7 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben dinsdag gehecht na een knip en zit nu toevallig in een zitbadje te weken omdat de hechtingen ook ontstoken zijn. Ben blij dat dat sinds gister avond mag in de hoop dat het wat gaat doen, heel naar die ontstoken hechtingen😣 Succes!!

3 jaar geleden

Reactie op Francesca00

Ik ben dinsdag gehecht na een knip en zit nu toevallig in een zitbadje te w ...
Oh echt een lotgenoot, nou rot voor je, maar fijn dat je in een badje mag hopelijk helpt dat. De kraamhulp had dit niet eerder meegemaakt, dus ze weet ook niet wat de verloskundige gaat doen. Misschien een biotex badje zei ze of dat ze het in het ziekenhuis moeten openknippen en spoelen ze wist het niet. Hoop dat het meevalt, want had net m'n eerste kraamtranen om dit, heb zoveel pijn aan mn onderkantje gehad deze dagen, ik ben er klaar mee ik wil nu gewoon herstellen en genezen en niet nog eens door de mangel hoeven. Hopelijk mag ik ook een badje en helpt dat. Hou me op de hoogte hoe het bij jou gaat svp!

3 jaar geleden

Als ik jullie was zou ik aandringen op een antibiotica kuur! Ik heb 2 weken geleden precies hetzelfde gehad en moest ook in een badje en dat heeft niet geholpen waardoor de pijn ondraaglijk werd en ik echt letterlijk de hele nacht gehuild heb!! Ik ben toen in het weekend naar de HAP gegaan en ik raad dit jullie ook aan ga nier afwachten en maak het desnoods erger aan de telefoon maar geloof me je wilt niet dat het erger word!!

3 jaar geleden

Bij mij ging het pas na 11 dagen na de bevalling ontsteken en moest de wond van de knip opengemaakt worden, ondanks dat het pijnlijk was, was het vooral een opluchting dat de druk eraf was. Met antibioticum en regelmatig spoelen was het iets meer dan een week later toch in orde. Heel veel succes!

3 jaar geleden

Advies gekregen van verloskundige om een soda of biotex badje te nemen met een vuilniszak over de wcbril gespannen zodat je erop kunt zitten en weken. Zo'n 10 tot 15 minuten moest het, na 7 minuten was het zo aan het prikken en branden mn kraamhulp zei is goed zo, daarna afgespoeld met water. Er zaten wat witte slierten pus in het badwater, dus het had zeker wat gedaan. Daarna laten luchten en zonder kraamverband of onderbroek op matje op bed gaan liggen. Net weer een hoop wondvocht op dat matje, dus ik heb wel goede hoop dat het op deze manier gaat genezen. Ben er denk ik op tijd bij. Morgen weer 2 x zo'n badje. Kraamhulp houdt het elke dag in de gaten, dus als het erger wordt trekken we gewoon weer aan de bel bij verloskundige, maar hopelijk geneest het zo. Heb al paar keer antibiotica gekregen afgelopen jaar, moet je niet te vaak doen, anders word je resistent

3 jaar geleden

Aan de open lucht laten luchten doet ook goed

3 jaar geleden

Reactie op JusTaTwo

Aan de open lucht laten luchten doet ook goed
Ja alleen als het ontstoken is met pus en al is luchten niet voldoende. Had nu een soda badje 2 x per dag dmv een vuilniszak over de wc bril te spannen en daar een badje in te maken. Dat weekte er wat rotzooi los en prikken en branden.. Het ging daardoor iets beter, maar bleef last houden, uiteindelijk zag mn kraamhulp dat het knoopje van hechtdraad zat te irriteren. Dus dat heeft de verloskundige gisteren losgeknipt en dat scheelt zoveel. Nog steeds moet de wond herstellen, maar nu gewoon als een normale wond en niet met het gevoel alsof je de hele week met een aardappelschilmesje in je doos loopt te vroeten.