24 Reacties

4 jaar geleden

Hier hetzelfde. Vandaag 18 weken. Ze rolt wel maar verder geen verschil, vrolijk, lachen, doorslapen en lekker brabbelen🤣moet zeggen heb nog van geen 1 sprong iets gemerkt

4 jaar geleden

Ik doe niet aan sprongetjes juist omdat ik anders ook ‘mijn hart zou vasthouden’ en dan steeds bang zou zijn voor wanneer het sprongetje zou komen. Ik denk dat ik dan minder relaxed zou zijn. Ik zie dus niet zo de toegevoegde waarde er van in. Is dat de wil om alles te kunnen verklaren? Soms is er toch gewoon geen reden waarom een baby bijv ff meer huilt of minder slaapt. Kan iemand mij dit uitleggen? 😅

4 jaar geleden

Nee hoor, ik merk dat die meer kan ( dingen vast houden, naar zijn mondje brengen, beentjes vast pakken etc ). 19wkn. Slaapt gelijk als voorheen. Maar verder mega vrolijk, blij, nieuwsgierig!

4 jaar geleden

Onze kleine is 5 maanden en van geen enkele sprong of slaapregressie iets gemerkt. Wij hebben zoiets iedereen slaapt wel is iets minder goed en heeft zijn dag ook wel is niet.. als ik internet moet geloven moest het de hel zijn 😂😂 niks van gemerkt hier

4 jaar geleden

Reactie op Mem_M

Ik doe niet aan sprongetjes juist omdat ik anders ook ‘mijn hart zou vastho ...
Baby’s ontwikkelen wel volgens mentale ‘sprongen’: ineens kunnen ze van alles wat ze kort ervoor nier konden. Dat gaat soms gepaard met een beetje slaapproblemen en ‘lastig’ gedrag. Twee wetenschappers hebben ooit een vijftiental moeders dagboeken laten bijhouden en op basis daarvan de oei ik groei sprongen bedacht. Of een onderzoek bij zo’n 15 moeders representatief en betrouwbaar is, laat ik je zelf beslissen 😅 (Iemand zei dat het 12 moeders waren en ergens las ik ook 16, punt is: het zijn er minder dan 20.)

4 jaar geleden

Ik heb ook van nog geen enkel sprongetje iets gemerkt 🤭

4 jaar geleden

Reactie op fleetwoodmam

Baby’s ontwikkelen wel volgens mentale ‘sprongen’: ineens kunnen ze van all ...
Wauw, zal eens op onderzoek gaan naar de auteur en de werkwijze. Want lees nu al ergens, dat een andere wetenschappen zei: “Maar de adviezen die ingaan op al die sprongen, daaraan kunnen ouders beter geen waarde hechten. Wanneer ze geloven dat het sprongenmodel een normale ontwikkeling beschrijft, zullen ze zich al gauw zorgen maken. Als een kind aan het patroon voldoet, is dat een pure toevalstreffer.”

4 jaar geleden

Hier ook nog geen last 17 weken. Ze kan al wel wat meer & rollen is ze nu druk aan het leren. Maar geen last van slechter slapen of drinken of meer huilen. ik hield me hart ook al vast na het horen van “sprong vier wordt als hell gezien” . Ze zit nu volgens de oei ik groei app onder de bliksem.. tot nu toe nog geen verschil gemerkt. Ik laat het wel over me heen komen. Maak me er niet meer druk om. ☺️ elk kind is anders en reageert heftiger als een ander kindje. Niks is goed of fout hier in denk ik.

4 jaar geleden

Hier is het donderwolkje al een week voorbij. Ze kan wel meer met haar stem, handjes en beentjes. Heel leuk om te zien. Maar omrollen nog niks van te zien 🙈

4 jaar geleden

Hier tot nu toe ook geen grote problemen, echter is m’n dochter wel verkouden en hoest ze veel dus daardoor is ze wat jengeliger..

4 jaar geleden

Reactie op Linda12

Hier is het donderwolkje al een week voorbij. Ze kan wel meer met haar stem ...
Aah fijn toch. Lekker van genieten dat het zo goed gaat ☺️ ja die ontwikkeling is prachtig om te zien. Bij ons heeft ze ook echt de beentjes en haar stem ontdekt. Zo leuk ☺️

4 jaar geleden

Hier 19 weken ik heb van nog niet 1 sprong of slaap gebeuren wat gemerkt 🤷‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op Mem_M

Wauw, zal eens op onderzoek gaan naar de auteur en de werkwijze. Want lees ...
Een van die twee onderzoekers heeft het opnieuw onderzocht (weet niet hoe betrouwbaar dat dat onderzoek toen was) en concludeerde dat het sprongenonderzoek niet klopt. Die twee wetenschappers kregen daardoor felle ruzie 😂

4 jaar geleden

Ik heb van alle sprongen iets gemerkt maar inderdaad deze sprong nog helemaal niks... onze zoon is precies 18 weken oud. En ik merk wel dat hij al meer kan, rolt van buik naar rug. Speelt met zijn eigen voetjes enz enz. Maar hij is nog altijd net zo vrolijk als anders..

4 jaar geleden

Hier 19 weken ik heb van nog niet 1 sprong of slaap gebeuren wat gemerkt 🤷 ...
Haha, ik klop het af maar ik ook niet 🙈

4 jaar geleden

Hier pas wat gemerkt vanaf de week begon met het donderwolkje. Echt wel heftig doordat hij ieder uur wakker wordt en slecht dutjes doet. Kon/kan altijd zelfstandig is slaap vallen, alleen nu niet meer wanneer hij in de nacht wakker wordt. Denk Idd dat ieder kindje anders is, maar tot nu toe kloppen de sprongetjes hier weer wel

4 jaar geleden

Wij zouden er nu ook middenin zitten. Het enige wat ik merk is dat hij allemaal nieuwe dingen doet, zoals voetjes pakken, staan op schoot en iets met zn mondje wat ik nog niet helemaal kan definieren. Hij slaapt overdag wat meer en in de nacht komt hij 1 tot 2 keer, waar hij eerder vanaf week 3 doorsliep. Maar nog steeds een heeerlijk vrolijk kind! Dus ik denk dat we ons allemaal wat te bang laten maken doordat ze zeggen dat ouders dit als de meest heftige sprong ervaren..

4 jaar geleden

Reactie op Mem_M

Ik doe niet aan sprongetjes juist omdat ik anders ook ‘mijn hart zou vastho ...
Precies mijn gedachte ook. Dit is onze derde en ik was zelfs vergeten dat er sprongetjes bestaan. Ik volg haar gewoon. Slaapt ze minder of huilt ze wat meer? Het zij zo. Alleen dat al maakt mij zoveel relaxter als moeder nu. En dan ineens ben ik verbaasd dat ze meer kan.

4 jaar geleden

Hier ook niet. (Morgen 17 weken)

4 jaar geleden

Reactie op Marell91

Wij zouden er nu ook middenin zitten. Het enige wat ik merk is dat hij alle ...
Wij hebben hier precies hetzelfde. Het valt mij alles mee. Nu is hij ziek en dat is erger dan zo’n sprongetje in mijn ervaring. Ieder kind ontwikkeld op mijn eigen tempo. Mijn zoontje rolde al met 3 a 4 weken. Gewoon niet te druk om maken. Ik gebruik oei ik groei alleen maar om te zien wat er een beetje met hem gebeurt om hem te kunnen helpen.