46 Reacties
8 maanden geleden
Reactie op Momoflina
Ochtend - boterham en drinken
Tussendoor een fruitknijpje soms fruit ligt ...
Hier is toch helemaal niets mis mee? Hartstikke gezond. Ik weet niet of je dat al doet, maar misschien iets meer op broodbeleg letten. En het water drinken proberen te stimuleren.
8 maanden geleden
Reactie op Momoflina
Ja inderdaad , daar wil ik ook meer op letten, ik ga kipfilet halen etc wat ...
Probeer als tussendoortje ook gedroogde cranberries..of dadels..zijn van nature zoet..en kei en kei gezond! Maak eigen yoghurt ijsjes..melk alleen voor het slapen uit een bekertje geven..en verder proberen 1x per dag diksap..en geen pakje appelsap..diksap kun je steeds meer aanlengen met water..
8 maanden geleden
Vraag mij af of alleen het brood beleg verschil maakt. Is je kindje ook goed actief? Veel rondrennen/spelen etc etc.
Ranja met weinig/geensuiker en goed aangelengd met water. Zou zelf meer fruit geven en ook tussen de middag naast een boterham ook iets van een eitje en komkommer/tomaat/paprika. Zo vullen ze hun buikje ook met groente en niet alleen brood.
Veel ouders geven hun kleintjes heel veel brood en ranja. Geen verwijt want dat is ook wat ze graag eten natuurlijk…
Je zegt, ze wil alleen eten wat wij ook eten? Bedoel je dan alleen avond eten of ook over de dag? Het schema wat je hebt noemt kan niet zorgen voor een kindje met overgewicht lijkt mij.
8 maanden geleden
Reactie op Momoflina
Pizza lust ze niet zo , maar wilt Indd geen potjes meer eten en eet eigenli ...
Dat is toch hoe het hoort? Als jullie een goed en gezond eetpatroon hebben..dan hoeft dit voor echt niet anders..
Wij hebben toevallig ook friet op! Daarna zag mijn dochtertje dat ik sate saus met mijn frietjes had..en eiste mijn kommetje saus..
Prima! Was toch al klaar.. en zowel zat er niet is..en zo vaak eten we geen friet..
Sinds ze 2 jaar is..heeft ze door dat saus ook wel lekker is! Van ons kreeg ze het nooit..ze zag het..maar vroeg er niet om..tot een hele lieve zus van mij..haar introduceerde tot de wereld van de sauzen..
Maar ze likt t alleen van de friet af.. haha.
Maar nogmaals..9 van de 10x krijgt ze het niet..
8 maanden geleden
Reactie op MumOfTwo
Dat is toch hoe het hoort? Als jullie een goed en gezond eetpatroon hebben. ...
Precies! En dat doe ik dus ook , ik eet ook saus bij bijv me stukje vlees of bij me geb aardappels maar dan vraagt ze er niet om of ze krijgt een heel klein beetje nou kan geen kwaad vind ik. Maar blijf erbij ze loopt pas een half jaar dus ze zal het er echt nog wel aflopen
8 maanden geleden
Reactie op Momoflina
Precies! En dat doe ik dus ook , ik eet ook saus bij bijv me stukje vlees o ...
Och ze loopt pas een halfjaartje? Johhhh! Ze rent denk ik dus net pas? Of nog niet eens ..maar dan onstabiel..als ik terugkijk naar mijn dochter..die liep met 1jr en 3mnd..en rennen deed ze pas tegen de 2jaar echt goed..zonder iedere 2sec te struikelen over haar eigen voeten..jouw dochter zal hier dus ook net of nog net niet in zitten..
Ik zou me niet al te druk malen.. je doet t al goed. Geef aub alleen geen slimpie..of etenswaren met neppe suikers..Zero..dat is nog ongezonder. En af en toe wat lekkers geven.(koekje..chips..chocolade blokje). want anders gaat ze helemaal wild worden als je op bezoek bent..of als ze later een verjaardagsfeestje heeft..(ervaring)..
8 maanden geleden
Reactie op MumOfTwo
Och ze loopt pas een halfjaartje? Johhhh! Ze rent denk ik dus net pas? Of n ...
Geen slimpie ?? Ik zeg je eerlijk , mijn dochter krijgt alles 🙈🙈 van patat tot aan naturel chips tot aan pannenkoeken echt alles. Alleen pizza vind ze niet zo. Maar wel met maten! Ze eet niet veel hoor ene keer in t weekend een croissantje nou wat erg zeg 😂. Maar wat adviseer je me dan ipv slimpie? Whaa net 3 flessen gekocht 😂😂
8 maanden geleden
Het beste is gewoon water of thee.. maar als ze geen water lust.. dan beter diksap .. en hier steeds minder diksap en meer water aan toevoegen..
Hier eet mijn dochter ook echt alles hoor.. tot 2 jaar mocht ze niets zoets.. wel gewoon jam bijv.. maar geen chocopasta..ook alleen vruchtenijsjes.. en smakeloze babykoekjes..
Nu is haar toetje dubbelvla..of yoghurt of een blokje chocolade..
Maar ook vaak gewoon rauwkost.. die ze naast haar avondeten krijgt..
Ze is heeft nooit veel gegeten.
Ben blij als ze 1 boterham eet met het ontbijt.. en 2 met de lunch..
Ze lust geen melk.. koud uit een glas.. alleen warm uit een fles..
Croissantje eet ze alleen het krokante vanaf..haha.
Ze lust geen ei..of pap..of pannenkoeken..of poffertjes..
Maar geef r een reep chocolade
..frietjes of pizza (alleen de champignons eigen met van de Aldi)..dan ben je haar grootste vriendin!! Vooral als je met een magnum aan komt..waar ze alleen de chocolade vanaf eet..als een prof ..