14 Reacties

3 jaar geleden

Hier is mijn navel net niet eruit geplopt met de zwangerschap en het is nu net een zinkhol. Zo bizar. Hij is zooo diep geworden dat het bijna eng is 😅

3 jaar geleden

Bij mij was m'n navel gewoon helemaal plat geworden omdat alles zo straks stond. Nu ook soort dakje en een soort neusje en nogsteeds diastase en dus zeker nog geen platte buik. Heb geen tweeling gebaard, maar was (ben) een tengere dame met maat 34 en heb een zoon van 4kg + gebaard. Pas ook mijn oude kleding nog niet/niet meer.

3 jaar geleden

Hier ook last van diastase. De kleine is ondertussen 4,5 maand. Was enorm groot qua buik met de zwangerschap doordat ik meer vruchtwater bij me droeg dan gemiddeld. Bezig met fysiotherapie voor m’n buik. Over 1,5 week weer een afspraak om te zien hoeveel verschil er nu is. Hoop op iets verbetering want deze buik die ik nu nog heb maakt me echt diep ongelukkig, lijk wel 3 maanden zwanger 😞

3 jaar geleden

Hier net ontdekt dat ik zelfs mijn zeer (te) wijde kleren niet meer pas. Terwijl ik normaal maatje 34 had. Buikje ook lang nog niet plat. Hoor van meer dat je flink wat geduld moet hebben. 9 maanden zwanger, x maanden ontwangeen

3 jaar geleden

Hier ook! Nog 15 kilo zwaarder dan voor m’n zwangerschap... ook een lelijke navel nu en maat 40 is te klein terwijl ik voor de zwangerschap maat 36/38 had. Lijk ook drie/vier maanden zwanger. Bij mij komt het denk ik vooral door het slaaptekort, je kan aankomen van weinig slaap en kan ook nog hormonaal zijn. Hopelijk is het allemaal een kwestie van tijd :)

3 jaar geleden

Fijn om herkenning te lezen. Met fysio is de diastase best ‘op te lossen’ Ik pas m’n oude maat al wel weer, ik houd alleen een dakje en nog een opgezette buik door die diastase. Ik denk dat het gebruik van de pil ook voor een niet lekker lijf zorgt bij mij. Voor m’n navel (en de pil) ga ik een afspraak bij m’n huisarts maken. Of die ooit nog normaal wordt

3 jaar geleden

Ik heb een buikwandbreuk opgelopen tijdens deze zwangerschap. Helaas moet ik dus binnenkort weer onder het mes, want deze breuk wordt groter met de dag 😳

3 jaar geleden

Reactie op cloud

Ik heb een buikwandbreuk opgelopen tijdens deze zwangerschap. Helaas moet i ...
Waar merk je aan dat je een breuk hebt?

3 jaar geleden

Zo blij te lezen dat nog niet iedereen terug het lijf van voorheen terug heeft! 🥲 Ik heb ook een tweeling gehad (en al een dochter van anderhalf); ook last van diastase (al verbeterd met kinesie) en die buik blijft dik… Hopelijk komt het nog goed met tijd en wat sport, want ik word er ook diep ongelukkig van… De meeste kledij in m’n kleerkast blijft onaangeroerd, want past (nog) niet (meer). Na m’n eerste zwangerschap had ik in no time mijn lijf terug….

3 jaar geleden

Reactie op jota

Zo blij te lezen dat nog niet iedereen terug het lijf van voorheen terug he ...
Ohja; het vel die tussen die diastase zit blijft echt hypergevoelig 🤔

3 jaar geleden

Reactie op jota

Zo blij te lezen dat nog niet iedereen terug het lijf van voorheen terug he ...
Hier hetzelfde na de tweeling. Pas gelukkig wel weer m’n oude maat en m’n diastase wordt met de juiste oefeningen beetje bij beetje minder. Te weinig slaap en de pil gooit hier ook roet in het eten

3 jaar geleden

Reactie op JusTaTwo

Waar merk je aan dat je een breuk hebt?
Ik heb nu een tweede keizersnede gehad en merkte al in de kraamweek een bult op die stug aanvoelde. Leek op een vochtophoping maar het bleef stug (alsof je de binnenband van een fiets voelt). Naar de huisarts geweest, toen een echo in het ziekenhuis en ja hoor: breuk! Ik kon zelf ook de bult terugduwen naar binnen (🫣), waardoor ik zelf al wel wist hoe laat het was. Mocht je twijfelen: niet te lang mee blijven lopen want bij mij wordt de breuk zichtbaar groter.

3 jaar geleden

Reactie op cloud

Ik heb nu een tweede keizersnede gehad en merkte al in de kraamweek een bul ...
Ga donderdag naar de huisarts. Wat jij beschrijft heb ik naar mijn idee niet. Een controle kan geen kwaad

3 jaar geleden

Reactie op JusTaTwo

Ga donderdag naar de huisarts. Wat jij beschrijft heb ik naar mijn idee nie ...
Altijd slim! 👍🏻 hopelijk heb jij het niet.