is inderdaad ook mijn plan om zeker weten met de bonusmeiden ook op vakantie te gaan alleen dit jaar dan toevallig niet. Volgend jaar zeker wel. De meiden krijgen bij hun moeder zelfs minder als bij ons. En dat is natuurlijk budget afhankelijk en ik zou hier niet moeilijk om doen. Misschien kunnen we om en om doen ene jaar hun en het andere jaar wij 😊. Zou misschien een goeie oplossing zijn. En zolang het kan gewoon proberen allemaal mee te nemen natuurlijk dat is de ideale situatie😃😊.

2 jaar geleden

Reactie op Pribo

Ik denk niet dat het gaat om verwennen of het aantal vakanties dat een kind ...
👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

2 jaar geleden

Reactie op Mamavan251

Wij hebben zelf ook een samengesteld gezin en ik begrijp je keuze tegenover ...
Jij vindt het niet oneerlijk dat zijn kinderen niet met HUN VADER mee mogen op vakantie, want jouw zoontje gaat ook niet twee keer op vakantie? Sorry maar deze logica volg ik niet. Leuk dat ze tot op het bot verwend worden door moeder en jullie dat niet kunnen, maar dat lijkt me geen reden om zijn kinderen buiten te sluiten van een familievakantie. Zij horen er toch ook bij? Zij zijn toch ook zijn kinderen? Wilt je partner geen vakantietijd doorbrengen met zijn andere kinderen? 😵‍💫