3 Reacties

vorige maand

Vervelend dat het zo gaat. Bij mijn zoontje zijn we ook al maanden (!!) bezig en nu opeens lijkt het kwartje gevallen te zijn bij hem 😅.. ik ben toch van mening dat je het niet kan forceren. Het is iets waarmee je ze kunt helpen door ze er aan te herinneren om naar de wc te gaan, maar ze moeten het uiteindelijk echt zelf gaan aanvoelen. En dat heeft de ene nu eenmaal sneller dan de andere. Wij hebben overigens al die tijd gewoon een pamper aan gehouden. Ondanks dat iedereen tegen mij zei dat ik hem uit moest doen en dat hij dan wel zindelijk zou worden. Succes!

vorige maand

Persoonlijk zou ik er wel voor kiezen dan nu een luier aan te houden. Het maakt duidelijk niet uit dat hij ondergoed draagt en zorgt alleen maar voor extra werk als hij het laat lopen. Begin anders eerst met een vast ritme van toilet bezoekjes. 4x per dag oid op vaste tijden (samen) naar de wc. Jij op de wc, hij op het potje? Zo hebben wij dit in het begin gedaan met ons zoontje. Na een paar weken gaf die smorgens zelf aan dat hij moest plassen en toen ineens was die zindelijk. Wel hebben we nu een lange periode van obstipatie waarbij hij regelmatig een vieze veeg in zijn onderbroek heeft, soms is het meer dan alleen een veeg…. Maar een luier wil hij absoluut niet meer aan. De juiste dosering macrogol is hier ook nog niet gevonden. Of hij loopt weer vol of het is te zacht waardoor hij altijd een vieze veeg in zn broek heeft. Of dit goed komt voor hij met school begint weten we dus ook niet zeker. De huisarts zei wel dat dit heel vaak voorkomt met deze leeftijd en dat zindelijk worden en blijven niet zo vanzelfsprekend is als mensen het doen lijken. Is het een optie dat jullie zoontje later begint met school? Hij hoeft met 4 nog niet te gaan, zeker niet als hij nog niet zindelijk is. Of anders 3x een dagdeel met luierbroekje aan? Het is niet ideaal maar je kan niet iets forceren wat er nog niet is.

vorige maand

Hier sinds de zomer zindelijk. Wat erg hielp waren de stickers plakken. Wij tekenden zelf blaadjes. Bij 5 een ijsje halen. Daarna 10. Daarna 15 daarna 20. Op een gegeven moment ging het zo snel dat we gezegd hebben dat als hij een dag droog was mocht plakken. Ook 5 en 10. Daarna heeft hij een cadeau mogen kiezen. Hij is nu trotse eigenaar van een treinklok met een bewegende stoplicht slinger eronder. Wat ook hielp was een wcbril verkleiner in de wc bril. Dus geen losse. Hij was bang in de wc te vallen. De losse verschoof steeds. Degene aan de bril vast gaf hem een veilig gevoel. De wc bril tip kreeg ik via de urifoon. Daar hebben ze ons echt super geholpen ondanks dat ik dus verder daar niets kocht omdat hij wel zijn plas voelde aankomen.