13 Reacties

één jaar geleden

Een gewoon glazen glas. Dat is ook het enige waar onze zoon water uit drinkt.

één jaar geleden

Reactie op Mamsel

Een gewoon glazen glas. Dat is ook het enige waar onze zoon water uit drink ...
Bedankt voor je reactie. Helaas dit ook al geprobeerd... :-(

één jaar geleden

Drinkt hij wel diksap of net wat uit een (baby)fles?

één jaar geleden

Reactie op Elineeeeeeeeeee

Drinkt hij wel diksap of net wat uit een (baby)fles?
Bedoel je gewoon zo'n dr brown fles? Waar hij de melk uit drinkt? Dat nog niet geprobeerd.

één jaar geleden

En gewoon een pakje met een rietje? Dat al geprobeerd?

één jaar geleden

Een plastic flesje met sportdop durft op verplaatsing ook nog al eens te lukken. Fris water werkt sowieso hier beter dan op kamertemperatuur. Soms een heel klein beetje grenadine. Maar dit doen we alleen op dagen dat hij echt heel erg slecht heeft gedronken. Wij hebben ook een heel moeilijke drinker los van z'n melk.

één jaar geleden

Reactie op MumOfTwo

En gewoon een pakje met een rietje? Dat al geprobeerd?
Maar in die pakjes zit toch heel veel suiker? Of welke raad je dan aan? Met een rietje in een beker gaat hij alleen maar spelen. Ik heb van die herbruikbare rietjes. Papieren rietjes eet hij zo ongeveer op haha. Dus dat werkt niet..

één jaar geleden

Reactie op Mamsel

Een plastic flesje met sportdop durft op verplaatsing ook nog al eens te lu ...
Bedankt, dit kan ik nog proberen!

één jaar geleden

Reactie op Sannieen

Bedoel je gewoon zo'n dr brown fles? Waar hij de melk uit drinkt? Dat nog n ...
Ja die inderdaad. Mijn dochter (ze heeft welliswaar een chromosoomafwijking) maar ze drinkt ook alleen uit de dr. Browns fles. Ik heb dan liever dat ze gewoon genoeg drinkt uit zo'n fles, dan dat ze weer in het ziekenhuis ligt doordat ze uitgedroogd is. Ik probeer wel een aantal keer per dag een open beker aan te bieden zodat ze er wel aan went. We zijn nu momenteel zo ver dat ze (vooral uit de beker van andere) enkele slokjes wil drinken. Maar haar grootste vochtinname komt toch door de fles... Ze is 21 maanden nu

één jaar geleden

Ik kan me indenken dat je zo ongeveer alles al geprobeerd hebt, maar ideeën die ik nog heb: - open beker met een rietje eraan vast (https://nl.aliexpress.com/item/1005003764882448.html) - Zelfgemaakte soep bij de lunch met een lepel. Toch extra vocht, en nog gezond ook! - Fles met een sportdop? Eerlijk gezegd zou ik zelf niet beginnen aan pakjes met drinken, daar zit zóveel suiker in.

één jaar geleden

Reactie op Sannieen

Maar in die pakjes zit toch heel veel suiker? Of welke raad je dan aan? Met ...
Haha..zit idd veeeeeel suiker in..maar gewoon om uit te proberen..of hij niet wil drinken omdat hij het niet lekker vindt..of gewoon niet interessant vindt..drinken.. je kunt als het zoete wel bevalt..gewoon diksap geven.. en deze steeds dunner aanmaken..of gewoon een plastic beker..en hem laten spelen.. en tussendoor jij met een andere beker hem slokjes laten nemen..hij jou slokjes laten geven.. jij hem slokjes laten geven..pak een pop erbij..de pop slokjes geven.. Het is wat met die peuters.. haha.

één jaar geleden

Bij ons drinkt hij het beste uit een eddy camelback. Al sinds hij 9 maanden is snapt hij heel goed hoe het werkt.

één jaar geleden

Alsof ik t verhaal van mijn eigen zoon lees. Mijn zoon is bijna 22 maanden en heeft altijd weinig gedronken. Allerlei bekers geprobeerd maar niks waar hij echt uit wou drinken. Hij kan super goed uit een open beker drinken maar ook dit vertikt hij vaak. Het enige wat hij nu wil is uit hetzelfde glas drinken als ik. We doen nu vaak een thee moment dan krijgt hij van mij dus een eigen thee glas met Lauwe thee. Hij vindt het gezellig om samen te drinken en dat is ook het enige dat helpt. Zo doe ik dit dus ook met melk bijv. In een koffie kopje want dan wil hij het wel... Hij krijgt soms ook wel een drinkpakje appelsap light. Niet dat hij er veel van drinkt maar voor de afwisseling. Enige moment wanneer hij wel zelf drinkt uit een rietjes beker of open beker is bij het avondeten. Soms als hij echt niet wil dan moet hij van mij verplicht drinken. Klinkt erger dan het is hoor haha 😂 ik neem hem dan op schoot en zeg je moet nu echt even een slokje drinken want je hebt nog niks gedronken. Ik hou dan de beker met water vast en hij drinkt een paar slokjes. Wat ik wel altijd probeer als hij echt niet wil is om hem genoeg vocht binnen te laten krijgen via bijvoorbeeld yoghurt of knijpfruitje en gewoon fruit of een smoothie. Veel succes ❤️