14 Reacties
3 jaar geleden
Niet met koorts maar wel ineens vreselijke luier uitslag uit het niets 😭 wij verschonen extra vaak, bij een poepluier spoelen we haar af onder de douche ipv billendoekjes en laten haar billen dan goed drogen aan de lucht of beetje droog föhnen. Daarna dikke laag sudocreme. Het gaat na 2 dagen al een stuk beter !
3 jaar geleden
Ik heb bij mijn dochter bij de eerste tand meegemaakt dat ze serieus een keer of 20 per dag poepte. Steeds hele kleine beetjes, super bijtend. Billen raakten kapot tot wondvocht aan toe. Het enige wat hielp was haar in haar blote kont op een aantal handdoeken te leggen op haar buik. Toen kon het aan de lucht drogen en was het binnen een dag droog. Ik weet nog hoe zielig dat was. Ik herken je gevoel. Heel veel succes!
3 jaar geleden
Reactie op MerelK
Dank je wel voor jullie reactie! Ja ik dacht ook al aan tandjes omdat ze nu ...
Dit is echt tandenpoep inderdaad… zure poep en dat maakt de billen kapot. Sommige zullen zeggen dat het slecht is voor de billen maar heb ook veel goede reacties gelezen en we gebruiken het op het kdv ook: maizena erop strooien. Ik zou eigenlijk niks smeren omdat door smeren het wondje nat blijft en het dus zomaar niet in droogt. Bij rode billen kan dat wel maar een wondje niet echt. Beter dan nog talkpoeder. Hopelijk wordt het snel beter ☹️
3 jaar geleden
Bij verschonen geen doekjes gebruiken maar gewoon een washandje met water. Goed droog deppen met hydrofiel. Wil je wel billendoekjes gebruiken dan evengoed de billen goed droog maken met hydrofiel. Indien mogelijk thuis zoveel mogelijk laten luchten. Qua zalf heeft iedereen een andere voorkeur. Het goed droog houden en luchten is het belangrijkste.
3 jaar geleden
Reactie op MerelK
Dank je wel voor jullie reactie! Ja ik dacht ook al aan tandjes omdat ze nu ...
Bij ons al 2 weken hetzelfde, zijn meer natte scheten dan poep en de hele dag door… resultaat is idd kapotte billen.
Echt na elke luierwissel sudo erop, dan wordt het snel minder rood. 1x vergeten en de ellende meteen terug.
Heilwolle gebruiken we ook! Werkt ook goed!
https://www.nappys.nl/popolini-heilwolle-scheerwol
3 jaar geleden
Hi merel ,
Mijn excuses maar ik heb je foto verwijderd. Dit met rede dat het onderlichaam van je dochter bloot op internet staat , en je niet weet wat mensen daarmee doen . Ik begrijp dat je een foto wilt laten zien alleen ik zou dan volgende keer een hartje/bloemetje op haar onderlijfje plaatsen.
Liefs,
Jaleesa|Moderator
3 jaar geleden
Reactie op S_2021
Hoe lang duurde dit? Want wij zitten precies hier al 2-3 weken mee en nog g ...
Bij ons toen een dag of vijf, maar toen de ergste wondjes eenmaal dicht waren (door te luchten) was ze veel beter te pruimen omdat het verschonen en poepen geen pijn deed. In totaal wel twee weken last van gehad, maar toen was het dus wel Al dicht en droog. Heel veel succes!