52 Reacties

2 jaar geleden

Me dochter at t al eigenlijk vanaf dat ze mee kon eten hahaha , ze vind heerlijk. Maar moet zeggen ze krijgt meestal maar 1 of 2 patatjes naast haar groente hoor. Ik eet dan patat en zij een potje

2 jaar geleden

Hoi! Ik begrijp dat je het niet wilt geven hoor, zelf doen wij dat ook niet als volledige maaltijd, maar onze zoon heeft het rond zijn eerste verjaardag voor het eerst gegeten. Gewoon een hapje van ons eigenlijk 😋 Maar vind het ook niet oké dat je schoonmoeder dat wilt bepalen 🙈 Is toch jullie zoon haha

2 jaar geleden

Volgens mij heeft hij vanaf een maand of 10 bij ons wel eens een ongezouten frietje meegegeten. Hij at gewoon z’n eigen eten en kreeg dan 1 frietje, nu met bijna 14 maanden krijgt ie misschien 4 frietjes naast z’n eigen eten. Dat is dan vooral omdat als hij ons wat anders ziet hij dat ook graag wilt. Maar hij krijgt er geen snack bij 🤣

2 jaar geleden

Ons zoontje is 1 jaar. Als wij een frietje eten krijgt hij nadat hij zijn eten op heeft altijd een paar frietjes en een stukje frikandel.

2 jaar geleden

Reactie op Angelique1508

Ons zoontje is 1 jaar. Als wij een frietje eten krijgt hij nadat hij zijn e ...
Hier hetzelfde indd. Als wij het eten, dan eet ze wat mee als ze zelf heeft gegeten.

2 jaar geleden

Reactie op XRX

Hoi! Ik begrijp dat je het niet wilt geven hoor, zelf doen wij dat ook niet ...
Mijn schoonmoeder is het type die vind dat ze voor iedereen wel even alles kan bepalen. Daarom heeft mijn schoonzus haar hele bruiloft gepland en toen verteld dat ze ging trouwen 🤣. Ze doet ons altijd prima helpen herinneren waarom we de eerste paar weken weer lekker ver weg moeten blijven daar vandaan 🙈 In ieder geval fijn dat we niet de enigste zijn die zo denken. We zijn wat bang omdat hij alles lekker vind. Dat als we dit geven hij hetzelfde wil. En gewoon geen ander eten meer wil dan omdat dat lekkerder is. Dit hadden we laatst dus ook met pittige wraps waarvan we echt dachten dit eet hij nooit we laten hem gewoon proeven en dan kijkt hij heel gelukkig naar zijn eigen bord daarna. Uiteindelijk had hij een pittige wrap en ik wortels met gehakt. Dikke tegenvaller voor mij 🤣🙈 We eten hooguit 1x per 3 weken patat. Maar vind het nog wel lastig van laten we hem wel of niet proeven. En als we dat doen. Zo ie zo thuis en niet bij of met haar.

2 jaar geleden

LoederMoeder hier🙋🏼‍♀️😂 Met 11 maanden heeft ons zoontje al wat kleine hapjes van snacks op (naast zijn eigen eten) Ik denk rond 12,5/13 maanden zijn eerste 'frituur maaltijd'🙈 Hij vond de frietjes lekkerder dan de frikadel😂😂

2 jaar geleden

Voor zijn 1e verjaardag brachten we een bezoekje aan de Mac Donalds. 1e Happy Meal 🤭.

2 jaar geleden

Reactie op X1996xK

Voor zijn 1e verjaardag brachten we een bezoekje aan de Mac Donalds. 1e Hap ...
Hier precies hetzelfde, net een jaar was die en na een dagje Efteling een stop bij de grote gele M en zijn eerste happy meal gehad. Daarvoor af en toe is een frietje of stukje frikandel maar zelden. Maar goed ieder heeft daar ze eigen gedachte en opvoeding bij en dat moet gewoon geaccepteerd worden door de mensen eromheen of je daar nou mee eens bent of niet

2 jaar geleden

Wij geven ons kindje dat soort eten helemaal niet. Hooguit een heel klein stukje om de smaak te proeven. Zolang we ongezond eten en drinken kunnen uitstellen doen we dat. Zal ze in d'r latere leven nog genoeg van krijgen denk ik 😉

2 jaar geleden

Onze zoon zat met 9 of 10 maanden de patatjes van ons bord af te pikken, tot onze grote verbazing. Hij vindt ze heerlijk om op te kauwen haha! Maar hij krijgt bij ons ook echt geen bord met patat zoals wij dat eten nee. Ik kook ook altijd voor en vries ik in.. juist voor de dagen dat wij dat soort dingen eten, dan eet hij ander eten en mag hij een paar patatjes om twee kauwen. Het blijft dan ook vaak bij 2 patatjes tot hij er klaar mee is, een derde krijg ik vaak afgekloven terug op mijn bord. Frikadellen daarintegen, tsja, mama heeft een enorme Frikadellen verslaving en dat vindt meneer ook helemaal niet erg. Hij krijgt van mij ook altijd een stukje en is gek op alle soorten Worst. Ik haal wel het velletje eraf en ik eet uit de airfryer. Limonade geef ik niet, ik geef fruitwater als variatie (knijp een beetje knijpfruit in water, even schudden en de rest opeten) Maar het maakt toch niet uit wat een ander daarvan vindt.. het is jullie kind en jullie bepalen wat hij binnen krijgt. Persoonlijk zou ik de confrontatie wel aangaan, maarja ik ben ook niet altijd zo'n aardig persoon🤪

2 jaar geleden

Reactie op MasKev17

LoederMoeder hier🙋🏼‍♀️😂 Met 11 maanden heeft ons zoontje al wat kleine ...
🤣🤣🤣 iedereen zegt die frikandelen vinden ze geweldig. Zal je net zien. En geen loedermoeder toch. Iedereen doet het net weer anders.

2 jaar geleden

Reactie op Miloutje

🤣🤣🤣 iedereen zegt die frikandelen vinden ze geweldig. Zal je net zien. ...
Jaa, hier wilde pakte hij echt de frietjes van wat er op z'n bord lag🤭 In dit topic voel ik mij dan wel LoederMoeder 😂😂 Maar goed, hij heeft pas 2x een friet maaltijd gehad.

2 jaar geleden

Als wij patat eten, krijgt de jongste ook patatjes (airfryer en zonder zout) en een klein stukje frikandel 🤭 Wij eten overigens echt 1x in de maand ofzo patat, dus het komt bijna niet voor. Overigens vind ik wel dat JULLIE beslissen wat jullie kind wel of niet eet. Het is JULLIE kind en als je schoonmoedet wil bepalen wat er met een kind gebeurd, moet ze zelf aan nog een kindje beginnen 🤣💪

2 jaar geleden

Hier heeft mijn zoontje van 13,5 maand het net gehad 🙈 Moet wel zeggen dat hij het niet als een "hele" maaltijd krijgt maar meer om lekker nog wat te peuzelen... Een aantal frietjes en een stukje frikandel... Hij vind het heerlijk...

2 jaar geleden

Buiten de deur krijgt onze 14 maander sinds een maand of 10 wel eens een patatje in een restaurant. Maar hij is er tot nu toe niet dol op en eet liever wat groente of iets anders van ons bord dan de frietjes. Als wij het thuis eten doen we dat pas als hij naar bed is, dus thuis heeft hij nog geen patat of snacks gehad.

2 jaar geleden

Ja onze dochter van bijna 13 maanden heeft ook al patatjes op uit de airfryer. Ik geef trouwens wel eerst haar eigen eten en de patatjes zijn dan extra.

2 jaar geleden

Wat grappig om zulke gemengde reacties te zien! Wij geven ons kindje niks "ongezonds", daarmee bedoel ik vette hap (frikadel, kroket etc.), geen drankjes met suiker en het liefst ook geen koekjes (1x p.w.). Ik hoor van vriendinnen vaak: ach stel je niet aan en "gun" dat kind ook iets lekkers. Maar als hij het niet kent, dan mist hij het toch ook niet? Ik ga dan aan mijzelf twijfelen of ik echt zo'n zeurmoeder ben geworden (en waarvan ik heb gezworen het noooit te worden ha-ha!). Ik ben bang voor teveel suiker, vet, zout en zoals iemand anders hier al zei: hij kan het zijn hele leven nog eten. Wat zijn jullie redenen om het wél te geven (dit is een vraag zonder oordeel)? Oprecht nieuwsgierigheid!

2 jaar geleden

Reactie op HoneyTouch

Wat grappig om zulke gemengde reacties te zien! Wij geven ons kindje niks ...
Dat zeggen wij dus ook. Het is niet dat we bang zijn voor te veel suiker en alles. Maar als hij nu geniet van een havermout reep zelf gebakken en een rozijntje dan vind ik een spekje en een fruitreep van de supermarkt gewoon niet nodig eigenlijk.

2 jaar geleden

Allang 🤭 ze was denk ik 10 maanden toen ze haar eerste patat kreeg als het niet eerder was. En ze eet nu ookal maanden mee met onze patat dag. Patat en een frikandel krijgt ze dan. Ranja krijgt ze ook sinds het moment dat ze is gaan drinken. Word afgewisseld met water net waar ze zin in heeft.