9 Reacties

3 jaar geleden
Ik heb hier al 4 weken last van 😞 Ben ook 37+1. Draaien in bed gaat moeilijk, lopen, bewegen alles maar de gyn ziet het als normaal en zegt dat ik rustig aan moet doen

3 jaar geleden
Ik had met 34 weken ineens verschrikkelijk pijn in 1 van mijn liezen. Ik ben naar de bekken fysio geweest en kreeg wat oefeningen, maar wat het meeste geholpen heeft in het begin is de tip om de app “rost moves” te downloaden!
Daarin staan aanpassingen die je kan doen in het dagelijks leven om je bekken te ontlasten. Ik deed blijkbaar nog van alles fout. Toen ik de tips in de app toepaste ging het al na een paar dagen een stuk beter.
Daarnaast dus oefeningen gehad. Onder andere:
- vlinder houding (liggend op je rug je voeten zo dichtbij mogelijk richting je kruis en je knieën uit elkaar laten vallen (ik doe dit Max 10 minuten)
- soort bruggetje (liggend op je rug je bekken omhoog duwen, terwijl je voeten plat op de grond bij je billen staan.)
- actieve ROM bekkenrotatie: (rondjes draaien met je bekken op de yoga bal)
- actieve ROM bekkenkanteling: (bekken kantelen op de yoga bal)
- de kat en koe yoga houding (Google maar)
Die helpen ook allemaal bij mij.
Ik hoop dat je er iets aan hebt 😊.

3 jaar geleden
Dat is bandenpijn! De banden waarmee de baarmoeder vastzit aan de rest van de buik en de spieren in het bekken worden slapper/weker door het hormoon relaxine. Dit is in principe al gaande vanaf het begin van de zwangerschap; in het eerste trimester in hogere hoeveelheden aanwezig, de rest vd zwangerschap stabiel en in de laatste weken voor de bevalling neemt het hormoon weer toe.
Ik heb er zelf sinds kort ook enorm last van, kan mij vaak amper omdraaien in bed en/of opstaan van de bank/bed. Als ik dan eenmaal 5 minuten sta gaat het weer stukken beter, maar ik kan niet langer dan 10 minuten lopen of ik begin het te voelen!