5 Reacties

2 jaar geleden

Ik zou je niet druk maken hoor. Uiteindelijk gaan ze allemaal lopen. En daarbij heb ik een vorm van autisme en mijn zoon liep al met 16 maanden. Het zegt dus niks. Echter mijn stiefzoontje liep pas met 26 maanden (was een billenschuiver). Met een beetje hulp van de fysio ging die toch lopen. Je hoeft pas extra begeleiding te zoeken als hij de 2 jaar is gepasseerd. Maar zoals ik het nu lees is dit gewoon een normale ontwikkeling met deze leeftijd.

2 jaar geleden

Ik herken je verhaal. Toen hij 3 weken geleden buisjes kreeg hadden wij een ander kind. Loopt nu stevig en zegt steeds meer woordjes. Dus; laat zijn oortjes zeker eens checken. Vocht achter trommelvliezen zorgt voor slecht horen, dus vertraging spraakontwikkeling maar ook trager ontwikkelen daar het evenwichtsorgaan in het vocht rond zwemt dus evenwicht niet top is.

2 jaar geleden

Reactie op 1291

Ik herken je verhaal. Toen hij 3 weken geleden buisjes kreeg hadden wij een ...
Hij heeft al buisjes 2 maanden geleden gekregen

2 jaar geleden

Ons zoontje is dik 18 maanden en trekt zich ook pas sinds week of 2 op. Eerst inderdaad met voet ergens tegenaan en dan rechte benen omhoog, nu probeert ie steeds vaker met een gebogen knietje vanuit zit zich aan me op te trekken. Hij begon met billenschuiven met 16 maanden, nooit getijgerd of gekropen dus en wilde ook nooit op z’n buik. Lopen zal dus nog wel even duren. Hij zegt papa (vaak 😅), mama (soms ☹️), die en kak (dat is Frenkie, onze hond 😂) en aap (zijn knuffel). Het komt zoals het komt, ik maak me daar niet zoveel zorgen over. We krijgen wekelijks fysio ivm groeiachterstand (klein geboren en gebleven) en daardoor minder (spier)kracht en zij maakt zich ook niet zo’n zorgen, alle kindjes volgen hun eigen ontwikkeling. Ik heb me door mijn moeder laten vertellen dat ik ook pas heel laat sprak, maar wel meteen hele zinnen 😆 dus dat kan ook nog 😉

2 jaar geleden

Reactie op 1291

Ik herken je verhaal. Toen hij 3 weken geleden buisjes kreeg hadden wij een ...
Oh wat fijn om dit te lezen! Ons zoontje zegt wel wat woordjes maar heeft vanaf geboorte al vocht achter het trommelvlies (hoort 40%minder schatten ze) we lopen hiervoor bij de audioloog en die gaf nu aan wat achterstand in spraak te merken. Dus begin aug kunnen we terecht bij de kno. Maar ons zoontje is nu 18 maanden en begint net pas tussen je in wat stapjes te doen. Staat wel stevig los maar aan de hand ook wat wankel. Ik had noooit het verband gelegd met het evenwichtsorgaan. Nu denk ik… logisch!!dat ie dan daar waarschijnlijk ook moeite mee heeft 😅 eyeopener Thanks! (Of hij is gewoon echt een bangepoeperd, kan ook nog 😜)