Onze dochter is zooo verkouden. Als ik haar ‘s ochtend uit haar bed haal zit er onder haar neus een hele plakkaat opgedroogd snot. Haar huidje onder haar neus is rood en pijnlijk. Als we met een (warm) nat doekje/ tissue het schoon willen vegen is het drama en bovendien ook bijna niet weg te krijgen. Iemand tips om op een leuke of in elk geval minder pijnlijke manier af te komen van die opgedroogde korsten? Extra in bad gaan zodat het weekt doen we, maar het zit er binnen de kortste keren weer. We hebben nog een dochter, maar ik kan me niet herinneren dat dit bij haar ooit zo’n drama was. We moeten haar helemaal in een houdgreep houden en dan lukt het nog niet echt.. zo zielig
Hier hielp het een beetje om het te benoemen. Nog niet altijd fijn en soms ook echt met moeite hoor. Maar dat was het enige wat 'n beetje hielp en toen had hij zelf door dat dat snot toch ook niet heel fijn was. Nu gaat het tegenwoordig redelijk.
Ik haal het weg en dan smeer ik het (wat dikker) in met vaseline.
Hier is het ook hell met afvegen. Maar de aanhouder wint 😄 ik leid hem vaak af met een boekje of soms peppa big 😅
Hier helpt het goed om het te benoemen, ze doet nu haar neus naar ons toe als we zeggen dat we die even af gaan vegen. Als het in de ochtend vastgeplakt zit doe ik een doekje (ik gebruik wasbare doekjes, je zou ook een hydrofiel of washandje kunnen gebruiken) door de kokosolie. De olie maakt het zacht en dan veeg je het zo weg.
Wij maken ook na het eten nooit haar handjes/gezicht met doekjes. Gewoon handen wassen bij de kraan en dan met je eigen natte (schone) handen het gezichtje. Met snot kan je het zelfde doen warm water in je handen bij de kraan, waarschijnlijk gaat ze ook likken/drinken, en dan het snoetje/korstjes meenemen?
Ik doe met mijn hand warm water uit de stromende kraan rondom haar neus heel vaak. Dan weekt het heel snel weg, en mag ik de korstjes eraf halen. Daarna afdeppen en insmeren met bepathen
Bedankt voor het meedenken 😊 neusspray hebben we, maar om die op de juiste ...
Ja iknow, echt ellende maar ik leg het hem helemaal uit ( hij zal er vast niet veel van begrijpen ) maar dan 'overval' ik 'm er niet zo mee. En na een aantal keer kan ik het zonder problemen doen 😊
Hopelijk gaat het snel beter 🥰
Ik smeer het wonderpotje van oriflame rond de neus.
Dat heelt zo ie zo snel en goed.
Voor het slapen even wat dikker.
Dan koekt het minder aan.
Afvegen doen we met een tissue met lauw water.
De tip van vaseline smeren voor het slapen gaan (sudocreme, bepanthen kan ook).
En soms helpt het om het echt helemaal uit te laten drogen (hier was dat af en toe na een dutje), dan kom ik de korstjes eraf pakken.
Wat een gedoe he!! Er ging voor mij ook een wereld open...
Wij gebruiken voor opgedroogd snot en snot korstjes altijd Nisita neuszalf voor kindjes. Smeren we op t neusje, even in laten werken en meestal kun je t dan zo weg vegen. Werkt hier erg fijn!
Hier nu ook hoor ik heb vette zalf van inoli voor droge wangen om ook de huid op haar gezicht soepel en minder schraal te houden dat werkt goed dat is wel regelmatig smeren liefst 2x per dag na een paar dagen merkte ik heir verschil
Voor korsten en snot je kan het uit zuigen maar ja als je net zo kind hebt als de onze dan laat ze dat niet toe