4 Reacties
8 maanden geleden
Hoi.
Ik zit in de mei groep 2022, maar toevallig kwam ik je bericht tegen. Ik heb namelijk ook PCOS.
Via clomid ben ik zwanger geraakt van mijn eerste dochter. Ik werd namelijk maar 1x per 6 maanden ongesteld.
Na mijn zwangerschap werd ik wel ongesteld, maar dit was zo onregelmatig dat ik er eigenlijk niets van op aan kon. 4 weken, dan weer na 6 weken, dan weer 5 weken etc.
Ik had al wel gelezen dat je lichaan een soort reset kan krijgen na een zwangerschap.
Na 5 maanden werd ik niet meer ongesteld. Ik zocht hier echter niets achter, want had dit al wel eens vaker gehad. Tot op een gegeven moment dat mijn man en ik het beiden opviel dat ik erg dik aan het worden was en bleek ik zwanger te zijn, ruim 22 weken zat ik al aan😅.
Ik had het echt totaal niet verwacht, maar je kunt zeker zonder medische hulp zwanger worden. Vaak hoor je als je het niet verwacht het dan ineens gebeurd.
Heel veel succes😘
8 maanden geleden
Ik denk dat je er vanuit mag gaan dat jullie kansen best groot zijn als je maandelijks een positieve ovulatietest hebt. Je hoort vaker dat vrouwen die voor hun eerste zwangerschap pcos hadden na een zwangerschap wel weer een cyclus krijgen. Zolang jij die eisprong hebt iedere maand kun jij iedere maand zwanger worden 😊.
8 maanden geleden
Hoi!
Ik heb ook (of had?) PCOS. Van mijn zoontje uiteindelijk na 2.5 jaar zwanger geraakt door IUI met medicatie. Ik had zelf voordat we het traject in gingen helemaal geen cyclus. Na mijn bevalling kwam deze heel regelmatig terug! Toch twijfelde ik ook of ik wel natuurlijk zwanger zou kunnen worden. Toen we besloten voor een 2e te willen gaan heb ik daarom weer aangeklopt bij de kliniek. Daar weer testjes gedaan, de conclusie was echter dat er geen sprake meer was van infertiliteit. Toen we eenmaal echt gingen proberen, was ik binnen 3 maanden zwanger. Wij verwachten ons dochtertje in augustus!! Conclusie, als je gewoon een regelmatige cyclus hebt en je kan je eisprong meten.. ga ik er vanuit dat het bij jou ook gewoon goed zit!
6 maanden geleden
Mijn zoontjes zijn van Jan 22 en feb 24 en toevallig kwam ik je bericht tegen. Ik heb/had namelijk ook PCOS.
Via clomid ben na 4 jaar proberen, dokteren en juiste middelen vinden zwanger geraakt van mijn eerste dochter. Ik werd namelijk maar 1x per 6 maanden ongesteld.
Na mijn zwangerschap werd ik eerst helemaal niet ongesteld met borstvoeding. Na ongeveer 6 mnd wel en elke keer netjes op “schema”
Met in ons hoofd dat het weer 4 jaar kon duren in mei vorig jaar alle “protectie” de deur uit gedaan. En we zien wel hoe t gaat.. je raadt t niet, maar gelijk de eerst “ronde” zwanger geworden van ons jongste zoontje.. .