Een beetje een vreemde vraag misschien, maar ons zoontje van 18 maanden "leest" zo graag boeken dat hij thuis amper naar zijn speelgoed omkijkt. Het lastige voor ons is dat hij altijd samen wil lezen, wat wel normaal is aangezien hij in de fase zit dat hij van elk diertje of voorwerp wil horen hoe je dat noemt. Maar dat betekent dat hij nooit zelfstandig kan spelen en wij dus om beurt moeten voorlezen de hele dag... hij haalt zelf boekjes uit de kast en komt dan aan ons been zeuren (heftige driftbuien) met dat boek tot we samen gaan lezen.
We waren net een maand op vakantie en hadden geen boeken bij, wel wat speelgoed. Hij heeft zooooo goed zelfstandig gespeeld en vond het duidelijk ook leuk dat hij ons niet altijd nodig had.
Nu vroeg ik mij af hoe anderen dat doen. Liggen boekjes buiten handbereik? Of in een andere kamer en zijn ze gereserveerd voor een specifiek moment? Bijvoorbeeld 1 boek elke avond?
Ik vind het wel wat vreemd om zijn lees-interesse tegen te gaan, maar op deze manier gaat niet meer voor ons 😞