24 Reacties

3 jaar geleden

Haha dat deed ik zelf als baby! Ik ben van billenschuiven meteen gaan lopen, dus heb het kruipen overgeslagen. Helemaal geen problemen aan over gehouden ;)

3 jaar geleden

Ik heb een keer een foto gemaakt van een diagram uit een boek van mijn man (een boek over kindergeneeskunde). Blijkbaar doet een klein percentage van de gezonde kinderen dit 😊

3 jaar geleden

Ik heb een keer een foto gemaakt van een diagram uit een boek van mijn man (een boek over kindergeneeskunde). Blijkbaar doet een klein percentage van de gezonde kinderen dit 😊

3 jaar geleden

Reactie op Piepelientje

Ik heb een keer een foto gemaakt van een diagram uit een boek van mijn man ...
Ik weet niet hoe goed het plaatje zichtbaar is: 2% van de gezonde kinderen gaat via billenschuiven naar lopen

3 jaar geleden

Mijn oudste was een billenschuiver. Geen motorische held en ook geen toprekenaar. Echt een taalkind.

3 jaar geleden

Reactie op Piepelientje

Ik heb nu meteen antwoord op mijn vraag waarom mijn kindje op handen en voeten loopt😅

3 jaar geleden

Reactie op Piepelientje

Wat een informatief plaatje!

3 jaar geleden

Mijn dochter doet het ook! Vind het er echt hilarisch (en onwijs aandoenlijk) uitzien. Ik maak me verder niet echt zorgen, ik probeer wat te oefenen met hoe ze van de zithouding in de kruiphouding kan komen maar ik zie het kruipen niet snel gebeuren😅

3 jaar geleden

Jep hier ook een billenschuiver 🙂 bij het consultatiebureau begonnen ze meteen over fysio en wetenschappelijk onderzoek dat het later slecht kan zijn voor zowel motoriek als cognitie…… 🙄

3 jaar geleden

Reactie op Sann29

Jep hier ook een billenschuiver 🙂 bij het consultatiebureau begonnen ze me ...
Oja hier ook het consultatiebureau ze beginnen gelijk fysio terwijl ze nu toch bijna gaat lopen.

3 jaar geleden

Onze derde dochter was ook een billenschuiver. Ze heeft nooit gekropen. De oudste twee hebben gewoon gekropen en ook de jongste kruipt. Ik las hier ergens van een billenschuiver die geen top rekenaar is, dat is onze derde dochter ook niet, terwijl de oudste twee geen problemen hebben hier mee.... apart....zou het verband hebben met elkaar?!

3 jaar geleden

Jep! Hier ook een fanatieke billenschuiver! En ze is er me toch een partij behendig in haha! Tegenwoordig is ze zelfs super snel zonder haar handen erbij ge gebruiken haha.. en schattig dat het er uit ziet!! 🤭 Hier kan ze nu sinds een week ook 'goed' kruipen. Ze doet het alleen op het vloerkleed. Op de plavuizen gaat haar voorkeur uit naar billenschuiven 😊

3 jaar geleden

Reactie op Piepelientje

Grappig dit!! De oudste deed alles rollend om haar as en de jongste billenschuiven 😅 we hebben dus 2 bijzondere kinderen 😅

3 jaar geleden

Mag ik vragen wat de samenhang is tussen billenschuiven en niet goed kunnen rekenen? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar😃

3 jaar geleden

Reactie op Mummalicious

Mag ik vragen wat de samenhang is tussen billenschuiven en niet goed kunnen ...
Bestaat die samenhang?

3 jaar geleden

Reactie op Qbb

Bestaat die samenhang?
Ik heb geen idee. Ik las hier een reactie dat het kindje een billenschuiver was en motorisch niet sterk en ook niet rekenvaardig. @ M13 had dit geschreven. Vandaar dat ik wel nieuwsgierig ben.

3 jaar geleden

Kruipen is goed voor je visueel ruimtelijke oriëntatie. Wat goed is voor o.a. het rekenen.

3 jaar geleden

Kruipen is goed voor je visueel ruimtelijke oriëntatie. Wat goed is voor o. ...
Bij ons is de billenschuiver geen rekenwonder, maar wel echt goed met Lego. Er is geen onderzoek gedaan, maar er wordt wel over haar gezegd door mensen die er verstand van hebben dat zij denken dat ze een beelddenker is.

3 jaar geleden

Mijn zusje deed dit vroeger ook. Ik weet dat mijn moeder, ook toen ze al ging lopen, nog actief met haar heeft geoefend op het kruipen, omdat haar toen verteld was door de fysio dat dat wel een belangrijke stap was die ze moesten doorlopen. Dat is wel al 30 jaar geleden, dus misschien zijn er wel hele nieuwe inzichten. Ik weet ook dat mijn zusje, toen ze een jaar of 20 was, bij de opticien is geweest. Die vroeg toen direct of ze een billenschuiver is geweest. Hij gaf aan dat er vaak gezien wordt dat billenschuiven samengaat met niet goede samenwerking tussen de ogen. Dus misschien de moeite waard om dat ook eens te laten checken. Geen idee in welke mate deze informatie onderbouwd is hoor, puur vanuit eigen ervaring!

3 jaar geleden

Hier een billenschuiver. Of een kikkertje haha dan zit ze wel op handen en knieën maar "springt" ze als het ware vooruit. Ze staat en stapt ook al langs de tafel. Ze heeft een spreidbroekje gehad waardoor ze het billenschuiven eigenlijk is gaan doen.