10 Reacties
4 maanden geleden
IJsjes zijn hier een topper. Yoghurt met vers fruit in de blender en dan invriezen in van die ijsvormpjes. Een heel lekker en gezond tussendoortje!
4 maanden geleden
Wij variëren ontbijt en lunch: bananenbrood, smoothie, yoghurt, havermout, wrap met banaan en pindakaas, wrap met zuivelspread en kipfilet, bananen pannenkoeken, wentelteefjes, omelet, gekookt ei, crackers, beschuit, ontbijtkoek, gedroogd fruit (paar stukjes), groente wafels. Door veel te variëren merk ik dat er altijd wel interesse is in het eten
3 maanden geleden
Wat ik doe is verschillende bakjes maken. Mijn dochtertje van ruim 2,5 krijgt voor de lunch een bakje met een gescrambled eitje met een beetje kaas, een bakje met tomaatjes met een beetje oregano erover (van die snoeptomaatjes in geel, oranje en rood) en een bakje met een halve avocado in stukjes of bijvoorbeeld reepjes paprika of kleine komkommertjes. Daarna maak ik meestal een ‘pizza’ boterham; een sneetje volkoren spelt boterham met daar op tomatenpuree (Mutti polpa gemixt met wat knoflook, oregano en olijfolie) en mozzarella, in de panini toaster/tosti apparaat laten ‘bakken’ en voila! Je hebt ook kant en klare tomaten/basilicum spreads bij de AH maar daar zit net wat meer zout in vaak. Wat ze ook erg lekker vindt is een boterham met Philadelphia, avocado en wat versnipperde uitjes. Of Philadelphia knoflook&fijne kruiden.
Ontbijt eten wij altijd een bakje volle boerenyoghurt met stukjes kiwi gold en een paar gesneden druiven, chia zaad en vermalen nootjes (ik maak eens in de twee weken een grote bak met pistache nootjes, walnoten en blanke amandelen die ik vermaal in de mixer). Mijn dochtertje krijgt dan een los bakje met de vermalen nootjes die ze dan zelf nog bovenop haar yoghurt kan strooien (lees: gooien), dit maakt het extra feestelijk.