6 Reacties

6 maanden geleden

Lust hij ook geen fruit? Want dat is vaak ook zoet. Misschien anders afspreken dat hij iets lekkers gaat krijgen als hij eerst iets gezonds (wat natuurlijk ook lekker is) gaat eten. Als hij dit natuurlijk begrijpt want mijn dochtertje die zal er echt niets mee doen😅. Verder klinkt het echt misschien heel gemeen maar gewoon geen suikers meer geven ookal eet hij niks gezonds. Na een tijdje moet hij toch wel echt honger krijgen. En anders blijf je de minst ongezonde wel geven met mate want anders kan hij natuurlijk te weinig binnenkrijgen op een dag en dat is ook niet leuk of de bedoeling. Ik vind dit ook erg last hoor want sommige kinderen kunnen echt een eigenwilletje hebben en daar staan ze dan heel goed achter😪 blijf hem natuurlijk ook veel water/diksap aanbieden

6 maanden geleden

Reactie op Shyla_

Lust hij ook geen fruit? Want dat is vaak ook zoet. Misschien anders afspre ...
Ja dit dus. Hij heeft zo’n sterke eigen wil, het is echt lastig. Hij praat nog niet maar kan wel goed aan geven hoe en wat. Als ik dus zeg: eerst je avond eten op eten en dan kan je een toetje krijgen. Zal hij mij ook echt aan kijken van wat klets je nou weer.. dus ja, heel lastig haha

6 maanden geleden

Reactie op Shyla_

Lust hij ook geen fruit? Want dat is vaak ook zoet. Misschien anders afspre ...
Fruit lust hij de ene dag wel, de andere dag niet.

6 maanden geleden

Reactie op Mamaxtwee

Ja dit dus. Hij heeft zo’n sterke eigen wil, het is echt lastig. Hij praat ...
Precies mijn dochtertje reageert daar ook niet op. Misschien snappen ze het wel maar willen ze het niet snappen🤣 ik vind het oprecht moeilijk voor je. Hoe lang is het al zo?

5 maanden geleden

Lastig. Hoe is het zo gekomen dat hij alleen nog maar zoetigheid wil? Ons zoontje houdt ook van lekkere dingen maar eet net zo goed een hele komkommer op 😅. Hier thuis wordt ook zeker gesnoept maar wij doen ‘s middags een koekje/donut/chipjes/etc etc en dan ‘s avonds een toetje (klein Donoontje) of een waterijsje (perenijsje/raketje). Meer valt er niet te snoepen. Uiteindelijk bepaal jij wat er gegeten wordt vooral nu ze nog zo klein zijn. Zou ergens wel weer de teugels vastpakken en misschien een aantal dagen helemaal niks aanbieden wat in de categorie zoetigheid valt (en dat zelf ook niet eten waar hij bij is) zodat hij weer even een normaal eet patroon aanleert. Andere oplossing is er denk ik niet.

5 maanden geleden

Reactie op babykamer

Lastig. Hoe is het zo gekomen dat hij alleen nog maar zoetigheid wil? Ons z ...
Dat is het probleem. Dit eet patroon komt van mijn familie af. Ik heb altijd gezegd geef hem snoep en koek met mate maar mijn familie, vooral mijn oma, heeft daar veel moeite mee en blijft dit helaas toch doen.