12 Reacties

4 jaar geleden

Dat lijkt me niet goed eerlijk gezegd.. ik had dan maar weinig hechtingen maar heb geen pijn gehad, hooguit een trekkerig gevoel en toen zijn de hechtingen verwijderd. Heeft de kraamzorg de hechtingen gecontroleerd? En de verloskundige?

4 jaar geleden

Hey, ik ben eind december bevallen van de 2e en twee keer bevallen met erna hechtingen, de 2e nauwelijks last. Maar de 1e bevalling ook heel veel pijn, kon nauwelijks lopen, bleek zwaar ontstoken. Weet nu dat hechtingen, zeker een week later, niet zoveel pijn mogen doen. Echt aan de bel trekken hoor. Hopelijk voel je je snel beter, beterschap!!

4 jaar geleden

Hier ook! Eerste zes dagen nergens last van. Nu sinds gisteren ineens extreem trekkend gevoel. Super pijnlijk bij opstaan en zitten. Had jij meteen pijn of ook later opgekomen pijn? Kraamzorg zegt dat alles er hier rustig uit ziet

4 jaar geleden

Ik heb dat ook gehad. Ze hebben bij mij eergisteren het knoopje eraf geknipt en ik merk het echt een hoop verschil! Ik kan eindelijk weer m'n bed uit. Heb de hele week niks kunnen doen door de pijn

4 jaar geleden

Precies hetzelfde, vooral een week later leek het alleen maar erger te worden. Hele dagen zonder ondergoed gelegen en tussendoor spoelen met lauw water. Was bij mij na een week en 3 dagen opeens veel minder en nu ruim 2 weken later weinig last... Ik hoop dat je het nog een paar daagjes volhoud en de verloskundige bellen zodat ze even kan kijken, misschien zit er een ontsteking of kan ze wat losknippen ( doet geen pijn)

4 jaar geleden

Ibuprofen om de 8 uur mag hiervoor. En met warm water zachtjes spoelen doet ook deugd.

4 jaar geleden

Ik heb daarstraks de huisarts gebeld omdat m鈥檔 knip ook ineens schroeit. Weet niet of het is ontstoken, dat gaat de huisarts met foto鈥檚 beoordelen. Heb er verder geen pijn aan of kloppend gevoel, denk dat het is gaan schroeien door inlegkruisje, spijkerbroek etc. Lastig is het wel even en irritant dat het na een paar weken toch weer zeer doet

4 jaar geleden

Ik zal even aan de bel trekken als ik jou was! Ben zelf 20 dagen geleden bevallen en heb zelf geen last van de hechtingen gehad. Alleen na 1 week een beetje een trekkend gevoel, maar dat duurde 1 dag. Verder wel minstens 2 weken last gehad dat t voelde als een grote blauwe beurse plek beneden 馃ぃ. Gelukkig nu nergens meer last van!!!

4 jaar geleden

Ik had dit bij 1 hechting ook. Deze heeft de verloskundige enkele dagen terug eruit gehaald nu is het beter. Ze zouden vanzelf op moeten lossen. Maar deze kon er uit omdat de rest goed geheeld was. Je zou het even kunnen vragen aan de verloskundige of ze voor je kijken? Wat heeft jouw kraamverzorgster hierover gezegd?

4 jaar geleden

Reactie op Michelien

Precies hetzelfde, vooral een week later leek het alleen maar erger te word ...
Ik denk dat het er vanaf hangt waar je hechtingen zitten. Bij mij heeft ze er 2 knoopjes vanaf geknipt.. nou de ene ging prima.. de andere deed echt veel pijn. Gelukkig maar even . Maar fijn was het zeker niet 馃槄..

4 jaar geleden

Ik had van de week ook uit het niets v茅el meer pijn als de dagen ervoor. Bij mij blijkt er een hechting los gesprongen te zijn,waardoor de wond iets wijkt. Goed in de gaten houden voor eventueel infectiegevaar. Advies is zo veel mogelijk luchten en spoelen! Dit kan nooit kwaas. Omdat er iets open is gesprongen, kan het helaas wel 6 weken gaan duren voordat de wond dicht gaat vanzelf.. Doe rustig aan en laat je nakijken zou ik zeggen

4 jaar geleden

Ik dacht dat dat trekkende gevoel door de zwelling kwam, maar zwelling is nu (dag8) vrijwel weg.. op advies vd kraamhulp even de VK gebeld voor het losknippen vd knoopjes. Maar dat hielp niet veel, vermoedelijk zijn het de onderhuidse hechtingen een laag dieper... helaas dan maar uitzitten mbv paracetamol 馃馃ゴ