16 Reacties

3 jaar geleden
Gatver wat ellendig..
Heb als sinds einde zwangerschap beetje last van handen, nu nog steeds. Wrs vocht. Maar heb zelf wel reuma (al heel lang, maar had deze klacht eerder nooit). Maar mss dat het bij jou ook nog wat vocht kan zijn?..maar je klachten lijken mij daar toch wel te heftig voor..
Dat een ontstekingsremmer niet helpt, geeft wel aan dat het wrs dan idd geen gewrichtontstekingg is (=reuma)..maar wat dan wel... weet het niet! Sterkte...hopelijk gaat het vanzelf weg. Geef je bv? Mss als dat gestopt is en alle hormonen normaliseren, je klachten weggaan?!

3 jaar geleden
Heey, ik begrijp jullie volledig! Dit er ook nog bij in een sowieso al moeilijke periode.. ik heb ook al een 9tal weken overal pijn in mijn lichaam, zoontje is nu ook bijna 15 weken. Pijn in polsen, schouders, nek, hoofdpijn, gespannen kaken, lage rugpijn, knieën, enkel en voeten.. bij mij is er 10 jaar geleden wel hypermobiliteit vastgesteld en dit is bij mij de oorzaak. Door verkeerde houdingen bij voeden, mijn zoon veel dragen, overdag mee dutten en dus neerleggen,.. zorgen ervoor dat bij mij alles gaat vastzitten en ontsteken. Misschien kan je dit ook laten onderzoeken of aanhalen bij de huisarts?

3 jaar geleden
Ga eens naar een osteopaat of een manueel therapeut.
Zelf heb ik chronisch zenuwpijn maar na de bevalling kreeg ik na 8 weken extra pijn.
Dit aan mijn benen, voeten, knieën, heupen en onderrug.
Mijn handen had ik tijdens de zwangerschap al last van dit kwam door het carpaal tunnelsyndroom en vocht vast houden.
Een handen brace heeft daar heel erg bij geholpen in de nacht.
De rest is minder geworden bij zo een therapeut.
Wat bleek is dat na de bevalling gaat je lichaam weer van houding veranderen nadat je gewicht kwijt bent.
Je droeg je buik mee en dat is weg waardoor je anders gaat staan en lopen.
En dat kan extra problemen geven.
Bij mij stond mijn bekken bijvoorbeeld een tikje scheef.
En daardoor ging ik anders staan en lopen.
Wat dus extra pijn opleverde omdat de boel scheef stond.
Mijn extra pijn naast de zenuwpijn is weer bijna weg na een paar bezoekjes.

3 jaar geleden
Hoe heeft de huisarts geconstateerd dat je geen reuma hebt?
Ik heb zelf een vorm van reuma (Sjogren), met dezelfde soort klachten (onder andere). Bij mij heeft de reumatoloog dat gediagnosticeerd, door middel van speekselklier biopt. Bloedonderzoek kwam het niet uit naar boven. Ik zou je laten doorverwijzen naar een goede reumatoloog

3 jaar geleden
Hoi, ik heb dat ook sinds een aantal weken. Heb op aanraden van m’n fysio bloed laten prikken. Kan een vitamine D tekort zijn (ondanks dat ik genoeg buiten kom). De uitslag heb ik nog niet binnen. Ik las (volgens mij op dit forum) dat dit vaker voorkomt.

3 jaar geleden
ik heb dit ook, voeten benen vingers en handen doen pijn.. geen idee wat het is.. iedere ochtend weer

3 jaar geleden
Ik heb na de kraamperiode mijn dochter met heel veel angst gevoed. ( bang dat ze zou stikken of dat haar hoofdje naar achteren zou klappen) dus ik heb met heel veel spierspanning in mijn nek/schouder/rug haar gevoed + nog 2 uur rechtop gezeten zodat haar voeding niet meer omhoog zou komen. Het maakte mij niet uit welke houding ik moet aannemen ( alles wat goed is voor mijn kind, dacht ik), zonder aan mijzelf te denken. Overdag moest ze bij mij liggen op haar buik tegen mijn borstkast ( zodat ze mijn hart kon horen) dit heb ik soms 6 uur achter elkaar zo gedaan. Dit ging tot week 5,5 goed ( totdat ik 5 dagen later ongesteld werd) Toen kreeg ik zoveel pijn aan mijn borstbeen en mijn linkerborst. Dat ik dacht dat dit mijn hart was. 4x onderzocht bij de hap en na een avond met heel veel pijn 112 gebeld. Ik was gezond hartfilmpje gemaakt en bloed geprikt en bloeddruk gemeten. De huisarts zag alleen dat ik ijzertekort had en dat het psychisch zou zijn en het zou een stukje tzietze kunnen zijn. Na 2 weken trok het helemaal weg en een week voor mijn ongesteldheid begon de ellende weer. Ditmaal ging de drukpijn in mijn borst/borstbeen over naar nek/schouder/rugpijn. Ook dat ging na 2 weken weer weg. Steeds komt het terug voordat ik ongesteld moet worden en steeds iets minder erg. Ik loop nu bij een osteopaat en die schrok hoe vast mijn rug zat. Heeft deze gekraakt plus mijn nek aan beide kanten. Dit helpt heel erg! Ik heb van mijn les geleerd dat mijn lichaam niet van staal is. Ik ben nu niet meer paniekerig en hou heel veel van mijn kleine meid❤️
Ik ben niet angstig aangelegd maar dit gebeurde opeens allemaal na mijn bevalling. Het was een makkelijke bevalling van 10 min persen en 2 uur in het ziekenhuis. Dus ik snap niet waar het vandaan komt

3 jaar geleden
Reactie op Sann29
Ben vanmiddag weer naar de huisarts geweest en heb een verwijzing voor reum ...
Wat goed van je. Fingers crossed voor een degelijk onderzoek!! Denk wel dat 1 maand wachttijd relatief kort is, werk zelf op de reumatologie in een ziekenhuis, bij ons is de wachttijd 3 maanden..maargoed, blijft vervelend natuurlijk, jij hebt last!

3 jaar geleden
Ik zou dit zo geschreven kunnen hebben… zelf heb ik Corona gehad in de kraamweek en had toen hele erge spierpijn. Ik dacht misschien heeft het daar wel mee te maken. Maar nu ik dit zo lees denk ik dat ik toch ook maar even naar de dokter ga.
Ik herken ook heel erg het stukje: na een poosje stil te hebben gezeten weer helemaal stijf. ( soms zelfs na 15 min al..)
Ook sliep ik altijd op mijn buik.. ook nog tijdens de zwangerschap tot het end. Als ik nu op mijn buik lig kan ik wel slapen maar zodra ik wakker word lig ik helemaal vast en moet ik steeds langzaam bewegen om mij om te kunnen draaien.

3 jaar geleden
Ik zou nog even wat laten weten over het bloedprikken. Het was geen vitamine D tekort. Wel had ik iets teveel B6, dus ben nu met de multivitaminen gestopt maar merk nog niet echt iets. En de huisarts verwees me door naar de fysio, maar dat was juist degene die me naar de huisarts had gestuurd 🤪
Zijn jullie al wat wijzer?