12 Reacties
4 maanden geleden
Hoi!
Onze zoon is 2 weken geopereerd.
Wij hebben thuis verder niet echt voorbereid, maar in het ziekenhuis kregen we begeleiding/voorbereiding van een soort maatschappelijk werker die uitgebreid alles ging uitleggen aan ons en de kleine door middel van een boekje met plaatjes.
Ook had ze een kapje mee die we spelenderwijs even bij hem op z'n neus konden zetten.
Uiteindelijk is het belangrijk dat je als ouders zijnde zelf zo rustig mogelijk blijft, zodra je kleintje een kapje op krijgt en onder narcose gaat.
Vooral blijven praten tegen je kindje, zodat ze je op dat moment kan horen.
In ieder geval alvast succes en sterkte! 🤗
4 maanden geleden
Ons kindje is 4 weken geleden geopereerd aan neus en keelamandelen. Wij hadden een boekje van Bobbi wat hierover ging (Bobbi naar het ziekenhuis). Onze kleine bleef de ballon en het ijsje erg bij en herkende hij later ook en het weer ‘thuis’ zijn net als Bobbi. Alsnog de eerste week was het pittig en was hij angstig en daarna (toen de pijn ook minder was) klaarde het snel op. En nu is het enige wat hij nog noemt is zijn knuffel slak die hij heeft gekregen van het ‘ziekenhuis’ 😂
4 maanden geleden
Reactie op XRX
Hoi!
Onze zoon is 2 weken geopereerd.
Wij hebben thuis verder niet echt vo ...
Thanks voor je reactie . Je zoontje een beetje herstel ? ❤️🩹 ik mag inderdaad mee naar de ok en ze gaan haar in me armen onder narcose brengen . Als de anesthesist belt zal ik even vragen of ze in het ziekenhuis nog iets aan voorbereiding doen . Thanks voor je input !
4 maanden geleden
Ons zoontje heeft toen die net 2 jaar was buisjes gekregen en de neusamandelen zijn weggehaald.
We hebben destijds wel uitgelegd naar het ziekenhuis te gaan maar verder niet echt wat ze gingen doen daar, juist om hem niet ‘bang’ te maken.
Hij mocht op schoot blijven zitten bij het in slaap brengen omdat hij nog zo klein was, dat lag alleen heel erg aan de anesthesist zeiden ze later dus dat was geluk hebben.
Het wakker worden daarna vond ik het ergste. Boos en huilend werd hij wakker met wat bloed van de ingreep uit z’n neus en mond. Wij waren na 1,5 uur alweer opweg naar huis.
Nadien kreeg hij wel hoge koorts, dat schijnt een reactie te zijn van het lichaam op het weghalen van de amandelen wat wij niet wisten. Na een week was alles weer zoals vanouds.
4 maanden geleden
Reactie op babykamer
Ons zoontje heeft toen die net 2 jaar was buisjes gekregen en de neusamande ...
Bij onze dochter wilde ze het nog niet doen toen ze 2 was ivm hogere kans op nabloeding en dat ze nog weinig reserves had . Tegen de tijd dat ze nu geopereerd wordt is ze bijna 3 , en ze is elke keer zo ziek dat ze niet langer willen wachten . Uit narcose komen lijkt me ook moeilijk zeker bij die kleintjes . Gelukkig ben ik dan als het goed is wel al bij haar en is ze niet alleen