26 Reacties
4 jaar geleden
Eerder uit vriezer halen?En in de koelkast zetten scheely veel opwarm tijd en kwartier voor de voeding moet gegeven in een pan met gekookt water
4 jaar geleden
Bij ons zit er een langzame stand op die vervolgens overgaat in de warmhoudstand. Dan blijft het flesje een uur op temperatuur. Als je ongeveer weet wanneer je baby drinkt (of dat het eraan zit te komen) kan je de warmer dan alvast aanzetten..? ;)
4 jaar geleden
Wij halen de melk een dag van tevoren uit de vriezer.
Water koker warmt het water op tot 60 graden, in een pannetje en dan zakje melk in het pannetje. Roeren.
Man zegt dat het binnen paar minuten klaar is.
Ons zoontje drinkt te koude melk iig niet :p en kan me voorstellen dat je niet blij wordt can dat hij kunstvoeding geeft als je ook kolft!
4 jaar geleden
Ik haal het een dag van te voren uit de vriezer en laat het in de koelkast ontdooien. Ontdooit is dit 24uur houdbaar. Dan pak ik wat ik er van nodig heb en verwarm het op 200W of 300W in de magnetron. Dus niet te hoge stand omdat er anders warmteplekken in kunnen komen en die verliezen voedingswaarde. Ik heb dit van een lactatiekundige en heb dit bij mijn zoon en nu dochter altijd zo gedaan.
4 jaar geleden
He wat vervelend! Kolven is al zwaar genoeg (en je doet het met een reden 😊). Ik zou denk echt not amused zijn. Maar als hij een stressreactie heeft gereageerd op de kleine is dat ook vervelend voor hem, maar iets geweest om na vandaag samen uit te vogelen.
Weet niet of jullie vaker kv hebben gegeven, dat is vaak ook wennen voor de darmpjes (met afbouwen bv wordt vaak nog gemengd).
Hier ook avond van ter voren in de koelkast en bij spontaan in een lauwwarm glas (dit duurt inderdaad wel even). Onze flessenwarmer is heel snel (Nuk) en buiten de deur vraag ik vaak om een kom heet water om au bain-marie op te warmen.
Tip: Ik kolf vaak als mijn moeder komt een “verse” voeding, naast de diepvries voedingen. Diepvries als eerste en als die ander niet opkomt vries ik hem in 😊
4 jaar geleden
Moedermelk niet te heet opwarmen, dan gaan de voedingsstoffen eruit. Ik gebruik nooit de magnetron maar ik warm het op door in warm water te zetten en de fles onder een stromende warme kraan te houden. Duurt een paar minuten. Ik geef de melk op kamertemperatuur. Dus als ik het opwarm, voel ik even op de pols of de kou er af is. Dan drinkt mijn dochter het altijd prima.
4 jaar geleden
Huilen is het laatste signaal waarmee de kleine aangeeft dat hij/zij honger heeft. Dus misschien proberen om de eerdere signalen op te vangen. Zie ook
https://www.24baby.nl/baby/voeding/voedingssignalen-baby/
Verder doe ik: heet water in de glazen fles om de fles op te warmen, water eruit gooien en de melk die ik de avond van te voren van de vriezer in de koelkast heb gezet erin doen. Dan de fles nog kort in een kommetje met heet water.
Geef de melk zeer lauw (net het koude er vanaf)
4 jaar geleden
Wat enorm scheelt qua snelheid van ontdooien is de melk in te vriezen in zakjes (plat leggen in de vriezer), dan gaat het echt een stuk sneller dan in een flesje. Dan duurt een hoeveelheid van ongeveer 150 a 180 ontdooien een aantal minuten in een bakje met water (uit de quooker in mijn geval). Succes!
Ik heb zelf dit soort zakjes:
Bekijk 100 stuks - Moedermelk bewaarzakjes - Borstvoeding zakjes - BPA Vrij - Transparant - 250 ml inhoud - Voordelig - hersluitbaar - Recyclebaar op: https://www.bol.com/nl/p/100-stuks-moedermelk-bewaarzakjes-borstvoeding-zakjes-bpa-vrij-transparant-250-ml-inhoud-voordelig-hersluitbaar-recyclebaar/9300000057602422?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
4 jaar geleden
Wij hebben een babymoov. In 6/7 minuten is een fles van 180cc uit de koelkast lekker warm. En je kan er in steriliseren, eten stomen, ontdooien. En er zit een blender naast om het gestoomde eten te pureren. Ik vind het ideaal. 1 machine op het aanrecht en flesje is best snel opgewarmd.
https://www.baby-dump.nl/product/voeding/432/babymoov/26503/babymoovnutribaby/50424/babymoov-nutribaby-xl/137406/?gclid=EAIaIQobChMIjYT6vOem9wIVlud3Ch27mAOPEAQYASABEgLiNvD_BwE
4 jaar geleden
Moedermelk 12 uur van de voren laten ontdooien in de koelkast, daarna is nog 12 uur goed. Jij kan de borstschil gebruiken om de bevroren melk in het fles te doen, de rest kan je bewaren in het zakje of gelijk in een nieuwe fles er in en bewaren voor de volgende voeding, het vraagt wat logistiek maar dan heb jij wel wat 😉, oh ja als de melk niet helemaal ontdooid is kan je deze beetje hammeren om kleine stukjes van te maken
4 jaar geleden
Hier gaat het flesje vanuit de koelkast 3 min in de flessenwarmer en dan is hij goed warm. Wij hebben een flessenwarmer van Luvion
Je mag een flesje ook op kamertemperatuur geven als je kindje dat accepteert
4 jaar geleden
Wij halen de moedermelk voor de volgende voeding alvast uit de koelkast tijdens het voeden. Wanneer het dan tijd is voor de volgende voeding, dan is de melk op kamertemperatuur. We zetten het flesje vervolgens nog enkele minuten in heet water, vaker nog geven we de melk gewoon op kamertemperatuur. Het opwarmen duurt hier echt geen 15 minuten zo. Melk uit de vriezer haal je er de avond ervoor uit en zet je in de koelkast om te laten ontdooien.