12 Reacties

één jaar geleden

Deze slaapregressie kan echt wel een aantal weken lang duren.. het klinkt namelijk wel echt zo! Ik heb bij mijn zoontje gewoon echt doorgezet, zelfde schema’s aanhouden hoe k*t het ook was. Hij deed op gegeven moment een middag slaapje van 30 min. Nu net sinds een paar dagen is de slaapregressie over want hij slaapt 7 tot 7 en middag dutje van 3 uurtjes. Hoop dat dat bij jou ook zo word en dat het de slaapregressie is!

één jaar geleden

Reactie op jennafj

Deze slaapregressie kan echt wel een aantal weken lang duren.. het klinkt n ...
Pff ik hoop het ook zo hard want het is echt niet leuk! Ik voel me dan ook weer verplicht om haar luier enz te controleren en continu weer die speentjes die ze uit haar ledikantje gooit🥲

één jaar geleden

Hoe laat slaapt ze in de middag dan en hoe lang? Is eerder op bed geen optie? Mijn dochter slaapt beter als ze eerder op bed gaat. 19:30 houdt zij niet vol.

één jaar geleden

Hier ook gehad en we leggen d'r nu echt 18.45 naar bed dat ze 19.00 erin ligt en slaapt dan uiterlijk 19.30 Overdag slaapt ze max 1.5 uur en proberen we dat ze van 12.45 tot 14.15 slaapt en dit gaat hier super

één jaar geleden

Heej mijn zoontje slaapt ook niet meer overdag tenzij we weggaan met de auto. Hij had altijd problemen met vroeg slapen. 22:00/23:00 moest ik hem in slaapwiegen. Sinds hij niet meer overdag slaapt kan ik hem (kapot) in bed leggen om 20:30/21:00 slaapt hij meestal. Hangt ook van de dag activiteiten af natuurlijk.

één jaar geleden

Nee niet hebben we sinds een paar weken het slaapje geschrapt.. ik dacht ook dat die slaapregressie over zou gaan. Maar na bijna 3 maanden heb ik het opgegeven. Als ze overdag sliep, dan sliep ze niet voor 21u/21.30. Wat ik ook deed en hoe laat ze ook naar bed ging. En werd ze ook nog meerdere keren wakker in de nacht en in de ochtend heel vroeg wakker. Ik ben ermee gestopt. Ze ligt nu rond 19u/19.30u in bed. En dan slaapt ze ongeveer het klokje rond. Soms iets eerder wakker. Maar niet voor 6.30u. Mijn jongens toen sliepen toen ookal niet meer. Dus ik gok dat ik gewoon niet van die slapers maak😂

één jaar geleden

Reactie op Meandu2452

Hoe laat slaapt ze in de middag dan en hoe lang? Is eerder op bed geen opti ...
Ze sliep altijd om 11.30 tot 14.00 uur en soms iets langer maar dan moet ze wel vroeg wakker worden in de ochtend 07.30, dan lukte 11.30 prima maar nu doet ze daar ook moeilijk over en dan wordt het 12 uur... maar omdat ze soms dus zooo laat slaapt in de avond hoopt het op en gaat ze ineens haar slaap s ochtends inhalen met een uurtje en dan slaapt ze helemaal niet meer om 11.30, ze is dan moe om 12.30 13.00 :( dus dan krijg je een hele rare ritme, ze wil lange wakkertijden. Dus als ze dan om 15.00 uur wakker wordt gaat ze absoluut niet slapen om 19.00 uur 🥺🥺

één jaar geleden

Hier slaapt ze altijd laat. Ze wordt 7:30 wakker. Krijg haar met geen mogelijkheid om 14u in dr bed, voorheen was dat haar slaapjestijd. Ze doet heel moeilijk. Soms gaat ze pas om 16u naar bed. Ze sliep sowieso altijd pas om 20:30/21:00. Wordt 2x per nacht wakker. Altijd al gedaan. Echt niet relaxed. Wil ook wel eens een rustige avond hahaha. Dusja. Weinig tips. Deze week heeft ze een keer niet geslapen en ging ze er om 17:30 al in. Ze is kort wakker geworden voor water en verder gewoon tot 7u doorgeslapen! Hoe relaxed. Maarja, klinkt ook niet best. Ze heeft dat slaapje toch gewoon nodig? Lijkt alsof ze zich niet aan de slaap kan overgeven. Vandaag in de draagzak gedaan na de verwoede pogingen haar in de middag in slaap te krijgen en ze viel snel in slaap 🤷🏼‍♀️ wil er geen gewoonte van maken maarja.. twee uur proberen is ook zo zonde van je energie. Zo voelt dat dan voor mij aan.

één jaar geleden

Reactie op PatenLevi94

Hier slaapt ze altijd laat. Ze wordt 7:30 wakker. Krijg haar met geen mogel ...
Is het geen optie om haar dutje eerder te doen? Dus niet om 14.00 uur maar om 12.00uur? Of 13.00uur?

één jaar geleden

Reactie op Shyla_

Ze sliep altijd om 11.30 tot 14.00 uur en soms iets langer maar dan moet ze ...
Die van ons heeft het middagdutje echt nog wel nodig. Misschien is het middagslaapje bij jullie nog wel nodig, maar te lang voor haar. Kun je niet proberen haar om 12.30 in bed te leggen als ze moe is, maar dan te laten slapen tot max 14.00? Dan is de wakkertijd tot de avond langer en slaapt ze in de avond misschien beter. En je geeft aan dat 7.30 bij jullie vroeg is. Dan is het niet heel gek dat ze in de avond nog niet moe is om 19.00 met een middagslaapje van 2,5 uur. Onze zoon slaapt van 7 tot 7 met een middagdutje van 12.30 tot 13.30/14.30.

één jaar geleden

Uiterlijk om 08.00 uur de ochtend/dag beginnen Tussen 12.30/13.00 uur in bed (na de lunch) is dan herkenbaar voor ze. Ze slapen nu nog tot 15.00/15.30 ligt aan de dag. Avond ook na het avondeten uiterlijk om 19.30 uur op bed, het liefst om 19.00 uur wat we vaak halen. Ze keren wel eens in bed, dat mag ook, maar toch echt gauw in slaap tot de volgende ochtend.

één jaar geleden

Ik denk ook na over middagdutje sowieso inkorten of schrappen, fijn te lezen dat dit meer kinderen al lukt of nodig hebben. Onze slaapt niet meer dan twaalf uur in totaal en slaapt nu langer overdag dan hij als baby deed. Dus gaat alle middagdut weer af van zijn avondslaap en gaat hij echt niet voor 20.30/21 naar bed tot circa 7u en nu hebben we geen avond voor onszelf na een werkdag dat is soms wel pittig. Tenzij hij dus wel moe is door een kortere middagslaap in de auto bijvoorbeeld, dus ik denk dat hij naar 45 minuten dutjes kan of zonder. Vind alleen wakker maken zo zielig, maar ga het toch maar doen om het ritme aan te passen. Nu slaapt hij soms 2 of 3 uur overdag tot 16u omdat hij in de avond niet vroeg meer kan slapen en niet eerder dan 13u moe wordt.