60 Reacties

4 jaar geleden

Mijn partner neemt dit wel op. Die 30% die we missen is ongeveer net zoveel als de benzine om naar het werk toe te rijden🙈. Dit hoeft niet aaneengesloten te zijn. Je kunt er ook voor kiezen om bijvoorbeeld elke donderdag en/of vrijdag vrij te nemen (of een andere dag) maar die mogelijkheid heeft mijn partner niet. Hij neemt 2 weken langer bouwvak en dan ook nog een paar weken ergens in september.

4 jaar geleden

Mijn partner heeft nu aanvullend geboorteverlof voor elke vrijdag. Dit gaan wij doorzetten met ouderschapsverlof tot ons mannetje 1 jaar is (en dus betaald). Daarna gaan wij verder kijken. Ik wilde eventueel gebruik maken van betaald ouderschapsverlof voor onze vakantie in september. Dat zou betekenen 2 weken opnemen en verder niets. Bij ons is dit niet mogelijk (en staat ook in de arbeidsvoorwaarden).

4 jaar geleden

Ik ben hier ook voor aan het kijken maar vind het lastig want ik weet nooit waar ik moet zijn enzo op het internet

4 jaar geleden

Mijn vriend neemt dit ook op! Vanaf morgen neemt hij om de week een vrijdag vrij. Scheelt enorm in kosten voor de opvang en hij heeft een dag me time met onze dochter ❤

4 jaar geleden

Ik volg even want ik wil hier ook zeker gebruik van gaan maken omdat het super aantrekkelijk is en ik het zonde zou vinden dit te laten liggen. Wat bedoel je met terugwerkende kracht?

4 jaar geleden

Reactie op Bb2122

Ik volg even want ik wil hier ook zeker gebruik van gaan maken omdat het su ...
Misschien gebruik ik de term niet helemaal goed maar met terugwerkende kracht bedoel ik dat je ondanks dat de wet pas in augustus ingaat je er ook gebruik van kunt maken als je kind eerder in 2022 geboren is.

4 jaar geleden

Reactie op Lovecoby

Mijn partner neemt dit wel op. Die 30% die we missen is ongeveer net zoveel ...
Ja precies, wij willen ook 1 dag per week, misschien 2. Fijn dat je man wel extra dagen op kan nemen ook.

4 jaar geleden

Wij gaan hier ook gebruik van maken. :) Neem 2 dagen in de week op tot aan de vakantie en dan half augustus nemen we beide een maand volledig op om lekker nog een maand vakantie te hebben met z’n drieën :)

4 jaar geleden

Mijn man en ik gaan hier ook zeker gebruik van maken. Zowel ik als mijn man nemen 1 dag in de week extra verlof op. Dit zouden we overigens ook doen zonder deze nieuwe regeling. Wat ik mij nou nog afvraag en waar ik niet uit kom: ik neem vanaf april t/m juli ook ouderschapsverlof op. Krijg ik deze verlofdagen ook "terugbetaald" (met terugwerkende kracht?) op een later moment, of krijg ik pas de verlofdagen uitbetaald die ik opneem vanaf 2 augustus?

4 jaar geleden

Vanuit de nieuwe regeling krijg je de verlofdagen uitbetaald die je na 2 augustus opneemt. Dus niet met terugwerkende kracht.

4 jaar geleden

Reactie op Lovecoby

Vanuit de nieuwe regeling krijg je de verlofdagen uitbetaald die je na 2 au ...
Jammer 😁 Dan ga ik in ieder geval kijken waar ik nog extra dagen op kan en wil nemen in de periode van augustus tot de geboortedag van mijn zoon. Zonde om er niet zo goed mogelijk gebruik van te maken!

4 jaar geleden

Hoe zit t als je kindje net voor 2022 geboren is? Eind december 2021 in mijn geval..

4 jaar geleden

Reactie op Coolmom

Hoe zit t als je kindje net voor 2022 geboren is? Eind december 2021 in mij ...
Het geldt voor het eerste levensjaar van je kindje. Dus alle dagen die je na augustus opneemt tot aan de eerste verjaardag. Met een Max op 9 weken

4 jaar geleden

Reactie op Pastoe

Jammer 😁 Dan ga ik in ieder geval kijken waar ik nog extra dagen op kan ...
Kan je niet vanaf april t/m juli vakantiedagen inzetten ipv ouderschapsverlof? Kan je na augustus nog ouderschapsverlof opnemen als vakantiedagen!

4 jaar geleden

Kan je niet vanaf april t/m juli vakantiedagen inzetten ipv ouderschapsverl ...
Ja dat kan ook! Maar omdat ik recht heb op zoveel verlofdagen kies ik liever voor het ouderschapsverlof. Vakantiedagen zijn schaarser 😄

4 jaar geleden

Ik weet nou niet of ik hier recht op heb. Ik ga voor 76 weken elke week 8 uur ouderschapsverlof opnemen. In principe onbetaald verlof. Nu hebben ze een 25 % regeling voor het eerste jaar wat inhoudt dat ik dan 2 uur per week vergoed zou krijgen, mits ik na mijn verlof niet in contracturen terug ga de eerste 6 maanden. Nu weet ik dus niet of ik deze nieuwe 70 % regeling daarvoor in de plaats kan opnemen, dat ik dus meer betaald krijg. Ik zal mijn werk eens mailen morgen.

4 jaar geleden

Ik maak hier ook gebruik van in het eerste jaar van onze zoon. Ik neem bewust al mijn ouderschapsverlof in 1x achter elkaar op.

4 jaar geleden

Oh wat goed dit! Ik volg even

4 jaar geleden

Ik weet nou niet of ik hier recht op heb. Ik ga voor 76 weken elke week 8 u ...
Het is bij wet bepaald en geldt voor iedere werknemer

4 jaar geleden

Kun je in de maanden juni en juli ook al betaald ouderschapsverlof opnemen? Begrijp ik het verkeerd of is het betaald ouderschapsverlof nu 50% vergoed en per augustus 2022 wordt het verhoogd naar 70% vergoed?