16 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb het eerder laten doen en zie nu prima. Maar waarschijnlijk moet ik wel weer een nieuwe bril als ik zes maanden gestopt ben met het geven van borstvoeding. Maar nu dus geen enkel probleem ermee :)

3 jaar geleden

Ik heb van de week gedaan en de kleine was mee, zeiden er niks over 9 maanden wachten. Wist dat eens niet 😅 Maar het ging gewoon door en het was allemaal prima

3 jaar geleden

Ik heb het eerder laten doen en zie nu prima. Maar waarschijnlijk moet ik w ...
Waarom eigenlijk? Ik geef ook borstvoeding en draag een bril, ik snap niet zo goed waarom dit moet

3 jaar geleden

Ik heb een week voor de bevalling nieuwe brillen gekocht en specsavers zei niks🤷‍♀️

3 jaar geleden

Mijn opticien zei dat ik tot 12 weken na de bevalling moest wachten ivm hormonen die ook invloed hebben op je zicht. Over bv weet ik niks, dat geef ik nu nog wel

3 jaar geleden

Hier werd ook gezegd: pas 3 maanden na stoppen bv 🥴🥴😨 wil eigenlijk ook graag eerder....mss doe ik het gewoon, als ik jullie berichten zo lees

3 jaar geleden

Ik ben geweest (was m’n zonnebril kwijt 🫣) en bleek nog dezelfde sterkte te zijn tijdens de meting. Dus geen invloed hier blijkbaar…

3 jaar geleden

Bedankt voor alle reacties!

3 jaar geleden

Ik heb echt een aha-erlebnis als ik dit lees! Ik merkte echt dat m’n ogen slechter waren in de eerste maanden na de bevalling. Ik schreef het toe aan het sleepgebrek, maar het kan dus ook heel goed hormonaal bepaald zijn.

3 jaar geleden

Reactie op Piepelientje

Ik heb echt een aha-erlebnis als ik dit lees! Ik merkte echt dat m’n ogen s ...
Inmiddels geen klachten meer ervaren. Bij m’n halfjaarlijkse lenzen controle was overigens geen grotere afwijking opgemerkt, ik geef nog bv.

3 jaar geleden

Ik ben 3 weken na de bevalling gegaan. Was geen probleem

3 jaar geleden

Mij is ook geadviseerd een keer vaker een oogmeting te doen na mijn bevalling, ik draag maandlenzen maar met een nieuwe bril wel erg zonde als het niet meer de juiste sterkte is. Borstvoeding niet over gehad. Is je zicht tijdens de zwangerschap veranderd? Als dat niet het geval is, zal het nu niet meer drastisch veranderen.

3 jaar geleden

Ik dacht 6 maanden na de bevalling? Nu heb ik wel dringend een nieuwe bril nodig en ik zat dus te wachten tot die 6 maanden (is nog 3 weken), no way dat ik 9 maanden wacht wang ik heb dringend nieuwe brillen nodig.

3 jaar geleden

Reactie op I-89

Mij is ook geadviseerd een keer vaker een oogmeting te doen na mijn bevalli ...
Heb het idee dat ik tijdens mijn zwangerschap minder zag, nu weer wat beter maar denk dat mijn ogen wel achteruit zijn gegaan

3 jaar geleden

Oh, dit wist ik niet. Ik heb met 5 maanden een nieuwe bril gekocht 🤣 tot nu toe bevalt bij goed maar heb hem dus net een maand.

3 jaar geleden

Ik ben opticien en het is inderdaad verstandig om te wachten tot je hormoonspiegel weer ‘normaal’ is. Door bv blijven de hormonen langer 😜