5 Reacties
één jaar geleden
Mijn dochter is ook uit zichzelf begonnen al een hele tijd geleden. Het heeft niet echt doorgezet. Soms wil ze er op en Soms niet, de ene keer doet ze er wel iets op, de andere keer zit ze alleen maar. Op de opvang toont ze nog niet echt interesse dus ik laat het nu gewoon zo. Wij hebben een potje, geen bril verkleiner. Ze wil soms op de wc en kan er ook gewoon goed op zonder verkleiner.
Wat betreft romper: ze draagt afwisselend onderbroeken en hemdjes of rompers. In de zomer heel veel zonder luier laten lopen maar dan plaste ook wel gewoon eens in haar onderbroek, maar net of ze heel druk aan het spelen was (en er dus niet aan dacht).
Zelf heb ik het idee dat ze goed weet hoe het werkt, maar dat ze het nog niet kan ophouden, ze zegt ook vaak oh oh en dan heeft ze al in haar luier geplast of gepoept.
één jaar geleden
Mijn zoontje begon te vragen om een schone luier een paar seconden nadat hij had gepoept. We hebben toen boven en beneden een potje neergezet en hem daar kennis mee laten maken, hij rent er nu zelf naar toe als hij moet poepen, soms op tijd en soms net iets te laat. We zetten hem sochtends en smiddags als hij uit bed komt en savonds voor het slapen even op het potje en zien dan wel wat er van komt. Als het doorzet is het mooi, en anders gaan ze zo de kast weer in voor een nieuwe poging volgend jaar..
één jaar geleden
Ik heb een aantal keer urine moeten opvangen en dit was het handigste met het potje.
Nu is ze er zo aan gewend, ochtend fles, pyjama uit, even op t potje en aankleden. Meestal plast ze dan, heel soms een poepje, soms niets en soms wil ze er niet op, dat is dan ook helemaal prima. Ze is nog geen eens 2 dus het hoeft ook allemaal niet.
Maar als ze snapt wat de bedoeling is kan dat later alleen maar meewerken!
één jaar geleden
Reactie op mamavanN&I
Ik heb een aantal keer urine moeten opvangen en dit was het handigste met h ...
Dat is zeker makkelijker met het potje ja. Fijn dat het werkt! Hier doen we nu iedere avond en soms lukt het en soms niet. Eergisteren plaste ze op de vloer naast het potje voor ze erop kon zitten en gisteren toen ze er net af was op de overloop. Daaraan merk ik dat ze het wel snapt want dan zegt ze ohnee en wijst ze naar de grond 😊 erg grappig hoe ze zoch daar toch bewust van id