16 Reacties
4 jaar geleden
Heel herkenbaar, 4 weken terug bevallen en het gaat een stuk beter als in het begin, maar nog steeds niet ok. Ik vermijd alle harde stoelen of stoelen waar ik te veel rechtop moet zitten… zowel ziekenhuis, verloskundige en huisarts raadde aan om naar een fysio te gaan als ik na 6 weken ontzwangeren nog steeds last heb… probeer geduldig af te wachten… Geen goede tips helaas
4 jaar geleden
Ja! Hier bevalling van 26 uur, knip en ook last van stuit. Tijdens de bevalling voelde en hoorde ik een keiharde “knak” bij m’n stuit. Daarna kon ik simpelweg niet meer zitten of zelfs goed liggen op m’n stuit. Ik was eerst bang dat het gebroken was, maar uiteindelijk nu bijna 4 weken later is het echt al zoveel beter! Moet wel echt zeggen dat ik pas na 3 weken echt gevoel had alles weer beetje te kunnen en nu heb ik alleen nog last als ik teveel heb gelopen. :) wat er nu precies is/was weet ik niet want de fysio wil er pas na 6 weken naar kijken.
4 jaar geleden
Helemaal herkenbaar verhaal. Ik wilde juist eens kijken of er hier nog lotgevallen waren.
Ik ben vorige week zaterdag 22-1 rond 23u bevallen: sterrenkijker, 4kg, ingeknipt en vacuümpomp.
Gisteren zijn de draadje van knip lang buiten verwijderd omdat ik zo'n last heb. Gisterenavond kon ik hiervoor niet meer stappen van de pijn. Alle geluk dat de stuwing in mijn borsten minder is zodat ik deze nacht liggende borstvoeding kon geven.
Deze ochtend is het al iets beter. Maar zitten gaat nog steeds zeer moeilijk. Alsook ben ik nog steeds geconstipeerd, dus ik loop echt rond als een waggelende eend.
Ik zit nu op mijn klein borstvoedingskussen + een lang kersenpitkussen, zodat er een gat is op de pijnlijke plaats en hier geen druk op zit.
Ik moet wel zeggen dat ik niet consistent mijn pijnstilling genomen heb, dat ik dit regelmatig vergeet door alle andere zaken...
We kunnen alleen hopen dat beter wordt, stapje per stapje :)
4 jaar geleden
Hier ook veel last van mijn stuitje! Als ik ga zitten of op moet staan doet het veel pijn!
Ik zou eigenlijk gister naar de fysio gaan maar helaas hebben wij Corona ook m’n baby van 2 weekjes 🥺
Mijn fysio gaf als tip als je dus op gaat staan probeer dan goed door je mond uit te ademen. En dat werkt echt om de pijn wat te verlichten… ook met draaien of omhoog komen in bed verga ik van de pijn en dan probeer ik ook goed uit te ademen en dat helpt ook om het een beetje te verlichten.
Hopelijk kan ik snel terecht bij de fysio en als zij mij meer tips geeft qua oefeningen zal ik ze hier delen!😃
4 jaar geleden
Reactie op 2022Ilse
Helemaal herkenbaar verhaal. Ik wilde juist eens kijken of er hier nog lotg ...
Hee😃
Ik belde mijn fysio 1 week na dat ik echt nog last had en ze zei tegen mij ga vooral niet op een ringband zitten! dat willen sommige nog wel eens adviseren maar dat is niet goed… misschien heb jij dat advies wel van een fysio gehad en moet je het juist wel doen dan moet je dat natuurlijk gewoon blijven doen🙂 maar mijn fysio zei dat dat juist niet goed was 🙂
4 jaar geleden
Mijn stuitje staat wel goed. Ook inwendig onderzoek gehad en het stuitje doet bij aanraking geen pijn. Maar helaas na lang zitten nog steeds veel pijn.