13 Reacties

3 jaar geleden

Hoi! Ik werk ook in de zorg als verzorgende IG , ik werk +- 4 dagen. Mijn man werkt 5 dagen. Ik werk geen nachten meer alleen dagdiensten 7:00 - 15:15 of avonddiensten 15:00 - 23:00. Ik vind het af en toe best zwaar.. Ons zoontje gaat 2 dagen naar de gastouder, als ik avonddiensten heb wisselen mijn man en ik elkaar af!

3 jaar geleden

Mijn vriend werkt 5 ploegen en ik ook onregelmatige diensten of van half 8 tot half 5 of van half 5 tot 12 het is pittig aangezien wij de zorg samen doen dus soms als hij een ochtend dienst heeft heb ik een avond dienst maar ook vroeg me bed al uit en andersom ook maar twijffel wel dat wanneer de kleine naar een opvang gaat of school ik ander werk wil gaan doen zodat ik op haar kan roosteren

3 jaar geleden

Ik werk als verpleegkundige in het ziekenhuis. Werk nu 24 uur, maar dit betekend niet dat je 3 dagen in de week werkt. Het kan best zijn dat je de ene week 4 dagen werkt en de andere week 2. Ik werk alle diensten dus ook nachten en die vind ik wel pittig. Het is dat ik het werk zo leuk vindt maar ik kijk af en toe wel eens om mij heen of er iets is met meer regelmaat..

3 jaar geleden

Ik werk 20 uur als verpleegkundige in het zkh en mn vriend werkt regelmatig maar moet soms in de avonden of weekenden wel vanuit huis werken en sporadisch even naar het buitenland. We hebben een tweeling die naar de opvang gaan als ik moet werken overdag. Met een avond-, nacht- of weekenddienst zorgt hij voor ze. Dit werkt voor ons prima, ik ben er zelfs over aan het denken om toch weer meer te gaan werken omdat ik ook veel energie uit m'n werk haal. Denk dat het ook scheelt hoe je lijf reageert op avond- en nachtdiensten. Zelf vind ik het prima om een hele dag met de meiden bezig te zijn en dan 's nachts te gaan werken. De volgende ochtend brengt mn vriend ze naar de opvang en ga ik ze om 13/14 uur weer ophalen maar ik weet dat niet iedere collega dit volhoudt.

3 jaar geleden

Ik werk onregelmatig en het heeft ze voordelen en ze nadelen. Ik ervaar bij mij op me werk dat het gemakkelijker te ruilen is, dus als het qua opvang niet lukt probeer ik te ruilen. Mijn vriend werkt 38uur en ik 32uur. Ons kindje gaat 1 dag nr de opvang en oma past meestal 1x in de week op heel soms 2. De rest red ik samen met me vriend

3 jaar geleden

Ik werk als verpleegkundige in de thuiszorg. Ik draai alleen dagdiensten en avonddiensten. Voor de nachten hebben wij een apart team. Er zitten zowel voordelen als nadelen aan. Ik vind het een groot voordeel dat je doordeweeks meer vrij bent. Soms is het wel lastig om na een avonddienst alweer om 6uur naast je bed te staan ivm met een dochter die vroeg wakker is. In principe is je rooster een maand van tevoren bekend, dus genoeg tijd om opvang te regelen. Mijn vriend werkt ook fulltime van maandag tot vrijdag. Ik heb niet het gevoel dat wij elkaar weinig zien of langs elkaar leven. Leuk dat je de opleiding wilt gaan doen! Er is genoeg vraag naar verpleegkundigen.

3 jaar geleden

Ik vind het heerlijk! Meer tijd met mn kindje dan wanneer ik regelmatig werk. Daarnaast heb ik meestal maar 3 uurtjes oppas nodig, wanneer ik bv late dienst heb. Het nadeel is dat je geen vaste dagen hebt, maar ik weet mn rooster 2 mnd van te voren. En ouders /schoonouders / opvang is altijd mogelijk bij ons, erg fijn ☺️😀

3 jaar geleden

Ik werk 24 uur in de zorg, dagdiensten van 8.00 tot 16.30 en avonddiensten van 14.30 tot 22.30... Ik vind het heerlijk...! In de ochtend is het geen haasten, lekker samen met de kleine opstaan en op ons gemak wakker worden... In de middag heb je dan maar een paar uur opvang nodig en papa haalt hem dan vervolgens na zijn werk weer op... (Hij werkt fulltime, regelmatig)...

3 jaar geleden

Wat leuk dat je eraan zit te denken om de opleiding te gaan doen. Ik werk zelf 32uur in de week als verpleegkundige in het ziekenhuis. Gelukkig heb ik tijdens mijn zwangerschap mijn rooster kunnen vastleggen. Ik werk standaard elke ma-di-do en om de week het weekend. Heb daarnaast nog 2 tot 3 bereikbare diensten in de maand. Op onze afdeling worden geen nachten gedraaid enkel diensten van 7.30-16.00 en 12.30-21.00. Ons kindje gaat 3 dagen naar de opvang en het wisselt wie haar kan weg brengen. Als wij beide om half 8 beginnen dan begint een van ons om 8.00uur. Dit is gelukkig geen probleem op het werk. Het enige wat mij opbreekt zijn de weekenden werken.

3 jaar geleden

Ik ben ook verpleegkundige. Werk ook onregelmatig. Nachtdienst niet heel vaak. Maar ik ben op zoek naar ander werk. Het onregelmatige is me op aan het breken. Werken tot 23.30 uur en dan 's morgens op tijd weer op. Ik vind het zwaar en trek het niet meer.

3 jaar geleden

Ik werk 36 uur en ook onregelmatig dagdiensten, avond en nacht. Mijn partner hetzelfde. Ik vind het soms best zwaar zou wel wat meer regelmaat er in willen.

3 jaar geleden

Ik heb jaren onregelmatig gewerkt en vond het heeeeerlijk! Onze zoon ging veel minder naar de opvang (meestal maar 4 a 5 uur op een dag) en ik had tijd voor mezelf voor ik een late dienst had. Dan bracht ik mijn zoon om 12 uur weg en begon ik om 14.30uur. Mijn man had in de avond tijd voor zichzelf als ik weg was. Ook eventjes het huishouden doen of een snel boodschapje kon makkelijk voor of na mijn werk. Ik heb een regelmatige baan gekozen omdat iedereen dat aanraadde, "dat is zo fijn!" Zei men. Na 6 maanden verlang ik nog steeds terug naar de onregelmatigheid haha! Onze zoon gaat nu 4 volle dagen naar de opvang of opa's en oma's. Als ik thuis kom moet ik hem direct ophalen en is het een race tegen de klok om het eten er op tijd in te drukken voor iedereen gaat sporten of slapen. Het huishouden komt verplicht neer in de weekenden, wanneer je er eigenlijk geen zin in hebt 😂 ik moet nu ineens weekboodschappen doen omdat ik doordeweeks geen tijd meer heb om even naar de winkel te hupsen. Nou, ik zag echt alleen maar voordelen! Het is dat ik mijn werk echt heel leuk vind en niet meer terug zou willen naar mijn vorige werk haha.

3 jaar geleden

Bedankt allemaal voor de reactie’s!