25 Reacties
4 jaar geleden
Heey,
Ik zou heel erg voorzichtig zijn hiermee !!!!
Ik heb precies zelfde gehad uiteindelijk heb ik door obstipatie aambeien gehad en door flinke aambeien heb ik nu anale fissuur DIT WENS IK ECHT NIEMAND TOE!!
Dit is zo verschrikkelijk!!
Ik wil je absoluut niet bang maken maar als ik het had geweten tijdens het beginfase was ik nu niet in zo een situatie beland.
Ik gebruik macrogol zakjes die helpen enorm om je ontlasting te verzachten ik zou dat even proberen
4 jaar geleden
Psyliumvezels werkte bij mij als een trein. Ik heb het door een activiapapje geroerd. Veel water drinken helpt. Als je naar de wc gaat is het misschien een idee om goed rechtop te zitten en een krukje of desnoods prullenbakje onder je voeten zet dan gaat het wat makkelijker. Proberen zo min mogelijk te persen wat je wilt natuurlijk geen aambeien. Succes
4 jaar geleden
Waarom geen zakjes? Deze heb ik uit angst voor te poepen..1 week..2maal daags geslikt.. heb zo makkelijker kunnen poepen..zonder pijn..
4 jaar geleden
Waarom geen zakjes? Deze heb ik uit angst voor te poepen..1 week..2maal daa ...
Ja die heb ik gisteren besteld forlax. Komt hopelijk morgen binnen. Wij hebben corona dus kan niet naar de winkel
4 jaar geleden
Heb ook meteen even psyllium vezels besteld op jullie aanraden bij Holland en barret potje in de aanbieding. Ik ken het niet, maar ik ben nu op een punt dat ik alles wil proberen, liever aan de schijterij desnoods dan deze buik (en kont) pijn.. Ik zal laten weten voor andere obstipatie mama's misschien die meelezen of en wanneer het gewerkt heeft hopelijk zsm.
4 jaar geleden
Als het vandaag blijft zou ik het even bespreken met verloskundige of huisarts? Misschien is het beter al een zetpil oid te nemen om de verstopping te verhelpen die er al zit.
Wat beweging zoals wandelen kan ook je darmen helpen, als je daar fit genoeg voor bent. (Anders mogelijk de oorzaak?)
4 jaar geleden
Reactie op Emvi86
Als het vandaag blijft zou ik het even bespreken met verloskundige of huisa ...
Ja ik beweeg ook niet deze dagen door corona zitten wij binnen. Maar inderdaad buiten rondje wandelen, het is nu wel 5 dagen geweest. Ik heb microlax gezien op internet te koop bij de drogist, dus dat wil ik morgen eigenlijk halen is een soort tube die je inspuit voor de ontlasting die al in je endeldarm zit en dan zou het met een kwartier verholpen moeten zijn.. Ik lig gewoon te wachten tot het 9 uur is en de kruidvat of etos open gaat..
4 jaar geleden
Ja die heb ik gisteren besteld forlax. Komt hopelijk morgen binnen. Wij heb ...
Oei..beterschap! Hoop dat de zakjes werken..
4 jaar geleden
Oei..beterschap! Hoop dat de zakjes werken..
Dankje. Tot nu toe wel een beetje ontlasting gehad nog voordat de zakjes geleverd waren, maar dit was echt hard en pijnlijk.. Tot bloedens toe. Gisteren zo'n zakje genomen, maar tot nu nog geen effect. Neem er morgenochtend weer maar een. Die vezels moeten ook nog binnenkomen
4 jaar geleden
Ja ik beweeg ook niet deze dagen door corona zitten wij binnen. Maar inderd ...
Ik heb dit zelf ook moeten gebruiken. Mijn ontlasting was zo hard, sorry voor de details🙈, dat dit als een tweede bevalling voor mij voelde. Ben zodanig gescheurd dat elke keer naar de wc gaan voor ontlasting drama is. Ik zou echt eerst je ontlasting verzachten. En wat al op het einde zit bij je anus zeg maar voorzichtig proberen te poepen. Misschien letterlijk een handje meehelpen door jezelf erbij te toucheren? Alvast veel succes en beterschap!
4 jaar geleden
Reactie op jannelvds
Ik heb dit zelf ook moeten gebruiken. Mijn ontlasting was zo hard, sorry vo ...
Hoi ja het is geen fris praatje, maar echt vervelend. Ik heb die microlax niet gehaald omdat ik dacht misschien eerst die zakjes, maar misschien dat ik het vandaag alsnog ga doen. Want er was wel iets uitgekomen, maar precies het voelt als een tweede bevalling en alles is nog zo gevoelig daar. Ook mn knip is nog niet volledig hersteld het voelt alsof ik die wond open pers als ik te hard druk. Plus dat doet gewoon enorm pijn. Ben inmiddels wel chagerijnig van de hele tijd zo'n baksteen in mn endeldarm zo voelt het. Ben er echt niet lekker van.
4 jaar geleden
Ik heb dit ook gehad. Precies wat jij omschrijft! Terwijl ik nog nooit in m'n leven (ook tijdens de zwangerschap niet) last heb gehad van obstipatie. Uiteindelijk heeft forlax geholpen bij mij, maar omdat ik de weken erna ook nog de hele tijd beetje verstopping bleef houden (alsof alle ontlasting steeds zich opstapelt en in de endeldarm blijft hangen), ben ik naar de ostheopaat gegaan en dat heeft mij heel goed geholpen. Geen zakjes, roosvicee of kiwis meer nodig.
4 jaar geleden
Heb ook meteen even psyllium vezels besteld op jullie aanraden bij Holland ...
Hoe ‘beviel’ je dat met psyllium vezels? Ik gebruik die al een tijd en krijg er juist hele grote drollen van😳 dat was eerst de bedoeling ook omdat ik steeds maar bleef vegen en tijdens het lopen niet schoon kon blijven
4 jaar geleden
Die ,alles helpen om de ontlasting die nog naar je endeldarm toegaat te verzachten. Jij hebt al harde ontlasting in je endeldarm. Dan helpt microlax heel goed. Dat spuit je bij je anus in. Zo haal je de stop er af zeg maar. Als dat is opgelost kan je verder die zakjes blijven nemen. Toucheren helpt ook en wat olie op en deels in je anus smeren. Bij die microlax zit olie in de tube. Succes en laat even weten of het hielp
4 jaar geleden
Dankje. Tot nu toe wel een beetje ontlasting gehad nog voordat de zakjes ge ...
Is het macrogol? Neem er 2..in de ochtend en avond..en drink heel veel water..
4 jaar geleden
Reactie op Ruby102
Die ,alles helpen om de ontlasting die nog naar je endeldarm toegaat te ver ...
Tijdens de zwangerschap zat ik ooit helemaal verstopt.. het zat vast.. en werd er gewoon ziek van..ik kon gewoon niet poepen.. het zat helemaal vast..en dit is smakelijk wat ik nu ga zeggen..maar zelfs met mijn vinger en heel wat olie..kreeg ik er miss een stukje uit..ik at altijd gezond..dronk ontzettend veel..
Uiteindelijk..uit alle wanhoop in de nacht.. heb ik de doucheslang gepakt.. en mezelf verlost..dat was een verademing..alles los geweekt.. rennen naar de wc..en wat eruit kwam was niet normaal.