26 Reacties

4 jaar geleden

Ik zit min of meer in dezelfde situatie. Hier start ze over 2 weken (ook in Vlaanderen). Flesje lukt intussen wel terug dus zeker blijven oefenen! Slapen is hier ook een drama dus daar ben ik ook erg bezorgd over 😔 ze zal 4.5 dagen moeten gaan, zie er ook enorm tegenop... ze is ook vrij temperamentvol, dus ik ben ook bang dat ze geen tijd zullen hebben voor haar, idd ook 9 kindjes per leidster. Geen tips dus maar ik begrijp je volledig...

4 jaar geleden

Ook geen tips hier helaas, maar zeker wel herkenning. Mijn zoontje is 4,5 maand en wil hem met 6 maanden op een KDV zetten. Hij weigert de speen vanaf dag 1 (vind ik niet erg) en de fles sinds twee weken (vind het vreselijk) Succes!! 🙏

4 jaar geleden

Reactie op Bm156

Ik zit min of meer in dezelfde situatie. Hier start ze over 2 weken (ook in ...
Hoe heb je je kindje weer aan de fles gekregen????? Wat was jouw techniek met het oefenen. Ik merk dat ik een beetje aan mezelf begin te twijfelen of ik het wel goed doe en niet iets anders aanleer waardoor hij bijvoorbeeld geen bv meer zou willen...

4 jaar geleden

Reactie op Bm156

Ik zit min of meer in dezelfde situatie. Hier start ze over 2 weken (ook in ...
9 kindjes op 1 leidster 😱

4 jaar geleden

Reactie op Quesi

Hoe heb je je kindje weer aan de fles gekregen????? Wat was jouw techniek ...
Flesjes en speentjes van lansinoh, zeer laagdrempelig aanbieden, met vers afgekolfde melk op een moment dat je kindje goed gezind is (niet moe en niet te hongerig) en spelenderwijs kleine beetjes melk geven (20-30 ml om te beginnen), hier hielp het om het al rondwandelen aan te bieden of af leiden met rammelaar. Het heeft hier 6 weken geduurd... echt zeer vermoeiend. Zeker niet forceren, als je kindje begint te huilen eerst weer troosten en dan probeerde ik max nog 2 keer aan te bieden. Heel veel succes!!

4 jaar geleden

Reactie op X1996xK

9 kindjes op 1 leidster 😱
Jep Vlaamse regeling is schandalig... maar alles zit zo stampvol dat je geen keuze hebt helaas... niet werken is ook geen optie financieel gesproken 😔

4 jaar geleden

Ahhw wat vervelend, ik kan me voorstellen dat je je druk maakt. Ik herken het niet van mijn dochtertje, maar wat ik wel gelezen heb is dat het rond 4 maanden sowieso een 'rommeltje kan zijn met voeden. Dit ivm sprongen, slaapregressie, én ze gaan meer en meer meemaken van de omgeving waar ze zich niet van af kunnen sluiten. Daarnaast hebben ze sinds een paar weken de ontwikkeling doorgemaakt dat ze actief moeten zuigen ipv de aangeboren zuigreflex, daar zou het ook wel eens mee te maken kunnen hebben. Dan zou ik blijven aanbieden en oefenen, komt vanzelf weer terug naar het oude hopelijk. Heb je ook geprobeerd dat iemand anders voed, als je er echt niet bent? Denk aan een oma/opa? Rustige ruimte opzoeken om te voeden kan misschien ook helpen, dus geen extra prikkels zoals strelen praten en tv.

4 jaar geleden

Reactie op Bm156

Flesjes en speentjes van lansinoh, zeer laagdrempelig aanbieden, met vers a ...
Ohja en speentje in je bh dragen zodat het naar jou ruikt, en zelf niet gefrustreerd geraken 😅

4 jaar geleden

Reactie op Bm156

Jep Vlaamse regeling is schandalig... maar alles zit zo stampvol dat je gee ...
Oh jeetje wat pittig. Vind het hier soms al veel maar dat valt in vergelijking reuze mee dan.. pff! Ook op de baby's 1 leidster met 9? Gaat er nog een wenochtend aan vooraf? Ik werk zelf op een kdv en wij investeren echt in de nieuw baby's. Dit zodat ze snel op hun gemak zijn. Misschien stelt je dat een beetje gerust..

4 jaar geleden

Wij hebben een ''lastig" mannetje, maar in de crèche zijn ze echt heel zorgzaam en lief voor hem. Hij kan niks van crèmes verdragen, heeft KMA, allergisch voor alles en nog wat, kon niet zelfstandig in slaap vallen overdag, ... Ik hield mijn hart vast op hem 3 weken geleden te laten gaan wennen in de crèche en had ook schrik dat hij het kindje ging zijn waar iedereen een hekel aan heeft. Maar mijn bezorgdheid was onterecht en ze zijn net heel zorgzaam en lief voor hem. Hij doet het daar trouwens ook veel beter dan thuis 😅 .. Ze doen hun job met hart en ziel en maken echt wel tijd voor jouw kindje. Hier in de crèche zijn nooit 8 kindjes per begeleider. Er zijn er altijd wel die ziek zijn of vakantie hebben waardoor ze nooit volledig zijn :)

4 jaar geleden

Reactie op X1996xK

Oh jeetje wat pittig. Vind het hier soms al veel maar dat valt in vergelijk ...
Ja helaas ook bij de babies 1 op 9. Ik heb 8 halve dagen gepland als wenmomentjes 😊 hopelijk verlopen die goed.

4 jaar geleden

Reactie op Nouckk

Wij hebben een ''lastig" mannetje, maar in de crèche zijn ze echt heel zorg ...
Oh dat is fijn om te lezen! Wat goed dat je kleintje het daar goed stelt. Ik hoop dat het hier ook zo zal verlopen. Pittige dame hier haha 🙈 maar ze zal niet de eerste zijn voor die mensen denk ik dan.

4 jaar geleden

Heel fijn om alle reacties te lezen. Het stelt me al meer gerust ;) En ik heb al meteen een fles van lansinoh besteld. Kan mijn man morgen oefenen. De tip van het speentje in de bh kende ik ook nog niet.

4 jaar geleden

Reactie op Bm156

Oh dat is fijn om te lezen! Wat goed dat je kleintje het daar goed stelt. I ...
Zeker weten! Kan in het begin wat aanpassen zijn en een weg zoeken, maar komt zeker in orde :-)! Onze temperamentjes komen er wel 💪🏻😂

4 jaar geleden

Reactie op Bm156

Ja helaas ook bij de babies 1 op 9. Ik heb 8 halve dagen gepland als wenmom ...
Ah dat is wel veel inderdaad. Dacht even dat ik het verkeerd las 😅. Wel fijn dat er wenmomentjes komen! Dan kun je het voor jezelf opbouwen inderdaad. Ze gaan vast super lief zijn voor je kleintje daar 🥰

4 jaar geleden

Reactie op MinaMuis

Heel fijn om alle reacties te lezen. Het stelt me al meer gerust ;) En ik ...
Ik hoop dat het helpt! 🤞🤞

4 jaar geleden

Als je geen vertrouwen hebt in de gekozen opvang dan gaan de tips en adviezen van hier je niet helpen

4 jaar geleden

Reactie op JusTaTwo

Als je geen vertrouwen hebt in de gekozen opvang dan gaan de tips en adviez ...
Dat heb ik wel. We hebben deze opvang echt bewust gekozen tijdens de zwangerschap en niet de eerste beste plek die vrij was. Dit gevoel ga ik bij elke opvang hebben, zeker met dat aantal kindjes. Ookal weet ik dat die niet alle 9 tegelijk aanwezig zijn. Het liefst van al blijft ze lekker bij mij maar dit is jammer genoeg niet mogelijk.

4 jaar geleden

Reactie op MinaMuis

Dat heb ik wel. We hebben deze opvang echt bewust gekozen tijdens de zwange ...
Het komt echt helemaal goed! Het heeft gewoon wat tijd nodig .. zowel voor jou als jouw kleintje en dat is heel normaal. Je mag dat ook gerust tegen de begeleidsters zeggen, die hebben er alle begrip voor hoor :) !!

4 jaar geleden

Reactie op Bm156

Flesjes en speentjes van lansinoh, zeer laagdrempelig aanbieden, met vers a ...
Super bedankt voor de tips! Ook slim, de speen tussen de borsten bewaren. Die kende ik nog niet!