17 Reacties

4 jaar geleden

Ik lig op dit moment te huilen in bed omdat mijn dochtertje morgen ochtend voor het eerst gaat wennen op de kinderopvang. Gelukkig is mijn zoontje daar ook (andere groep) en weet ik dat ze in goede handen is. Ik ben alleen totaal niet mezelf en zij ook niet. Alsof we het allebei aanvoelen. Niet echt bemoedigend maar gewoon een berichtje dat je niet de enige bent die er tegenop ziet ❤️

4 jaar geleden

Lief je berichtje! En lastig voor de eerste keer lijkt me. Maar komt vast helemaal goed morgen, sterkte 💓🤗

4 jaar geleden

Hier ook eentje! Donderdag voor de eerste keer wennen. Als ik daaraan denk, heb ik telkens tranen. Ze doet het super goed en ze gaat naar een fijne gastouder. Maar wil haar gewoon niet missen… vind het zo fijn om met haar te knuffelen, spelen en brabbelen

4 jaar geleden

Zeker niet de enige!!!! Bij onze eerste had ik dit heel erg en zat ik te brullen in de auto telkens weer. Heeft wel even geduurd voordat ik niet meer bhuilde bij het wegbrengen. Nu zie ik er weer tegenop, maar echt josi het wordt beter!!! Echt waar!! En weet je wat ik achteraf gezien super vond. Elke keer weer ophalen. Je krijgt zoveel extra liefde, extra verliefheidgevoel. Je bent zo blij dat je hem/haar weer bij je hebt. Je kunt op de dagen dat je niet hoeft te werken weer meer genieten. En zelfs op je werk ga je straks wellicht denken dat je bij kan komen. Ik was de eerste maanden nog heel erg in de staat van paraatheid. Telkens op de klok kijken, maar wellicht ga je straks merken dat als je op je werk bent dat je een fijne dag hebt. Even niet denken aan voedingstijden of slaapjes etc. Rustig naar de wc kunnen zonder gehuil of een peuter die mee moet. Hopelijk kan je over een paar weken dit ook zo ervaren. ( Ik zeg het niet alleen tegen jou ... Maar bovenstaande is voor mijzelf ook weer even een reminder) En weet je .. stel het gaat niet, geef dit op je werk aan!!! Als de oververmoeidheid teveel wordt etc. Je kan niet alles, geef je grenzen aan! Heel veel succes en probeer echt nog een beetje te genieten!!! Hopelijk lukt dat!

4 jaar geleden

Mijn zoontje is vandaag voor de eerste keer gaan wennen, binnen 2 weken gaat hij dagelijks. Mijn hart breekt als ik eraan denk, ik kan in tranen uitbarsten. Ik ga hem zo missen! Niet meer hele dagen kusjes en knuffels geven 😔 maar zijn wendagje is heel goed gegaan, en dat stelt me gerust waardoor ik de komende 2 weken wel nog ga kunnen genieten 😊

4 jaar geleden

Hier de eerste 2 dagen gehad. Maandag was ik helemaal in tranen in de auto. En vanmorgen ging dat al iets minder. Hij is in goede handen maar hem zomaar achterlaten is niet leuk. Gelukkig werk ik nog veel vanuit huis en kan hem daarom op tijd ophalen. Ook krijg ik genoeg updates middels de app van het kdv. Vandaag veel foto’s gekregen ☺️

4 jaar geleden

Ik jad zondag slapeloze nacht omdat ze maandag ging wennen Ik heb gehuild toen ik naar de auto liep ben maar gaan sporten om me zinnen te verzetten. Ik moet aanstaande maandag weer werken bij me nieuwe baan dus dan gaat ze een hele dag. Is denk ik moeilijker voor mij dan voor haar

4 jaar geleden

Ja ik heb precies hetzelfde gevoel! Genieten was er sowieso niet echt bij helaas, het is nogal heftig geweest allemaal. En nu komt het ineens allemaal op me af. Ik baal dat ik niet genoten heb van mijn verlof en ik zie enorm op tegen de eerste week van mei wanneer ik weer moet beginnen😓 ons zoontje is snel overprikkeld, na een halve dag opa en oma zit ik al met de ellende thuis vnl 's nachts. En straks moet hij 2 hele dagen daarheen. De nachten (en overdag) zijn nu al zo wisselend slecht dat ik niet voor me zie hoe ik hierbij moet werken. pff ik hoop zo dat het over een paar weken allemaal wat beter is. Op zich weet ik dat het kan met weinig slaap doordat ik nachtdiensten heb gedraaid maar daar was ik heel bewust mee gestopt omdat het te zwaar was. Ook geen echte bemoedigende woorden sorry, maar zeker wel herkenning!

4 jaar geleden

Hier is de onze met 7 weken voor het eerst naar de onthaalmoeder geweest. Eerste dag heb ik heel de weg naar huis gehuild. Voelde me zo een slechte mama.. Ondertussen zijn we het beide gewend en hebben we extra veel aan de dagen en uren dat we wel samen zijn! Extra veel knuffelen en genieten van elkaar 🥰 Komt goed! Het is een beetje loslaten!

4 jaar geleden

Mijn eerste werkdag is 20 april, vroeg opstaan, 3 kids klaar maken 's ochtends vroeg, haasten naar de opvang en de metro, verschrikkelijk! Maar weer onder mijn (nieuwe) collega's te zijn, kijk ik weer naar uit. Ik probeer ook het positieve in te zien en dat helpt mij ontzettend goed.

4 jaar geleden

Hi Josi, heel herkenbaar hoor jouw verhaal.. Ik zie er ook heel erg tegenop. Zie het ook helemaal niet voor me om straks op halve kracht (gebroken nachten, nieuwe ritme zoeken, zelf weer alles oppakken etc) weer voor de klas te staan. Ik worstel ook een beetje met het gevoel dat ik op emotioneel vlak nog niet zoveel kan hebben. Normaliter kan ik een grote bek van pubers wel hebben, maar nu..? En heb geen zin om stress van werk mee te nemen naar huis, waar we net een paar weken in rust verkeren na een zeer stressvolle start vanaf bevalling. En dat het verlof gewoon voorbij is dalijk.. heb ik er echt veel van genoten, grotendeels in lockdown? Mwoah😅. De kleine gaat binnenkort ook wennen, maar ik heb een heel goed gevoel bij het kdv. Ik denk eerlijk gezegd dat hij het daar heel leuk gaat hebben, dus daar houd ik me maar aan vast. Ik denk dat deze gevoelens er gewoon bijhoren. Einde verlof/kindje naar opvang is ook weer zo’n “moment”. Back to reality, waar waarschijnlijk nog veel is zoals voor jouw verlof, maar bij jou álles is veranderd. Het tijd geven, op je af laten komen en het maar gewoon laten zijn, is het beste, denk ik.

4 jaar geleden

Gisteren is mijn dochtertje voor het eerst naar de opvang geweest, dikke tranen bij thuiskomst en elke keer op de app kijken of er al nieuwe foto's gedeeld waren. Vandaag moest ik voor het eerst werken en kreeg ik voor aanvang al foto's toegestuurd van mijn dochter lachend dat gaf mij wel veel vertrouwen. Ze eet en slaapt daar goed, veel beter dan ik verwacht had dus 🙏 .

4 jaar geleden

Nou het is heel goed gegaan hier 🥰

4 jaar geleden

Volgende week gaat m’n zoontje een ochtend wennen bij de opvang, Hij is ook de eerste die naar de opvang gaat. De oudste 2 zijn altijd bij oma geweest z, maar die ziet het niet meer zitten over 3 wk begin ik ook weer met werk Aan de ene kant zin in en de andere kant ook niet 😬 Die 12 wk zijn voorbij gevlogen pfff

4 jaar geleden

Hier hetzelfde gevoel. Mijn eerste werkdag is maandag 2 mei. Maar zit er erg tegen op om terug te keren op mijn werkplek. Maar dit komt omdat ik met niet op mijn plek voel binnen dit team. En heb helaas nog niks anders kunnen vinden binnen de organisatie waar ik werk.

4 jaar geleden

Hi Josi, heel herkenbaar hoor jouw verhaal.. Ik zie er ook heel erg tegenop ...
Ik werk ook in het onderwijs en voel ook wat jij zegt… op halve kracht in het onderwijs is gewoon net ff wat anders dan bij een kantoorbaan oid. Dat gaat eigenlijk niet echt. Ik zie er ook tegenop..

4 jaar geleden

Reactie op Pts90

Zeker niet de enige!!!! Bij onze eerste had ik dit heel erg en zat ik te ...
Oh dit is zo fijn om te lezen! Ik begin volgende week weer met werkenen heb ook zo’n enorme tegenzin! Heb er ook nachten van wakker gelegen en zit nu een beetje in de ontkenning... Dank je wel voor dit fijne berichtje!