11 Reacties

één jaar geleden

Drinkt hij genoeg gedurende de dag? Ontlasting wordt droog en hard als er niet genoeg vocht binnenkomt. Merk ik namelijk ook bij mezelf

één jaar geleden

Bij ons helpt het als hij peulvruchten eet of een krentenbol weet niet waarom

één jaar geleden

Ik geef m'n dochtertje van 18 maanden pruimen wanneer de ontlasting uitblijft. Nu zijn ze er vers volop maar daarnaast altijd een knijpzakje of potje op voorraad met pruimen(moes) en idd veel drinken. Succes!

één jaar geleden

Hier zorgt peperkoek voor behoorlijke dunne ontlasting... Misschien eens proberen, wie weet...

één jaar geleden

Gedroogde abrikoos wil ook helpen en kiwi. En krijgt hij genoeg vetten binnen? Dat is nl ook belangrijk voor de stoelgang. Dan natuurlijk wel de goede vetten. En vooral geen witbrood. Vervelend hoor!

één jaar geleden

Hier krijgt ze iedere dag pruimen sap van roosvice, mijn dochtertje had steeds overloop diarree. Nadat ze de Sap drinkt nooit geen last meer

één jaar geleden

Ik geef ons dochtertje een fruitpotje pruimen als ze moeite heeft met de ontlasting. Werkt super.

één jaar geleden

Mijn dochtertje heeft helaas vanaf dat ze 4 maanden oud was al last van harde poep (toen ze noodgedwongen over moest op kunstvoeding) en dat is eigenlijk altijd hetzelfde gebleven. Met lactulose maanden in de weer maar hielp matig, sinds dat ze 6 maanden is krijgt ze een zakje Forlax per dag, is macrogol. Daardoor poept ze elke dag zonder moeite, als ze toch wat hardere ontlasting krijgt door wat ze gegeten heeft dan krijgt ze een half zakje erbij. Maakt ze darmen niet ‘lui’ (is dus geen medicatie of laxeermiddel). Vind het alleen niet zo fijn dat het sorbitol bevat, maar het is of dat of niet poepen 😕

één jaar geleden

Overigens álle tips geprobeerd (pruimen (gedroogd, geweld, vers of als puree, abrikozen, masseren, ze drinkt gemiddeld 800 ml op een dag en dat is exclusief yoghurt en vocht wat ze uit eten haalt, olijfolie druppetjes, vaseline rond de anus en ook kreeg ze aangepaste melk), Forlax is het enige wat hier geholpen heeft, krijg je bij de huisarts!

één jaar geleden

En misschien iets van probiotica? Orthica orthiflor start of dino 🤷‍♀️

één jaar geleden

Dank voor alle reacties 🫶🏻🙏🏻