8 Reacties
10 maanden geleden
Wij hadden tot 1 jaar dat onze dochter nog 1 of 2 keer voor borstvoeding kwam.. Mijn vriend had het idee dat ze dat al lang niet meer nodig had 's nachts. Hij heeft haar toen 3 nachten achter elkaar kort geknuffeld als ze 's nachts huilde. En legde haar al snel weer terug in bed (niet teveel aandacht geven, vooral laten weten dat ze niet alleen is). En haar soms wat langer laten huilen (mijn moederhart breekt dan wel haha 🙈). Dat heeft bij ons echt goed gewerkt toen. Sindsdien slaapt ze eigenlijk altijd door en kan zelf haar slaapjes koppelen! Onze dochter is nu ook ruim 2.
10 maanden geleden
Reactie op Miloutje
Kan ze aangeven waarom ze wakker word?
Onze zoon word wel eens wakker in ...
dat weet ik eigenlijk niet. vaak geeft ze aan dat ze dr uit wilt en dan zeg zeg ik nee, maar neem ik dr wel even mee op de stoel en breng ik de terug. het lijkt er een beetje op dat het gewoon gewenning is, maar ik weet niet goed hoe ik het moet ontwennen...
bedankt voor de tip, misschien is het wel een goeie :-) ik ga het in ieder geval uitproberen!
10 maanden geleden
Reactie op DLy
haar middagdutjes gaan overigens wel goed. die zijn vaak van 12.30 tot 14.3 ...
Zouden de middagdutjes haar doen spoken in de nacht? Er zijn kinderen die hier gevoelig voor zijn. Mijn dochter wilt bijvoorbeeld heeeel laat slapen als ze zo lang heeft geslapen in de middag, dus dan heeft ze een kortere nachtslaapje. Maar het kan zijn dat jouw kind dus wel makkelijk in slaapt in de avond maar niet meer heeellang wilt slapen in de nacht door die lange middagdut
10 maanden geleden
Hier was dit ook zo tot een aantal weken geleden. Mijn dochter werd steeds vaker wakker snachts (gemiddeld 4 keer denk ik) om even op de schommelstoel te zitten. Een aantal weken geleden heb ik besloten dat het echt niet anders kon dan haar te laten huilen en niet meer te pakken (duurde zeker 2 uur per nacht). Ik ben namelijk 35 weken zwanger, dus slaap is echt even belangrijk.
We gingen iedere 5 a 10 minuten bij haar langs, kijken of ze haar speen had en verteld dat ze in bed moest blijven en gaan slapen en dat papa en mama ook gingen slapen. Ook als ze zo hard schreeuwde dat ze het niet kon horen deden we dit en gingen haar kamer weer uit zonder oppakken. Het was verschrikkelijk, maar na 2 nachten was dit klaar. Ze slaapt nog niet iedere nacht door, maar bijna alle nachten gaat het goed! Ze heeft er zelf ook veel meer rust door, wordt heel vrolijk wakker en slaapt zelfs iets langer uit. Daarom denk ik dat het voor haar ook echt goed is en denk ik dat we dit misschien veel eerder hadden moeten doen, maar ik vond het wel echt moeilijk.
Ze doet thuis trouwens ook altijd een dutje van 2 uur ongeveer, vaak wat langer zelfs.
10 maanden geleden
Dit hebben wij ook een paar nachten gehad. ze wilde alleen maar bij ons blijven zitten en zodra je haar weglegde begon het geschreeuw. en niet een beetje gejammer, maar echt mega hard gekrijs. Wij hebben toen alles geprobeerd (op de stoel ernaast blijven zitten, toch een flesje geven, weer kalmeren en terugleggen), maar het maakte het alleen maar erger. uiteindelijk hebben we haar gewoon laten krijsen 2 uur lang. Na 2 nachten sliep ze gewoon weer elke nacht door.