46 Reacties

8 maanden geleden

Dag, Wat vervelend dat je je zo onzeker voelt, is dat iets wat je kan terugkoppelen aan hen? Hoe oud, lang en hoeveel weegt je dochter? Onze dochter is ook vanaf baby af aan te zwaar. Of ze valt buiten de groeicurve of op lijn +2 Onze consultatiebureau doet eigenlijk niet heel erg moeilijk, geeft aan dat het belangrijk is dat ze haar eigen lijn blijft volgen. Wel hebben wij een kinder diëtiste mee laten kijken naar haar voeding en die vond juist dat we een erg gezond voedingspatroon aanbieden, kregen wel advies om half stuk fruit minder te geven ivm suiker. Wijzelf geven geen broodbeleg als jam, stroop of iets wat zoet is vanwege de suikers en zijn pas afgelopen half jaar flexibeler geworden dat ze af en toe ook een koekje mee mag eten als we ergens koffie gaan drinken of als we een uitje hebben dat ze dan een appelsap mag. Voor de rest is het altijd water of thee. Ik heb mij hier altijd erge zorgen over gemaakt en nu merk ik echt wel aan onze dochter dat het langzaam maar zeker wat meer in verhouding komt maar 't blijft gewoon een zware dame. Gelukkig kan ik het nu wat meer loslaten. Misschien een idee om kinder diëtiste hiervoor te vragen om mee te kijken? Wordt namelijk vergoed.

8 maanden geleden

M’n dochter is nu 2 jaar 3 maanden weegt 17,8 kilo en is 88 cm. Ze zat ver boven de lijn . Ze eet eigenlijk alles wat wij ook eten omdat ze niks anders meer wilt kwa potjes etc. Snoep Enzo krijgt ze niet soms weekend een paar chipjes maar daar blijft het bij. Ik kan niet andere dingen voor haar gaan maken als voor mij want ik woon nog thuis dus me moeder kookt door iedereen

8 maanden geleden

Bij ons eet ze ook mee met de pot. Wellicht valt er bij de snackmomenten bij jullie nog wat winst uit te halen? In plaats van chips bijv. een maiswafel? Of een lekker bordje met komkommer, tomaat, augurkjes? Slimpie limonade? Wij hebben een hele goede eter en voorheen was altijd het advies dat ze mag avond eten zoveel ze wilt, en vroeg onze dochter vaak naar meer. Diëtiste gaf aan dat het lijkt of onze dochter niet goed het seintje ontvangt wanneer ze vol is. Nu scheppen we haar bordje op en wat op het bordje is mag ze eten, wij weten dan dat ze genoeg binnen heeft gehad. Dit werkt eigenlijk heel goed. Ze was zich vaak aan het overeten. Succes met je dochter!

8 maanden geleden

Reactie op xliselx

Bij ons eet ze ook mee met de pot. Wellicht valt er bij de snackmomenten bi ...
Slimpie limonade krijgt nu ook alleen heb in gelezen dat die niet goed is?? Tussendoortje krijgt ze of fruit of inderdaad rijstewafel. Groente als snack is ze niet dol op proberen ze op de opvang ook maar ga het inderdaad wel proberen. En als avond eten gaat dat prima ik schep op wat ze nodig heeft en dat eet ze ook op

8 maanden geleden

Mijn zoontje is grote eter, met onderwicht. Mijn zoontje vind altijd leuk om veel groentje te eten als snack. Mischien een idee om het broodbeleg te wissel naar hartige beleg plaats van zoetige beleg

8 maanden geleden

Reactie op Littleduck

Mijn zoontje is grote eter, met onderwicht. Mijn zoontje vind altijd leuk o ...
Welk hartigbeleg adviseer je me ?

8 maanden geleden

Reactie op Momoflina

Welk hartigbeleg adviseer je me ?
Kip en kalkoen gaat hier goed in

8 maanden geleden

Reactie op Littleduck

Kip en kalkoen gaat hier goed in
En dat is dan gewoon kipfilet toch of kalkoen filet? Ja ik eet het nooit dus weet niet echt wat ik moet halen. Ham weet ik wel dat ze dat ook mogen toch?

8 maanden geleden

Reactie op Momoflina

En dat is dan gewoon kipfilet toch of kalkoen filet? Ja ik eet het nooit du ...
Ja beter alternatief dan ham is casselerib

8 maanden geleden

Deze

8 maanden geleden

Reactie op Momoflina

En dat is dan gewoon kipfilet toch of kalkoen filet? Ja ik eet het nooit du ...
Deze

8 maanden geleden

Reactie op Littleduck

Deze
Of deze

8 maanden geleden

Toppie! Ga ik dat morgen even kopen voor der ben benieuwd of ze dan ook nog der brood eet ipv alleen de “worst”

8 maanden geleden

Ik ben bij zoon wel altijd streng op dat eerste 2 hartige eet en mag sinds deze 1 zoetige

8 maanden geleden

Er is een hele handige app van jet voedingscentrum “KiesIkGezond” je kan dan zelf producten kiezen en de voedingswaarde vergelijken. Zo kan je of zelf een gezonde keuze maken of je kan de app vragen om een gezondere keuze te laten zien.

8 maanden geleden

Of ga een weekje bijhouden wat ze allemaal eet en ga daar mee naar een dieetist, die kan jou dan wat tips geven. Zit volgens mij vaak je zorgverzekering inbegrepen.

8 maanden geleden

Reactie op jipjvw

Of ga een weekje bijhouden wat ze allemaal eet en ga daar mee naar een diee ...
Ik heb de app gedownload en een dieetist ga ik zeker aanvragen

8 maanden geleden

Reactie op Momoflina

Ik heb de app gedownload en een dieetist ga ik zeker aanvragen
En een dieetist hoeft natuurlijk niet met een streng dieet voor je dochter op te stellen, maar die kan jou wel meer leren over wat gezond eten is want dat is tegenwoordig best wel moeilijk om als consument te kiezen. Supermarkten en fabricanten proberen je met allerlei slimme labels en nutriscores te misleiden maar je moet echt etiketten goed lezen!

8 maanden geleden

Hoiii ik ben heel benieuwd wat ze op een dag eet. Echt haar hele dag schema zeg maar

8 maanden geleden

Reactie op lindamiya

Hoiii ik ben heel benieuwd wat ze op een dag eet. Echt haar hele dag schema ...
Ochtend - boterham en drinken Tussendoor een fruitknijpje soms fruit ligt eraan of het in huis is Middag een boterham met melk Dan slapen meestal 1-3 Dan krijgt ze of een klein koekje , fruit of iets van rijstwafeltje Avond gewoon avond eten , weekend eet ze heel soms paar patatjes mee en een halve frikandel En ‘s avonds flesje melk voordat ze gaat slapen