19 Reacties

3 jaar geleden

Ik herken het vooral met de stofzuiger en hier is het ook met de magnetron😅

3 jaar geleden

Mijn dochter is ook bang voor de stofzuiger 😅 en ze vind dingen met geluid en lichtjes niet heel erg leuk, ze houd meer van knuffels en dingen die kraken.

3 jaar geleden

Ballonnen vond onze kleine ook heel spannend. We hebben dit stapsgewijs samen met hem ontdekt en toen vond hij het daarna heel erg leuk. Harde geluiden schrikt hij ook wel eens van. Maar wij zelf ook wel eens als we het niet verwachten 🤭.

3 jaar geleden

Mijn 9 maanden jonge zoon is als de dood voor tape 😂 En hij schrikt ook van hele drukke kindjes.

3 jaar geleden

Herkenbaar! Mijn dochter is ook bang voor de stofzuiger, tape of een ballon. Ook schrikt ze van een bel.

3 jaar geleden

Hier was het met de blender. Ben het juist blijven gebruiken met hem erbij en ondertussen tegen hem blijven praten of hield papa hem vast. Nu kijkt hij nog wel even op maar niet meer huilen!

3 jaar geleden

Ja hoor , onze zoon van 8 maanden schrikt ook heel snel

3 jaar geleden

opeens in mijn zoontje van 7 maanden doodsbang voor het geluid van de stofzuiger. voor de rest schrikt hij niet snel.

3 jaar geleden

Blijkbaar is het dus heel normaal! Ik dacht dat alleen mijn baby zo reageerde, maar dat is dus gelukkig niet het geval. Baby’s zijn echt bang voor de meest random dingen. Wel geruststellend om te zien dat andere baby’s dit ook hebben dus thanks voor het reageren allemaal!

3 jaar geleden

Mijn baby van 8 maanden vind Innd ok stofzuiger eng, honden, water ( in bad of zwembad) of als ik heel hard moet lachen. Maar of het normaal is.. ik denk dat ze het niet begrijpt of niet kan plaatsen wat maakt dat ze iets eng of spannend vinden

3 jaar geleden

Ja dacht op een of andere manier dat baby’s nog niet bang konden zijn😅

3 jaar geleden

Reactie op motheroftwo

Ja dacht op een of andere manier dat baby’s nog niet bang konden zijn😅
Ik denk ook niet dat het echt angst is, maar meer de schrik van het plotselinge geluid van de stofzuiger, en dat nog niet kunnen plaatsen/ verwerken. De echte angst ontwikkeld zich namelijk wel pas rond 2/3 jaar. Omdat die leeftijd fantasie een rol gaat spelen, maar ze werkelijkheid en fantasie nog niet kunnen scheiden van elkaar. Dus het is niet zo gek gedacht van je hoor :) maar de reactie van je kleintje is idd volkomen normaal!

3 jaar geleden

Mijn kleine is nu ook bang van de stofzuiger, gaat jammeren als ie aan gaat. Was niet zo, sinds een week ineens wel. Zo te lezen dus heel normaal

3 jaar geleden

Reactie op xCriista

Ik denk ook niet dat het echt angst is, maar meer de schrik van het plotsel ...
Hij is al bang voordat de stofzuiger aangaat, dus het gaat niet om het geluid bij hem

3 jaar geleden

Mijn zoontje is aan het testen. Als hij iets niet mag komen we hem corrigeren en daar schrikt hij wel van. Terwijl hij je aankijkt als je naar hem toe loopt. En van de bewegingen van onze katten ook wel, maar loopt daarna over van enthousiasme. Verder is hij alleen soms bang in het donker, maar dat is met een lampje makkelijk te verhelpen

3 jaar geleden

Dit is zeker herkenbaar maar echt angst is het niet. Is gewoon schrikken van iets. Hier begint ze sinds een week opeens te huilen als een hond bij haar in de buurt komt en van sommige mensen schrikt ze ook. Eerder had ze dit nooit. Gewoon je kindje geruststellen. Komt vanzelf weer goed

3 jaar geleden

Hier vaak schrikreactie bij uitschudden van plastic zak en huishoudfolie in het algemeen. Maar na de eerste reactie van huilen (het onbekende) hebben we haar dit rustig laten aanraken, zelf wat mee laten frullen. En opgelost nu…

3 jaar geleden

Onze zoon van 8 maanden schrikt letterlijk van alles. Echt alles 😅

3 jaar geleden

Hmm. Ben het hier niet helemaal mee eens, wat iedereen zegt over "geen angst".. onze zoon is bang voor de zee, zodra we ook maar 1 voet op het zand zetten en hij heeft door dat de zee daar is, gilt hij het uit en kruipt hij werkelijk in zijn ouders. De stofzuiger heeft hij ook een tijdje niet leuk gevonden, maar dat is plots voorbij. Hebben we persoonlijk niks aan gedaan. Nu kruipt hij lachend achter de stofzuiger aan, terwijl hij voorheen al met 2 meter om de stofzuiger heen kroop als ik die uit de kast haalde. Ik heb geen idee wat er in die kleine koppies omgaat hoor. Maar het lijkt wel echt op angst, wat mijn zoon vertoont bij de zee 😅