20 Reacties
4 jaar geleden
ik ben 37 weken en heb 1cm ontsluiting. Zou het zelf niet zo goed weten maar heb wel verhalen gelezen dat sommige een aantal weken om 1 of 2 cm zitten..
4 jaar geleden
Misschien een beetje nieuwsgierig, maar checken ze dit aan het einde van reguliere controles altijd? Of is/ was er bij jullie aanleiding voor?
4 jaar geleden
Misschien een beetje nieuwsgierig, maar checken ze dit aan het einde van re ...
Ben ik ook benieuwd naar, bij mij is dit nog niet gecheckt ben nu 36wk
4 jaar geleden
Ik had gister bloedprop verloren en daarna lichte weeën om de 5 min toen vk gebeld en had ik 2 cm, dus moest naar zkh en eind van de middag daar 3 cm. Savonds nog steeds 3 dus mag nu thuis afwachten. Vliezen breken is bij mij een goeie optie want dat deden ze bij al me kids omdat me lichaam niet verder als 4 cm steeds maakte maar wel lichte weeën.
Maar omdat ik 36 weken ben doen ze dat niet. Zaterdag ben ik 37 weken en als t dan nog zo is dan mag de vk t weer overnemen en doet zij wel me vliezen.
Je kan lang met ontsluiting lopen dat weet ik wel, behalve als je er weeën bij krijgt en je propjes verliest dus als je dat hebt gaat het binnenkort gebeuren.
4 jaar geleden
Dit vraag ik mij ook af. Aangezien ze mij willen gaan inleiden met 38/39 weken.. heb donderdag controle dan ben ik 36 weken. Zouden ze het dan controleren? Ik moet vanaf dan elke week langs komen. Ik heb niet echt hele erge krampen gehad ofzo maar wel slijmerige afscheiding. Verder nergens echt last van gehad meer ongemak dan pijn. Vooral met lopen omdat ze al ingedaald ligt.
4 jaar geleden
Reactie op Amodena
Dit vraag ik mij ook af. Aangezien ze mij willen gaan inleiden met 38/39 we ...
bij mij zit het er niet standaard bij maar ik heb het gevraagd tijdens afspraak en dan kijken ze er even naar. Misschien dat ze rond de 40 weken wel automatisch er naar kijken maar ook geen idee
4 jaar geleden
Ik heb erachter gevraagd omdat ze dit bij mijn eerste zwangerschap wel deden. Heb verschillende gynaecologen gehad met mijn twee zwangerschappen! ☺️ Maar normaal doet mijn gynaecoloog het pas op 38weken!
4 jaar geleden
Ik heb al 2/3cm ontsluiting vanaf 32 weken en tot heden blijft die hopelijk nog even zitten. Ben nu bijna 34 weken.
Ook heb ik verkorte baarmoederhals dus we gaan het zien😉
Af en toe harde buiken en steekjes in onderbuik.
Is wel ons eerste kindje dus ben wel benieuwd naar reactie van andere in deze topic.
4 jaar geleden
Reactie op Roxxxxxx
Ik heb al 2/3cm ontsluiting vanaf 32 weken en tot heden blijft die hopelijk ...
Ik heb ook een verkorte baarmoederhals, nu nog 22mm. Nog geen ontsluiting. Moet wel veel rusten en utrogestan opsteken in de hoop dat de verstrijking niet nog sneller gaat. Heb jij volledig platte rust gekregen dan?
4 jaar geleden
Reactie op Eva08
Ik heb ook een verkorte baarmoederhals, nu nog 22mm. Nog geen ontsluiting. ...
Ja helaas wel bedrust, mijn baarmoedermond is maar 7,5mm en heb hiervoor 8 dagen in het ziekenhuis gelegen. Uiteindelijk mocht ik afgelopen donderdag met ontslag gelukkig met instructies van zoveel mogelijk rust.
Heb geen medicatie of dergelijke. Alleen met 32 weken longrijping 2x toegediend gekregen.
Heel veel succes en hopelijk gaat de verstrijking niet sneller en blijft die ook nog ff zitten bij jou:)
4 jaar geleden
Ik had 1 cm bij 35+5. Maar het kan gewoon zo zijn dat ik alsnog met 41 weken beval… al hoop ik daar niet op😂