8 Reacties

3 jaar geleden

Ik zou mij hier nog niet zo heel druk om maken. Hier een jongentje van bijna 14 maanden, dat nog niet zelf tot zit komt, en het kruipen een beetje lijkt te komen. Hij heeft zich wel 2x opgetrokken tot staan. Wij hebben nu wel fysio voor hem. Al moet ik zeggen dat ik mij wel zorgen maak dar ons zoontje nog niet zelf tot zit komt. Maar ook dat is volgens de fysio niet nodig 馃檲

3 jaar geleden

Speeltjes hoger leggen, uitdagen. Gaat je kindje al wel omhoog op de knietjes. Ergens tegenaan op de knietjes zegmaar? Dan helpt het om de ene knie naar voren te brengen (schuttershouding). Vervolgens zachtjes beetje druk onder de billen. Mogelijk pakt je kindje dat op en gaat mee proberen om te staan. (tips van onze fysio) Ken je babyskills op insta? Ook suuuper veel fijne tips!

3 jaar geleden

Oja en dit echt heel veel keer op rij (minimaal 5). Een soort intrainen krijg je dan. Gewenning van de opeenvolgende bewegingen.

3 jaar geleden

Reactie op Meta Sok

Ik zou mij hier nog niet zo heel druk om maken. Hier een jongentje van bijn ...
Mijn zoontje van 13,5 maand kan ook nog steeds zelf niet tot zit komen. Hoe pakken jullie het aan?

3 jaar geleden

Reactie op Janine kamp

Mijn zoontje van 13,5 maand kan ook nog steeds zelf niet tot zit komen. Hoe ...
Wij hebben nu net 1 keer fysio gehad, dit was vooral nog observeren. Verder nog geen tips gehad. We proberen hem zoveel mogelijk te stimuleren en als hij op handen en knieen gaat hem helpen om te gaan zitten. Vind dit alleen lastig omdat ik niet zeker weet of dit de juiste manier is.

3 jaar geleden

Mijn zoontje van 14 maanden wilt ook niet staan en lopen. Ik zelf was ook pas 18 maanden馃槄 ik probeer hem wel vaak als hij op zijn commode ligt om hem dan aan zijn handjes omhoog te halen en dan dan omhoog trekken dat hij zelf gaat staan ( tip van de kdv) en ook bij de bank ondersteun ik zijn kont een beetje zodat hij gaat staan. Alleen hij is er geen fan van en gaat vaak gelijk huilen als hij staat 馃槄

3 jaar geleden

Wij hebben zn activiteiten tafel wat ze super leuk vind. Aan het begin zittend spelen, toen op de knieen (maar billen op de grond), toen op de knieen met billen omhoog en nu tilt ze zichzelf op tot staan. Verder hebben wij hier een mini trap van 3 tredes, met begeleiding klimt ze die elke dag tig keer op en dat heeft ook erg geholpen in het trainen van de beenspieren.

3 jaar geleden

Bedankt voor alle tips!