17 Reacties

4 jaar geleden

Huismerk is in principe 'precies' hetzelfde, dat wil zeggen dat er in nederland vaste eisen zijn waaraan de voeding moet voldoen. Goedkoop of duur maakt dus geen verschil. Sommige merken beweren toevoegingen te hebben gedaan waardoor hun product 'beter' is zoals bijvoorbeeld nutrilon... sja, wat is beter? 😊 Er is ook een uitzending hierover van de keuringsdienst van waarde, moet je maar eens kijken... heel verhelderend 😊 https://www.npo3.nl/keuringsdienst-van-waarde/25-02-2021/KN_1725001 Zouden ze van de 'specialere' voeding ook moeten doen. Hier helaas gebonden aan de hypoallergene voeding maarja... die is er tegenwoordig alleen van nutrilon. Als het goedkoper kon had ik het wel geweten 🤣

4 jaar geleden

Hier krijgen ze inmiddels 2 voedingen afgekolfde moedermelk en 3 voedingen kunstvoeding kruidvat eigen merk. Wel langzaam geïntroduceerd met steeds een voeding afgekolfde moedermelk vervangen door kunstvoeding. Dit is eigenlijk heel goed gegaan en er lijkt voor hen geen verschil te zijn mbt krampjes of spugen.

4 jaar geleden

Ik heb in het begin borstvoeding gegeven, maar helaas heb ik dat maar kort kunnen volhouden omdat het voor geen meter liep. Ook met full time kolven bleef mijn productie ver achter bij wat onze dochter nodig had. Zijn toen helemaal probleemloos overgestapt op Kruidvat huismerk. Nog steeds heel tevreden over!

4 jaar geleden

Het is allemaal hetzelfde. Wel vind ik dat er veel verschil zit in hoe het oplost. Sommige poeder is fijner als anderen. Kruidvat is wat grof en ik had steeds klontjes daarin. En als mijn zoontje spuugde kwam het er heel raar uit. Ook spuugde hij als een malle van het Kruidvat spul. Wij zijn toen gaan onderzoeken en kwamen uit bij hero1 of ah zuigelingen voeding. Deze zouden ook heel fijn zijn en qua prijs beter als nutrilon. Ah zit iets meer in maar hebben wij niet in de buurt. Dus de hero hebben wij genomen omdat die ook bij jumbo en vomar en etos te koop is waar wij wekelijks komen. De hero lost beter op als Kruidvat. En hij spuugt hier echt minder van. Kies dus wat voor jou beter uit komt en waarvan jij denkt dat het het beste bij je past. De eerste melk is allemaal gelijk. De opvolgmelken daar zit wat verschil in vooral ook in de suikers volgens de kraamhulp en kinderarts.

4 jaar geleden

Wij zijn trouwens met 8 weken over moeten gaan van borstvoeding naar poeder ivm medische redenen.

4 jaar geleden

Wij hebben momenteel jumbo eigen merk. We begonnen met nutrilon maar zoals velen al hebben aangegeven er zit inderdaad weinig verschil in. Ik vind wel dat de jumbo eigen merk veel en veel beter oplost. Beter zelfs dan van nutrilon , dus daar zijn we blij mee want we hadden constant klontjes

4 jaar geleden

Ik ben begonnen met Kruidvat huismerk en had er geen problemen mee behalve dat het inderdaad niet altijd goed oploste. Toevallig in het buitenland nog babymelk poeder gekocht van Hero en die lost veel beter op. Verder merk ik geen verschil. Kunstmelk stinkt trouwens wel vind ik, heel anders dan borstvoeding.. dat was wel even wennen voor mij haha

4 jaar geleden

Hier van borst overgegaan op Kruidvat. Bij mijn zoontje destijds ook gedaan en het bevalt uitstekend. Ik bestel het altijd online met mijn luiers mee.., lekker makkelijk!

4 jaar geleden

Hier raadde de verloskundige echt nutrilon aan om dat baby’s daar voller van raken dan van Kruidvat merk oid! Ik dacht ook dat dat het zelfde was.

4 jaar geleden

Wij gebruiken HIPP al sinds de geboorte. Hier zit geen maltodextrine in. Ons zoontje groeit hier heel goed op. Geen spugen, geen krampjes, heel regelmatige stoelgang en een mooi gaaf huidje.

4 jaar geleden

Ik ben sinds een week ook overgegaan naar kunstvoeding ivm teruglopende productie. Ik gebruik Kabrita. Dit is op basis van geitenmelk.

4 jaar geleden

Hier Kruidvat, exact dezelfde formule als Nutrilon en stuk goedkoper

4 jaar geleden

Ik ben van borstvoeding aan het overschakelen op kunstvoeding, met de Nutrilon profutura (speciaal vr overgang +combinatie bv) , van zodra we volledig op kunstvoeding zijn overgeschakeld mag ik de gewone nutrilon nemen. Dit was het advies van mijn vroedvrouw/lactatiedeskundige.

4 jaar geleden

Het is niet exact dezelfde formule, kijk maar eens naar de hoeveelheid suiker en de hulstoffen. Babyvoeding moet in Nederland, en de EU, voldoen aan strenge eisen dus het komt grotendeels overeen maar er zitten wel degelijk verschillen in de samenstelling. Wij hebben ook de aflevering van de keuringsdienst gezien en hadden heel stoer AH babyvoeding ingeslagen maar onze zoon kreeg daar enorme buikkrampen en een slechte stoelgang van. Wij zijn toen overgestapt op Nutrilon en dat gaat prima. Ik denk dat het per baby kan verschillen.

4 jaar geleden

Wij zijn van nutrilon over gestapt naar het jumbo huismerk en daar doet onze dochter het heel goed op. En deze lost naar mijn idee ook beter op

4 jaar geleden

Ik denk dat dat echt per baby verschilt en het uitproberen is. De kraamverzorgster zei tegen mij begin lekker met bijvoorbeeld een kruidvat merk want het scheeld best wel geld. Hier gaat er meer dan een pak per week doorheen en het scheeld zo'n 6 a 7 euro per pak. Als kruidvat of ah of voor welk merk je ook wil kiezen niet werkt kun je altijd overstappen toch? Bij ons is kruidvat in ieder geval goed bevallen!😊

4 jaar geleden

Misschien is het een overbodige opmerking, maar ik wil het je toch gezegd hebben. Ik kolf zelf nu zeer geregeld met de draadloze kolf van youha (gekocht via Ali) waardoor het kolven veel makkelijker gaat. Je kunt hierdoor makkelijker powerkolven als je wilt en zo misschien je productie weer opkrikken. Dan kan je misschien bv en kv combineren, zodat je baby niets tekort komt maar je toch zo lang mogelijk bv kan geven. (Als je deze opmerking als vervelend ervaart, het is niet zo bedoeld!)