8 Reacties

4 jaar geleden

Ik had dit tijdens de zwangerschap. Ik gebruikte doen dagelijks 1 glas roosvice pruimen en 1 flesje yakult. Dat werkte opzich goed. Als ik daarmee toch weer verstopt raakte gebruikte ik van die smerige zakjes van de huisarts (maar werkte wel heel goed). Dit zijn tips om het voor nu op te lossen wellicht, maar als het aan blijft houden zou ik toch even naar de huisarts gaan want het lijkt me niet goed/de bedoeling.

4 jaar geleden

Hey, wat vervelend! Ik ken het probleem. Ik heb het hier wel eens met mijn arts over gehad (ik heb een hormonale aandoening die ook ontlastingsuitdagingen met zich meebrengt). Dit was de tip: extra olie (theelepel of echt eetlepel olijfolie innemen) en ook kiwi eten met schil (vezels!). Als dat niet werkt zijn extra zemelen toevoegen aan je voeding ook een optie (zo ver is het bij mij nooit gekomen). Het is een vervelend iets wanneer ontlasting niet prettig gaat. Mocht het aanhouden zou ik naar de huisarts gaan.

4 jaar geleden

Zou vsn die vezel zakjes even ophogen dus 2 a 3x per dag en ald het op gang is het onderhouden. Ik had in het begin klei maar nu is het meer een worst zonder zakjes ook niet ideaal voel me er altijd beroerd door

4 jaar geleden

Yoghurt met gebroken lijnzaad elke dag een kommetje en je kan gegarandeerd weer naar de wc馃榿馃挬

4 jaar geleden

Je kan Laxido gebruiken, is vrij verkrijgbaar. Het is geen laxeermiddel maar maakt je stoelgang zachter :).

4 jaar geleden

Herkenbaar probleem, hier ook genoeg problemen met ontlasting. Het is een stuk soepeler geworden en tevens vaker (niet meer een keer in de paar dagen maar eindelijk weer iedere dag een keer, wat een opluchting) door het dagelijks gebruik ban probiotica. Zelf ben ik naar de natuurdrogist gegaan om dit te kopen. Ander voordeel (als je bv geeft): dit kan er ook voor zorgen dat eventuele krampen bij je kind ook verminderen, hier is dat een zeer fijn positief bij-effect! Succes!

4 jaar geleden

Hier ook, alsof ik elke keer opnieuw moet bevallen en persen 馃ゲ wat hier helpt zijn de proteine vezel repen van de liga, at ze in eerste instantie voor wat extra kcal maar het doet echt wonderen voor mijn stoelgang hahah + het is lekker

4 jaar geleden

Bij de huisarts vragen naar macrogol zakjes. Deze werken echt super en kan je zelf doseren. Beginnen met een paar zakjes tegelijk en daarna iedere dag een of om de dag...