17 Reacties

4 jaar geleden

Hey! Wij zijn met ons dochtertje ook bij de osteopaat geweest voor een knikje in haar nek. Na de eerste behandeling merkte ik al een verschil bij haar! Dat duurde een paar dagen maar er was echt al verschil merkbaar. Vandaag hadden we de laatste behandeling, ben heel blij dat we de stap hebben gezet☺ we hebben een heel ander dochtertje gekregen! Ze is veel rustiger en ze overstrekt bijna niet meer.

4 jaar geleden

Hoi hoi. Ons meisje is gedraaid en gehaald met de verlostang. Daatnaast heeft een voorkeurshouding naar rechts ontwikkeld. We wisselen af van houding bij het geven van de borst/fles en we hebben haar gestimuleerd door haar wiegje/ box tegen een muur te zetten (zodat de voorkeurskant niet interessant is) en haar speelgoedknuffels aan de linkse kant opgesteld dit heeft enorm geholpen tijdens de dag. Daarnaast heeft ze inmiddels 10 beurten bij de osteo/fysiotherapeut gehad en je ziet er gelukkig bijna niks meer van. Dit klinkt veel maar ze werken steeds voorzichtig en met kleine veranderingen want anders is het te vermoeiend en ze werken uiteraard wel aan het hoofdje. Ik ben erg tevreden van het resultaat. Ze kijken je kindje trouwens gelijk verder na bijv of er krampjes of reflux is. Zeker doen mijn kindje heeft er totaal geen last van en geeft zelfs de grootste glimlachjes als hij bezig is.

4 jaar geleden

Wat een goede verhalen van jullie om te horen en fijn dat jullie kindjes zo vooruit zijn gegaan! Ons mannetje is vanaf de geboorte wel wat onrustig en overstrekt zich steeds meer. De afplatting is lichtjes maar nu we op alle dingen gaan letten vallen ons steeds meer dingen op. Zo vind hij het ook nogsteeds vervelend om een shirtje over zijn hoofd heen te krijgen. Heb er niet meteen iets achter gezocht maar inderdaad goed om eens te laten checken! Ben zo benieuwd nu.

4 jaar geleden

Onze osteopaat zei dat baby’s bij een kunstverlossing, zoals een pomp, tang of keizersnede, vaak lichamelijk ‘ongemak’ kunnen overhouden aan de ingreep. Dus ik denk dat het heel goed is dat je een osteopaat bezoekt om te kijken waar hij jouw zoontje mee kan helpen. Onze ervaring is zeer positief. Zoontje overstrekt minder en werd iets rustiger. Het heeft ook zijn reflux geholpen. Hij heeft een spanning bij zijn nekwervels en op zijn middenrif gehad. Ze heeft ons destijds ook veel goede adviezen ed gegeven, dus veel aan gehad! Succes, ik hoop ook op een goede ervaring voor jullie!😊

4 jaar geleden

Onze osteopaat zei dat baby’s bij een kunstverlossing, zoals een pomp, tang ...
Meen je.. Dan zal het idd toch zeker wel met de bevalling te maken hebben. Hopelijk is er snel een plekje! Thanks!

4 jaar geleden

Onze zoon is er met 1 handje/armpje naast z’n hoofdje uit gekomen. Ook nog een ingeleide bevalling, dus veel weeën opwekkers gehad. Hierdoor erg prikkelbaar en heel veel spanning in z’n armen. We zijn eerst 2x naar een osteopaat geweest en daar heeft hij onwijs veel baat bij gehad! Veel meer ontspannen en kon gewoon weer z’n armen langs z’n lichaam doen. Uiteindelijk een 3e x heen geweest voor een lichte voorkeurshouding en ontspannen van de vuistjes en nu is hij helemaal happy! Ik kan het echt iedereen aanraden!!

4 jaar geleden

Reactie op danivdk

Onze zoon is er met 1 handje/armpje naast z’n hoofdje uit gekomen. Ook nog ...
Oke top! Dit klinkt ook best als mijn bevalling! Handje ook langs zijn hoofdje. Niet ingeleid maar wel met de vacuümpomp gehaald. Ook heeft hij inderdaad een erg gespannen lichaamshouding. Vandaag nog niet gebeld door de osteopaat dus probeer het morgen nog even! Bedankt voor je verhaal

4 jaar geleden

Hier ook alleen maar goede ervaringen met osteopaat en baby's/kleine kinderen. Bij onze jongste langsgegaan voor een check een aantal weken na de geboorte, gewoon voor de zekerheid. Tip: zoek een osteopaat die veel met baby's werkt. Succes!

4 jaar geleden

Hier ook goede ervaringen. We zijn er langs gegaan voor een controle na de geboorte. Hij was soms ook wat gespannen, vooral als hij moe was kon hij zich iets overstrekken. Hij nam ook geen speen, wat mogelijk ook met spieren of zenuwen in de nek te maken kon hebben. Zijn nekje was inderdaad wat stijfjes, met name naar links. Het wordt dan heel zachtjes wat losser gemaakt. Onze zoon vond de behandeling heerlijk. Sliep vaak gewoon. Vandaag voor de laatste keer geweest en de osteopaat was heel erg tevreden over zijn beweeglijkheid en de bolling van zijn hoofdje. Sinds een maand pakt onze zoon ook eindelijk een speen:) wij hebben een osteopaat die veel baby's behandeld. Hij was heel erg rustig en zacht met hem dus heel erg relax en fijn consult. Ik weet niet waar je woont, anders kan ik je die van ons zeker aanraden!

4 jaar geleden

Woon in Brabant, omgeving Eindhoven. Heb nu een praktijk benadert waar meerdere osteopaten werken. Zag bij veel hier dichter in de buurt dat de wachttijden uitliepen tot een maand. Hoop dat we bij deze wat sneller terecht kunnen. Sinds een week overstrekt de kleine zich ook steeds meer. Hij neemt ook hele aparte houdingen aan wanneer hij ligt, dit is iets nieuws maar lijkt er steeds meer op dat er wat in de weg zit.

4 jaar geleden

Reactie op X1996xK

Woon in Brabant, omgeving Eindhoven. Heb nu een praktijk benadert waar meer ...
Ik woon toevallig in Geldrop haha. Wij zijn bij Noteboom osteopathie in Valkenswaard geweest. Wij kregen deze toen ook via vrienden doorgestuurd. Wij konden vrij snel terecht. Kijk even op hun site ;) wij zaten bij Alex.

4 jaar geleden

Reactie op Kelly1012

Ik woon toevallig in Geldrop haha. Wij zijn bij Noteboom osteopathie in Val ...
Oke dankjewel! Ik ga kijken! Heel toevallig haha!

4 jaar geleden

Reactie op Kelly1012

Ik woon toevallig in Geldrop haha. Wij zijn bij Noteboom osteopathie in Val ...
Volgende week kan ik terecht. Toevallig ook bij Alex! Heel benieuwd

4 jaar geleden

Reactie op X1996xK

Volgende week kan ik terecht. Toevallig ook bij Alex! Heel benieuwd
Oh fijn! Succes! Hopelijk werkt het!

4 jaar geleden

Nou gisteren geweest! De osteopaat was hartstikke lief en legde ons veel uit. Veel wat we konden doen tegen de afplatting, deden we al. Zijn hoofdje heeft een ronding dus hij vertelde ons dat het met oefeningen weer goed kwam! Dus dat was heel fijn! Hij heeft bij onze kleine wat spanning in zijn nekje gevonden. Dit heeft hij wat losgemaakt. Het viel me op dat ons kleintje gisteravond al wat minder spanning op zijn lichaampje had staan. Dit zag ik aan dat hij zijn duim niet meer zo erg in zijn vuist knijpt. Super positief nieuws dus! Over 2 weken mogen we terug!

4 jaar geleden

Reactie op X1996xK

Nou gisteren geweest! De osteopaat was hartstikke lief en legde ons veel ui ...
Fijn dat het goed is gegaan en dat je al effect zag! Hopelijk gaat het vanaf nu beter. Wij zijn ook 3 keer geweest en waren nu klaar, maar mochten altijd terug komen als we merkte dat hij toch ergens last van had. Ons zoontje vond het losmaken van zijn nekje toen ook best lekker haha. Hij lag helemaal ontspannen op die tafel. En het is inderdaad ook een hele fijne en rustige osteopaat ;)

4 jaar geleden

Reactie op Kelly1012

Fijn dat het goed is gegaan en dat je al effect zag! Hopelijk gaat het vana ...
Jaa benieuwd of het nu steeds meer de rustige, relaxte kant op gaat! Wij wss ook 3 afspraken inderdaad. Fijn zeg!!! Jaa echt rustig en lief he. Het nekje duurde even voordat hij het fijn vond maar uiteindelijk kwam het helemaal goed!