17 Reacties

3 jaar geleden

Ja heb ik gedaan in ze fles theelepeltje 1x daags kan geen kwaad

3 jaar geleden

Ik heb het in het begin ook gedaan ik heb het 2 a 3x daags gedaan omdat ze er laat op reageerde. Nu gebruiken we probiotica vsn vitals
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Jazeker een paar druppels. Onze zoon heeft ook mega moeilijke ontlasting. Dus ik gebruik geregeld olijfolie. Geen idee of het dus ook echt helpt aangezien het nog maar eens in de 3 dagen is😅

3 jaar geleden

Ik heb een keer de thermometer in olijfolie gedaan en toen zn temperatuur gemeten, nou na 3 dagen niet gepoept te hebben kwam het er binnen een halfuur uit 😅

3 jaar geleden

Wij hebben vitamine d en k van Laveen op basis van olijfolie... Misschien ook een idee

3 jaar geleden

Heeft iemand ook tips voor bij borstvoeding ? Onze zoon poept 1 x in de 2,5 week… hij lijkt er niet extreem veel last van te hebben maar fijn lijkt het me niet. Ik ben al naar de huisarts geweest en medicatie gekregen maar daar krijgt hij veel slijm van en moet overgeven.

3 jaar geleden

Reactie op Emanuel.K

Heeft iemand ook tips voor bij borstvoeding ? Onze zoon poept 1 x in de 2,5 ...
Ik geef ook borstvoeding, daarnaast sab simplex voor krampjes en Laveen vitamine d en k op basis van olijfolie, onze zoon poept 3x per dag

3 jaar geleden

Kraamzorg en verloskundige hadden het ook aangeraden. Consultatiebureau juist niet. Ze zeiden dat -indien je baby moet overgeven - er olie in haar/zijn longetjes terecht kan komen. Lekker verwarrend he .. soms weet je ook niet wie je moet geloven. Ook wat betreft met een thermometer. Ze hadden aangeraden vaseline te gebruiken en dan temp opmeten en gelijk even draaien eraan. Ook dat was volgens consultatiebureau een slecht idd ivm risico darmen perforeren 😱

3 jaar geleden

Glycerine suppo's doen hier wonderen

3 jaar geleden

Ik doe op advies van CB 10 cc extra water in zijn fles als hij niet gepoept heeft. Vaak rond de volgende fles is het raak.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Ons werd door het cb aangeraden wat vaseline op je wijsvinger te doen en dan tegen de klok in rondjes draaien rondom de anus (aan de buitenkant natuurlijk) bij ons zorgde dit ervoor dat het er zo uit kwam en ons zoontje super opgelucht leek!

3 jaar geleden

Ja hoor ons zoontje had in de kraamweek echt hele harde ontlasting zo zielig! Wij hebben toen een babylepel olie gegeven bij de eerste en laatste fles dit een paar dagen herhaald en nooit meer last gehad van harde ontlasting, ze krijgen ook vitamine d druppels, dus dit was geen probleem volgens de kraamzorg en het cb

3 jaar geleden

Gisteren een druppeltje olijfolie 😂 gelukkig vond mijn man haar want het zat overal na 3 dagen niet poepen. Probeer nu 10 cc extra water bij de voeding en schepjes goed afstrijken.

3 jaar geleden

Reactie op Marley2you

Gisteren een druppeltje olijfolie 😂 gelukkig vond mijn man haar want het z ...
Heb ik ook 1x gehad maar dan met 10cc water 2 dagen niet poepen en toen kwam het er ook uit van al die dagen 🤣 Ze was een klein beetje doorgelekt wqs nog een wonder hoeveel zo luier kan houden

3 jaar geleden

Wij hebben in de kraamweek op advies van de verloskundige wat kiwisap geprobeerd. Misschien ook de moeite om te proberen?

3 jaar geleden

In de kraamweek op advies van de verloskundige gedaan. Heeft zeker geholpen☺️

3 jaar geleden

Super bedankt voor alle reacties! Na 3 dagen heeft ze zojuist een poepluier gehad maar ik weet dus voor de volgende keer dat het zeker helpt! :). Een paar druppels op een lepeltje is voldoende? En dan gewoon traditionele olijfolie? 😊