Hoi allemaal,
Ik had nog niet helemaal ingeschat hier al mee bezig te zijn, maar mijn dochter wil graag op het potje de afgelopen 2 avonden en poept daar dan op. We hebben de wc in de badkamer, ze gaat regelmatig met ons mee en er staat een potje waar ze eerst meer mee speelde maar nu dus ook echt op poept. (Gekregen van schoonzus, denk dat we hem zelf nu nog niet in huis zouden hebben gehaald).
Is dat bij anderen ook al uit zichzelf begonnen? Ik dacht dat hiermee beginnen altijd een struggle was voor alle ouders. Niet dat ik er van uit ga dat het meteen de goede kant op gaat en we binnenkort van haar luiers af zijn.
Nu denken wij wel dat het goed is dit meteen door proberen te zetten zonder er echt nadruk op te leggen. We zijn van plan om het potje ook beneden een plaats te geven die ze kent en waar ze bij kan. Maar moet je ook stoppen met een romper aangeven? Of is het niet erg daar wat langer mee bezig te zijn en dat ze dat dus zelf niet kan? Maar ze heeft ook nog een luier aan..
Is het verstandig of ze het nu wel of niet vraagt haar op bepaalde momenten sowieso op het potje te zetten?
Is misschien een wcverkleiner een goed idee om meteen mee van start te gaan?
Ik ben nog een beetje onvoorbereid, maar goed, dat is nogal een luxeprobleem besef ik me.