15 Reacties

3 jaar geleden

Mijn dochter van 6 maanden heeft dit ook sinds een week... ik volg even!

3 jaar geleden

Herkenbaar. Mogelijk is jullie kleintje ook al toe aan twee dutjes i.p.v. drie https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slapen/dutjes/van-3-naar-2-slaapjes-overdag/

3 jaar geleden

Wij hebben dit ook een ruime week gehad. Accepteren werkt het beste 😉. Ze heeft altijd goed geslapen dus ik vertrouwde erop dat het beter werd. Al snel werd het weer 6 uur, inmiddels is het weer half 7/ 7 uur ☺️. We hebben niks veranderd. Wel blijven wij de eerste fles niet voor 7u geven. Dat hebben we ook aangehouden toen ze zo vroeg was, om aan te geven dat de dag nog niet start. Wij halen haar dan ook niet uit bed, dan mag ze daar nog even lekker spelen. Vaak viel ze dan wel weer even in slaap 😄

3 jaar geleden

Hier ook! Sinds hij 6 maanden was en over 3 dagen is hij 7 maanden. Ik leg hem aan de borst zodra hij wakker wordt en dan slaapt hij in m’n armen door tot ik hem wakker maak om 7u. Ik heb geprobeerd het laatste dutje weg te laten, maar bij mij heeft dit niet geholpen. Wellicht bij jou wel

3 jaar geleden

Hier heeft de kleine dit ook. Wel iets later want begint vanaf 6 uur te rommelen. Eerder was dit half 7 of 7 uur. Dus dat scheelt niet super veel maar een half uur is toch vroeg smorgens. Wij starten de dag inderdaad ook om 7 uur met een fles. Hier lijkt het wel of de kleine honger heeft want blijft mopperen tot aan zn fles. Iemand ervaring met papfles in de avond? Weet niet of jou kleintje na de fles rustig is?

3 jaar geleden

Hier ook 2 weken gehad rond de 6 maanden. Soms was ze echt al om half 5 klaar wakker en had dan ook echt honger. Gaf dan ook gewoon de fles rond die tijd. Bleven dan wel in bed liggen tot het een normale tijd was om op te staan. Verder niks anders gedaan en nu wordt ze weer rond half 7 wakker/7 uur wakker.

3 jaar geleden

Hier sinds kort ook vaak rond 5 uur wakker. Zolang hij niet huilt laat ik hem liggen, dan kletst hij een beetje tegen zijn knuffel aan. Soms valt hij dan namelijk weer in slaap en wordt pas na 7 uur weer wakker. Als hij echt aan het jammeren is probeer ik het evengoed te rekken tot 6 uur voor ik hem eruit haal, en de 1e fles geef ik pas om 7 uur. Ik hoop/denk dat deze fase wel weer over gaat vanzelf eigenlijk 🙂

3 jaar geleden

Was hier ook een week, toen hebben we het laatste slaapje weg gelaten en slaapt hij weer tot 6.30 en soms zelfs 7.30 ineens😍 hij gaat nu wel iets eerder naar bed. Voorheen vaak 19.30-19.45 en nu 18.45 ongeveer.

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft dit ook sinds 6 maanden. Hij is alleen in slaap te krijgen als ik hem naast me neem en dat ook met moeite, dus heel herkenbaar!

3 jaar geleden

Was hier ook een week, toen hebben we het laatste slaapje weg gelaten en sl ...
Hoeveel uur slaapt hij nu dan overdag? Ik heb dit ook, maar vraag mij af of hij het wel red tot bedtijd met maar 2 dutjes.

3 jaar geleden

Hier hetzelfde.. alleen ons zoontje heeft kan echt niet langer wakker blijven dan een wakkertijd van 2,5 uur. Anders wordt gaat hij veel huilen. Hoe doen jullie dit? Zoals vanmorgen om 5:30u klaar wakker toen een speen gegeven maar na 20 minuten was hij dat zat. Toen huilen tot zijn fles van 7 uur. We willen hem dan eigenlijk pas rond 9:15 weer in bed leggen maar dit is dan te laat.. kortom alle dutjes worden vroeger. En dan het laatste dutje overslaan als hij rond 13:45u wakker wordt is niet te doen. Iemand tips? 😅

3 jaar geleden

Reactie op danivdk

Hoeveel uur slaapt hij nu dan overdag? Ik heb dit ook, maar vraag mij af of ...
Over het algemeen 3-4 uur in totaal. Laatst maar 2 uur omdat hij bij mijn ouders niet zo goed slaapt😅 eerst dachten we ook dat redt hij nooit maar slapen wilde hij echt niet meer en hij werd dus ook zo vroeg wakker. En uiteindelijk lukt het iedere keer. Soms wel al om 18u naar boven en extra lang in bad, 18.30 laatste fles en naar bed.

3 jaar geleden

Reactie op Suus1994

Hier hetzelfde.. alleen ons zoontje heeft kan echt niet langer wakker blijv ...
Als wij dit hebben doen wij een overbruggingsdutje. Rond 7.00 en dan max 15 min kan ze het wel redden tot 9 uur en dan de rest van de dag weer ritme.

3 jaar geleden

Niets helpt. Eerder naar bed en dutje inkorten helpt niet. Minder slaap overdag helpt niet. Meer slapen ook niet. Meer eten ook niet. 😩

3 jaar geleden

Reactie op Yara🫶🏻

Niets helpt. Eerder naar bed en dutje inkorten helpt niet. Minder slaap ove ...
Wij zitten helaas in hetzelfde schuitje 😬 Ik heb het voor mezelf maar geaccepteerd 🙈 Ik ga tegenwoordig ook lekker op tijd slapen, dan kan ik het beter aan haha. Ik volg mee voor nieuwe/extra tips 😁