18 Reacties

5 jaar geleden

Hoi, ik heb ook last van misselijkheid.. ik ben vooral in de ochtend heel misselijk.. dan eet ik weinig tot niets .. ben benieuwd naar tips..

5 jaar geleden

Misschien een beetje ors erdoor? Krijg je toch wat zouten en suikers binnen. Desnoods iedere keer een lepeltje vol drinken.

5 jaar geleden

Verder als het aan blijft houden toch even contact met de huisarts voor wat medicatie? Mocht je dat niet willen dan evt direct bij wakker worden een lichte cracker eten (op je nachtkastje zetten), vanillevla, gemberthee....

5 jaar geleden

Ik heb dit heel erg gehad, zo erg dat ik uitgedroogd raakte en opgenomen ben geweest. Wat je kan doen is om morgen even bij de apotheek suprimal reistabletten kopen. Deze heb ik op het begin gebruikt toen het nog niet zo erg was en die neem ik nu mijn misselijkheid wat minder is ook weer. Deze mag je nemen tijdens je zwangerschap, heb ik van de huisarts gekregen. Als je geen medicatie wilt kan je proberen om 1 kg gember wortel per dag te eten. Je kan daar even thee van maken en op vaste tijdstippen drinken. En kwa eten klinkt wen beetje gek maar droge pasta, droge kip, en vooral dingen zonder veel smaak. Droge crackers met pindakaas dat zijn dingen die het beste binnen bleven toen het zo erg was bij mij. Hopelijk word het snel beter bij je. Hoeveel weken ben je nu?

5 jaar geleden

Reactie op anniebloem

Ik heb dit heel erg gehad, zo erg dat ik uitgedroogd raakte en opgenomen be ...
Ik ben nu bijna 11 weken; en eigenlijk is dit de eerste dag dat ik echt zo erg er aan toe ben, ik drink extra en telkens kleine slokjes om uitdroging te voorkomen; maar op deze manier krijg ik behalve de multivitamine niks aan voedingstoffen binnen馃檲 Echt alles maar dan ook alles komt weer naar boven...... inmideels een lepel suiker door t water gedaan om toch iets van "energie" te voelen

5 jaar geleden

Reactie op Nataschabaebae

Ik ben nu bijna 11 weken; en eigenlijk is dit de eerste dag dat ik echt z ...
Klinkt gek, maar doe er dan ook een schepje zout bij. Dat zorgt ervoor dat je darmen de suiker ook beter opnemen. Ors is eigenlijk niets meer dan dat.

5 jaar geleden

Reactie op Sylviaaaaa

Klinkt gek, maar doe er dan ook een schepje zout bij. Dat zorgt ervoor dat ...
Oke dan ga ik dat eens halen ook want zoals k me nu voel.... hoop k me niet lang te voelen馃檲 ben nu gewoon chagrijnig en mag voor mij wel klaar zijn馃檲 p.s. en ben nog altijd mega blij met de zwangerschap; hihi

5 jaar geleden

Reactie op Nataschabaebae

Ik ben nu bijna 11 weken; en eigenlijk is dit de eerste dag dat ik echt z ...
Ik denk dat je nog even moet volhouden. Ik ben nu bijna 13 weken en het werd ineens bij 12 weken en 1 dag precies beter. Ineens was de misselijkheid veel minder toen ik wakker werd. Ben nu nog wel misselijk maar ik kon stoppen met de medicatie uit het ziekenhuis en ben nu over op suprimal. Kleine slokjes is idd goed en als je echt niks binnenhoud neem dan af en toe gewoon een hap van een cracker. In het ziekenhuis zeiden ze dat je veel beter kan proberen gewoon de hele tijd te eten ookal lijkt het onmogelijk. Maar als het maandag nog zo is moet je echt meteen de huisarts bellen, want ik was na 3 dagen niks binnen kunnen houden heel erg uitgdroogd en moest toen opgenomen worden! Nou heeeel veel sterkte en ik hoop dat het over een weekje net als bij mij minder word. Nog even volhouden!

5 jaar geleden

Reactie op anniebloem

Ik denk dat je nog even moet volhouden. Ik ben nu bijna 13 weken en het wer ...
Ja ik heb mijn vk wel even gebeld en die zei ook je mag van mij morgen nog zo een dag hebben maar als dit maandag nog zo is....... en ergens logisch; voel me slapper dan een dweil馃檲

5 jaar geleden

Reactie op Lissete

Hoi, ik heb ook last van misselijkheid.. ik ben vooral in de ochtend heel m ...
Misselijkheid op zich is het probleem bij mij niet; behalve water en de zwangerschapsvitamines is er geen enkel voedingsrijk iets dat vandaag in mijn lichaam is gebleven, Een maaltijd overslaan is niet t ergste.... hele dagen niets binnenhouden wel.... :(

5 jaar geleden

Ik had bij mijn eerste zwangerschap heel erg twee keer opgenomen in ziekenhuis omdat ik uitgedroogd was. Nu is het hetzelfde verhaal, ik heb geen ochtend misselijkheid maar meer in de avond. Avond eten kan ik niet binnenhouden. Om uitdroging te voorkomen heb ik van mijn huisarts Emesafene gekregen . Het helpt niet tegen misselijkheden maar verminderd de kokhalzen reflex.

5 jaar geleden

Ik ben nu 11 weken en 3 dagen. Sinds week 10 is de misselijkheid nog veel erger geworden. Normaal zou het na week 12 weer wat moeten verbeteren. Naast misselijkheid heb ik ook nog veel hoofdpijn en ben ik erg moe. Ik probeer echt wel te eten. Ik merk dat als ik iets eet het een beetje beter wordt. Ook veel rust nemen helpt.

5 jaar geleden

Ik heb Navalit voorgeschreven gekregen, werkt echt super goed!

5 jaar geleden

Ik lig op dit moment ook in het ziekenhuis door uitdroging.. door extreme misselijkheid ( echt niets kunnen binnen houden.) Ik denk als je dit hebt dat je er echt niet zoveel kan aan doen want ik heb het nu al 3weken en heb zware medicatie gekregen (zofran) dit helpte een week maar ondertussen ook al niet meer.. met gevolg dat we in het ziekenhuis zijn.. ik wens je veel beterschap want leuk is zeker anders!

5 jaar geleden

Ik ben ook super misselijk geweest vooral sochtends duizelig enzo. Kon ook niks binnenhouden enigste wat ging was idd water, raket ijsje en gek genoeg frituur馃槚. Brood, beschuit, fruit enz ging er allemaal zo uit. Hoop dat je je snel beter voelt 馃槥

5 jaar geleden

Reactie op Shanab1

Ik lig op dit moment ook in het ziekenhuis door uitdroging.. door extreme m ...
Jeetje wat vervelend! Ik heb ook in het ziekenhuis gelegen doordat ik was uitgedroogd. Ik had toen promethazine gekregen geen zofran. Ik ben door promethazine helemaal opgeknapt, kon daarna zelfs weer normaal eten. Heb je eerst ook promethazine gehad of hebben ze dat niet aan je voorgeschreven?

5 jaar geleden

Heb je medicatie? Ik zit zelf al 3 weken in de ziektewet door extreme misselijkheid en overgeven. Vandaag ook niets binnen kunnen houden dus om 16.00 uur maar pizza besteld met Fernandes. Dit is het eerste dat vandaag is blijven zitten. Vette dingen werken bij mij op de 茅茅n of andere manier wel goed.

5 jaar geleden

Reactie op Shanab1

Ik lig op dit moment ook in het ziekenhuis door uitdroging.. door extreme m ...
Jeetje wat vervelend! Ik ben zelf ook 5x opgenomen geweest in het ziekenhuis in de afgelopen weken. Zoals Anniebloem ook aangeeft heeft promethazine het verschil gemaakt. Toen ik dat ben gaan gebruiken is het veel beter gegaan en vandaag na 7 weken afwezigheid weer m鈥檔 eerste dag voor de klas kunnen staan! 馃コ