10 Reacties
één jaar geleden
Hi Lisanne,
Toevallig heb ik deze week bij ons zoontje die word half januari 2 een nieuw bed in zijn kamer gezet. (Wel staat zijn ledikant nog o0 zijn kamer) Wij zijn gelijk voor een 1 persoonsbed gegaan.
We zijn samen met hem naar boven gegaan en hebben hem het bed laten zien. Hij was helemaal door het dolle heen. En wilde gelijk in zijn nieuwe bed slapen, dit was gelijk al voor in de nacht. En hij sliep als een roosje. Tuurlijk was hij eerst zijn bed aan t ontdekken maar hij deed het super!
Voorheen sliep hij in een slaapzak nu in zijn pyama en hebben we een deken als wij zelf naar bed gaan dekken we hem altijd nog even toe.
Bij ons loopt het allemaal goed maar het zal bij ieder kindje anders zijn😊
één jaar geleden
Reactie op MumOfTwo
Mijn kind is over een week 2..en als dit nu ga doen..kan ik iedere 5min naa ...
Dat dachten wij ook. We doen nu enkel in de middag oefenen. Ik moet zeggen ze blijft keurig onder dekens maar draait wel.
één jaar geleden
Hier hebben we het peuterbed gecombineerd met een nieuwe kamer ivm broertje op komst, dus de kleine kamer wordt weer babykamer. Kleine meid veel betrokken bij het klussen op haar nieuwe kamer en het bed in elkaar zetten etc. Toen de nieuwe kamer van de kleine meid af was zowel het peuterbed (met bedrekje) als ledikant erin gezet en haar laten kiezen per slaapje (zowel middag als 's avonds dus) waar ze wilde slapen. Al heel snel koos ze alleen nog maar voor het "grote bed", dus ledikant is na minder dan 2 weken de kamer weer uit gegaan. Ze ligt wel nog gewoon in slaapzak in het peuterbed, met een dun dekentje/laken om dr wel in te kunnen stoppen, maar daar ligt ze vaak alleen maar met het in slapen vallen onder. Daarna het hele bed door haha. Ze wordt over 2 weken 2 trouwens.
één jaar geleden
Ons zoontje wordt in februari 2, maar ik ben deze week uitgerekend van ons tweede kindje. Wij dachten beginnen optijd mocht het drama worden dus in november hebben we hem naar zijn grote jongens kamer gedaan. Tijdens het klussen hem al een paar keer op het bed laten spelen. Toen een keer een middag dutje, dat ging in 1x goed🫣 en sinds dien heeft hij 1x bij ons geslapen omdat ie ziek was(buisjes) deed hij eerder ook nooit. Verder altijd gewoon in z’n bed, hij kan er zelf uit maar doet dit helemaal niet. En hij slaapt in en slaapzak omdat ik een deken eng vind omdat hij zoals je ziet nogal het hele bed gebruikt😂 ik begrijp dat het niet bij iedereen zo soepel verloopt maar wij hadden dit ook niet verwacht😇 het hoeft niet altijd moeilijk te gaan. En hun dat jullie ook😇
Overigens knalde wij van trots hoor maar vond het ook wel moeilijk ineens was ie weer zo klein in zo’n groot bed🥹😍
één jaar geleden
Ik lees ook dat vooral slaapzakken aangegeven worden, hebben wij niet gedaan. Moet bekennen dat het per dag wisselt.
Soms gaat het vanzelf en soms ziet ze het als een grote springkussen..
Maar gelukkig hoeft de niet persé over. Ik ga toch eens kijken wat het effect is met een slaapzak. Draagt ze in haar ledikant ook nog altijd.
één jaar geleden
Reactie op Gitt
Ons zoontje wordt in februari 2, maar ik ben deze week uitgerekend van ons ...
Welk bed is dit? En welke maat wij zoeken voor ons mannetje van bijna 2 een bed aangezien zijn ledikant beetje krap word en hij er uit klimt 😅
één jaar geleden
Wij hebben hem zelf zijn dekbed overtrekset laten kiezen in de winkel. Die hebben we samen gewassen en klaar gemaakt.
Mijn schoonvader heeft een bed gemaakt en dat heeft hij met papa en opa in elkaar gezet. Beddengoed erop. En hij ging meteen zijn knuffels verhuizen en liggen. Ledikant nog op zijn kamer laten staan maar elk slaapje gevraagd waar wil je slapen ledikant of grote jongens bed. Na 2 weken in de weg staan staat er nu nog 1 bed op zijn kamer. Omdat hij zo vreselijk veel draait vind ik het moeilijk meteen onder een dikke deken te gaan. Hij ligt met zijn slaapzak uit zijn ledikant wel dan een dunne pyjama ipv dikke in het grote bed met een dun dekentje erover om te wennen aan een deken.